Vi som till slut blev gravida med IVF
Tänker på dig Zaro och undrar hur du mår och hur allt går ❤️🙏
Tänker på dig Zaro och undrar hur du mår och hur allt går ❤️🙏
Vill bara skriva av mig lite. Min sambo berättade att hans brors fru är gravid. Han har tydligen vetat om ett tag men inte velat säga något då han vet att de gjort mig upprörd. Men efter att vårt ultraljud gick bra så kände han att han kunde berätta.
Hade vi misslyckas vid denna återföring hade jag gått sönder av dom nyheterna.
Men kan inte säga att ändå att jag tycker de känns kul, på samma tid som vi försök, hsr dom blivit gravid och fått en barn och är gravida igen. Det känns så orättvist och känns som att kunde inte de här får vara våra tid. Vet att man inte kan räkna med att andra väntar med barn, helt orimligt. Men ändå känner jag att jag önskat att dom väntat ett år eller så. Gör väll saker värre av att jag inte tycker om henne och blivit värre sen dom fick barn då hon inte verkar förstå varför de skulle vara jobbigt för oss att umgås massa med deras barn. För det är viktigt för dom att min sambo får en bra relation till sitt syskonbarn. Som att det är viktigare än hur vi mår mentalt.
Har räknat ut att dom måste blivit gravid precis när vi fick vårat missfall vilket med känns jobbigt.
Förstår om ni tycker jag är småaktig...men kan inte hjälp känns att kunde inte vi fått det här. Kunnat få vara våran tiden att och att familjen har fokus på vårat barn som de var för deras första.
Vickan31, Melsson, Noelani och Clemnentina.
Tack för era svar, det är sån himla lättnad att ni förstår. Nämnde mina frustration för en vän som aldrig haft problem med fertilitet och hon tyckte att så kan man ju inte tänka.
Jag hoppas verkligen att de blir bättre desto längre tiden går och att jag kommer tycka att de är kul med en nära kusin till lillen.
Men de ger verkligen styrka att få höra att man inte är ensamn och inte en dålig människa för sina känslor. ❤️❤️
Clemmentina,
Hur länge är det kvar för dig nu? Har för mig du är 2 veckor före mig?
Mitt snitt är planerat till om snart 4 veckor. Galet!! Jag har ganska svår foglossning men min deppighet har släppt helt så jag mår verkligen jättebra ändå. För första gången tror jag på hela graviditeten haha. Jag har svårt att gå längre men har massor med energi iaf och framförallt lust till saker. Hoppas det håller i sig iaf någon vecka till så man får njuta lite haha..
Det är eg helt galet men vi har inte köpt säng ännu.. måste sätta fart haha
@Orkide Skönt att du slapp babyblues. Förstår att du känner dig kluven med att få tiden att räcka till till dina stora barn med, men toppen om ni kan umgås lite på kvällarna allihop ju <3
Hur har det gått att börja jobba? :)
@Clemmentina Jag mår bra, tackar som frågar! Är i v 32 idag, vilken v är du i? Jag tycker magen växer VARJE dag det är ju helt sjukt? Så man börjar ju känna sig lite mer andfådd + att jag får en del sammandragningar när jag går eller anstränger mig lite mer. Men annars mår jag väldigt bra faktiskt vilket jag är väldigt tacksam över :)
@Noelani men jäklar bara 4 v kvar, det är ju helt galet! Ja då är det dags fixa dom sista inköpen hihi! Vi har tur att få låna säng, men jag tror vi kommer ha bebisen mellan oss i början (men i ett baby nest för säkerhetsskull) mest bara för jag tror det kommer vara mysigast. Har tänkt köpa ett sånt med höga kanter från Najell. Skönt att du har mycket energi nu och lust att göra saker, tänk vad det kan vända snabbt <3 Har ni bestämt er för namn än?
//Melsson v 31+0
Glad Påsk allihop 🐣
idag är det exakt 2 år sedan vi startade våran första sprutomgång.
på påskafton 2022 var vi inne och räknade ägg för första gången, och nu sitter vi här med vår lilla bebis 8 veckor 😍
fortfarande overkligt ❤️
Noelani: Men wow det börjar närma sig för dig nu, måste kännas lite overkligt! Ja usch för foglossning 😔 Jag har inte hittat någonting som hjälper tyvärr, finns det något som hjälper dig tycker du? Väldigt glad att höra att deppigheten har släppt och att du ändå har energi kvar och lust till saker Hur har det gått med sängköp nu då? 😉
P.S. Förlåt för mitt gnäll, förutom foglossning och restless legs mår jag - och viktigast av allt: bebis! - bara bra och vi har börjat färdigställa barnrummet med ny färg på väggar, tak och lister samt lite möbler och inredning vilket känns fantastiskt mysigt och fortfarande lite overkligt 🥰
Kram /Vickan, vecka 28+5
Nu är min lilla kille här 😍🥰
Allt har gått kanon - även fast han låg på -15% i tillväxt vid sista UL så kom det ut en 3kgs bebis.
Kejsarsnittet gick hur bra som helst också - jag kunde åka hem redan dagen efter och visst har det gjort ont men inte i närheten av vad jag trodde det skulle göra. Man fick också rejält med smärtlindrig så man kunde vara med bebis hur mycket som helst utan att tänka på smärtan. Det var mest lite märkligt att komma på fötter igen efter spinalbedövningen haha de släppte dock på bara några timmar.
Om det är någon som funderar på snitt men är rädda - var inte det, en sån häftig upplevelse och inte alls jobbigt/ svårt.
Jag tänkte absolut inte samsova innan men vi har landat där och sängen den står tom även här haha
Jag har inte läst igenom alla inlägg - är det någon mer som fått eller som det börjar närma sig för? Hur har det gått för Zaro - någon som vet ?
Många kramar till er alla! ❤️
Sandralinnea123,
Wow vilket mirakel!!! Så glad jag blir för er skull ❤️❤️
Var på RUL idag, allt vi såg såg jätte fint ut. Vi måste dock tillbaka på tisdag, bebis låg bakom min navel med ryggen utått och moderkakan framåt så dom kunde inte så smådetaljer i hjärtat. Var uppe och gick i trappor och skakade hela kroppen men bebis är envis och ville inte röra sig 😅 men dom är inte oroliga bara att dom inte såg.
Det är en pojke, är i sån chock var så säker på en tjej. 😊
Känns lite mer läskigt med en pojke, vet ju inte hur dom funkar 🤣🤣
Tvärtom här Zaro, jag ser såklart fram emot att han växer (=frisk) men sörjer att allt går så jävla fort!! 🥹 Vår son är också en enkel och glad kille... lite jobbigt med magen som de flesta barn men han sover nästan hela nätterna redan..
Försöker vara så tacksam för att vi lyckades, för att vi fått en frisk baby och att allt är så bra men sorgen efter ett till barn bara växer. Sjukt egentligen att man ens kan känna så.
Jag är så glad att allt gick vägen för er, tänker på dig ofta ska du veta även om jag varit dålig på att skriva till dig ❤️