Melsson skrev 2024-02-05 14:20:45 följande:
@Vickan åh så kul att ni börjat handla, det är ju sååå mycket man måste fixa så man blir ju helt matt haha! Angående fosterrörelser så kom det första gången i v 20, och nu känns det mycket varje dag (i början kände jag kanske varannan var tredje dag) men sedan 1-2 v tillbaka känner jag henne flera ggr/dag, hon har till och med väckt mig på natten med sina sparkar :P Jag har också moderkakan i framvägg så håll ut, det kommer snart snart ska du se <3
Melsson: Haha ja jag håller verkligen med, är så glad att sambon är så intresserad och läst på om barnvagn, babyskydd med mera, så nu är det faktiskt beställt igår!
Tack för att du säger så, jag tror ju att jag har börjat känna och går in i vecka 22 idag så det borde bli tydligare och oftare snart trots moderkaka i framvägg, alltid ska jag noja över något, haha 😅 Vad roligt att du delar med dig av magbilder, jag tycker att din är superfin och så häftigt att se skillnaden nu på bara några veckor!
Tråkigt med tröttheten bara, har du tid hos barnmorska snart för att kolla upp järnvärdet? Jag skickar en magbild också strax 😉
Zaro skrev 2024-02-05 14:49:18 följande:
Vickan: så mycket att hålla koll på, man undrar ju om man verkligen är kvinna, så dålig koll man har Ja, lugn bara lugn, det kommer gå jättebra! Jag mår bra även om virusen inte riktigt släpper taget om mig, men så är det ju för många nu. Fokuserar mycket på jobb och socialt umgänge. Hur mår du?
Zaro: Ja men eller hur, haha!
Tack för stödet fina du
Usch vad jobbigt att du fortsatt drabbas av virus, men precis som du säger är det ju så för många just nu tyvärr. Toppen att ha sådana saker att fokusera på så att tiden går lite snabbare. Vilken vecka är du i nu?
Noelani skrev 2024-02-07 21:00:02 följande:
Jag är snart i v 29. Och nu sparkas det livligt varje dag. Moderkakan kan absolut flytta sig och gör det när livmodern växer. Min låg också i framvägg och jag kände inget alla då. Nu har den flyttat sig rejält (syntes även på ul) och jag känner allt, alldeles för väl haha
Det är nog dags snart för oss atr köpa vagn och sånt. Ev kejsarsnitt så då är det ju dags om ca 10 veckor... helt sjukt.. känns som det var v 10 nyss och samtidigt går tiden så långsamt. Längtar så mkt till att få pussa på min lilla son ❤️🙏
Noelani: Ååh det låter som att det är full fart där inne, och tänk att det bara är ungefär 10 veckor kvar nu, så snabbt tiden har gått på ett sätt!
Har ni hittat någon vagn ni vill ha? Ååh vad fint skrivet, det är verkligen en dag att längta till! 😍
Orkidé8181 skrev 2024-02-07 22:13:45 följande:
citerar mitt eget inlägg och svarar här som tillägg?
vad gäller smärtlindring så blev det samma som med mina 2 andra, TENS och lustgas.
jag måste ändå säga att den massage som BM gjorde, eller studenten gjorde ( hade en BM och ensfyrens ) var nog det som avladtade mest.
hade en student med på min första förlossning också?
de är så goa och engagerade ❤️
vi mår bra allihop, men han föddes i v 37+3 så vi hade kanske trott minst 1 vecka till iallafall 😅
men nu blev det inte så 😅
har gått lite segt med amningen så har varit tillbaka varje dag sedan vi kom hem i lördags, men nu idag kom den äntligen igång och det har blivit lite lugnare 😊
men tror jag fortfarande går på lite hormoner och känner mig inte speciellt trött som tur var 😊
Orkidé8181: Vad roligt att du haft studenter med dig vid två förlossningar nu, speciellt eftersom de verkar ha gjort bra saker
Ååh ja han kom lite tidigare än beräknat då kan man säga, men så fint att höra att ni mår bra!
Glad att höra att det går bättre med amningen nu, och så häftig kroppen är ändå med alla hormoner som kickar in!