Vi som till slut blev gravida med IVF
Härligt att höra om alla! Också nyfiken över hur det går för dig Vickan. Vårt besök är väldigt sent...
Härligt att höra om alla! Också nyfiken över hur det går för dig Vickan. Vårt besök är väldigt sent...
Åååh men vad fina ni är som tänker på mig idag! 😍 Ultraljudet tog lite tid för bebisen levde rövare där inne och vägrade att vara stilla eller ligga i de positioner som barnmorskan ville, haha. Men allt såg bra ut, både med alla organ och storleksmässigt att den har vuxit som den ska, så jag grät av lättnad och glädje! Vi fick även veta könet, så jag tänkte avslöja det för er nu!
.....
.....
.....
Vi ska få en dotter! 🥰
Ska svara alla senare idag! Jätteskönt att höra att det verkar gå bra för alla. Jag har mått så himla dåligt inför mitt RUL som egentligen skulle varit om 4 dagar. Men jag ringde och bad om en tid idag istället så att jag ska slippa plågas över helgen. Hoppas så innerligt att allt är okej därinne, men har återigen fastnat i katastroftankar. Har svårt att jobba och fokusera på något annat?
@ivf90, stort grattis till den lilla tjejen och att allt såg bra ut <3
@zaro jag har haft låga järnvärden sen typ v 10 när man tog första proverna. Blev ordinerad niferex men blev sååå hård i magen av dom så övergav dom för några v sen för sideral + att jag kör blutsaft. Försöker även äta lite mer järnrik mat, vi har till ocu med börjat äta blodpudding hehe. Har du låga värden?
skönt med lite mer fostervatten, hoppas det ökar på ännu mer, så skönt att dom har bra uppföljning på er iaf ❤️
@zaro Jag hade en bra bit under 100. Min mamma hade också väldigt dåliga järnvärden under sin graviditet så det är nog lite genetiskt för mig. Sideral tycker jag har funkat bra för min mage, och sen försöker jag ge en extra skjuts med blutsaft och övrig kost:) Vad rekommenderade din bm för tabletter?
@orkide wow redan v 27 grattis! Jag har också börjat gå upp i vikt men har slutat väga mig för började få lite ångest när jag såg att vikten började gå uppåt. Har legat på samma vikt i flera år men gick först upp 6-7 kg under tiden med letrozol och sedan ivf, så tyckte redan min ?start? gravid vikt var lite hög?.. Men man får tänka att man bakar ett barn så det är värt alla extra kilon!
så typiskt han väcker dig på natten lillkillen haha, undrar om han kommer att vara vaken den tiden när han är född sen med?;)
Sorry var såklart till dig Noelani haha.
kollade nu var hb på 111 och ferritin på 35. Dock inte fått tagit något mer prov sen v 10? Fick bara info om att börja käka järntabletter sen ingen uppföljning. Nästa besök är i v 26, sjukt lång tid man går emellan? Inget från v 10-26 liksom. Eller kanske bara är så i Örebro?
@orkide men gud vad skönt att bara gått upp 11 kg, känns som du klarar dig lindrigt då!