Vi som till slut blev gravida med IVF
Zaro: precis som alla blir så glad av att få höra från dig och trotts allt verkar ha gått bra! Vilka kämpar ni är du och lillgrabben! Grattis till sonen ❤️
Zaro: precis som alla blir så glad av att få höra från dig och trotts allt verkar ha gått bra! Vilka kämpar ni är du och lillgrabben! Grattis till sonen ❤️
Jag var på KUB idag, allt såg jätte bra ut, fick riskfaktor 1: 20 000 vilket ska vara kanon! Så känns riktigt härligt, väldigt rörlig och hoppig bebis.
Börjar sakta sjunka in att de med största sannolikhet kommer att gå bra. ❤️❤️❤️
Melson och Vickan31. Ah de känns så fantastiskt att de gick så bra. Verkligen milstolpe. Mina veckor blev framflyttad med 4 dagar med, så har BF 23/10 nu.
Jag mår väll okej, testade att inte ta mina illamående tabletter en dag förra vecka, blev riktigt katastrof tvungen att åka hem från jobbet och hann inte hem innan illamående tog över helt om jag säger så 😑
Och efter det så har jag kännt mycket i magen och illamåendet smyger på på kvällen eller när jag hungrig. Även den här uppblåst heter, mamma kläder sen vecka 10..men hoppas arr nu när jag trappan ner på progesteron att det ska lägga sig!
Sandralinnea123: välkommen oxh grattis till pluset! Håller alla mina tummar att allt kommer gå bra.
Skönt att man inte övertänker saker, fick ju 1:20 000 på kuben. Men ändå är de en del i mig som är..att de ändå finns en risk och funderar på att göra NIPT.
Ni som det gått så bra för, hur såg era KUB ut, övervägde ni att göra NIPT och är de något som gjorde NIPT?
Kändes era val bra i efterhand?
Hej igen, har varit lite off här men är så otroligt trött hela tiden & hemskt illamående & yrhet..
Idag ska jag ha första ultraljudet på sahlgrenska v8+2
& vill bara ta mig förbi v12 & hoppas alla dessa symptom försvinner 😅 tänk va man kan längta efter att vara gravid och sen må så dåligt 🙈
Är så otroligt orolig inför ultraljudet tänk om de inte är ett hjärtslag är de ända som går i huvudet nu
Hej!
Jag har nu varit på ultraljudet, & vi har fått den största chocken & lyckan, det var inte 1 hjärta utan 2 hjärtan som slog, vi ska få tvillingar vilket jag trodde var omöjligt men tydligen kan en fryst blastocyst dela sig till 2, vi har en otrolig chock samtidigt som vi är så lyckliga 👶🏼👶🏼❤️
Hej alla, undrar om någon kan hjälpa med detta. Jag borde vara i vecka 5+2 och testade mitt TSH privat för två dagar sedan. Det låg på 3,6 och har läst mig till att det borde ligga på 2,5 eller 3 första trimestern. Min klinik tycker jag kan avvakta till MVC och se om det ökat då. Ringde två barnmorskemottagningar men de ville inte svara eftersom jag inte är inskriven hos dem. Kan inte få tid förrän om två veckor. Haft två missfall tidigare så vill inte chansa. Har levaxin hemma sedan tidigare och har frågat om det är nån risk om jag tar det i förebyggande syfte men ingen som svarar. Någon som vet?