Zaro: jag är bara i vecka 20 och jag har hittills gått ner 3-4 kg (ej medvetet). Tvivlar på att jag kommer gå upp särskilt mycket närmaste 5 veckorna. Äter när jag är hungrig och det blir inte större mängder än vanligt. Nu bar jag visserligen på några enstakas kilos övervikt enligt BMI vid inskrivningen, nu är jag då normalviktig efter viktnedgången. Tror inte du behöver oroa dig för att du inte har gått upp mer eller saknar stor mage, så länge barnmorskan är lugn.
Håller alla tummar för att fostervattnet fortsätter att öka på bra och att bebisen får ligga och växa till sig rejält innan det är dags för födsel.
Orkidé: oj vad spännande att det kan gå så fort! Hoppas att du håller oss uppdaterade. Du blir först ut här i gruppen verkar det som!
Vickan: vill bara återigen säga grattis till dig!! Så skönt att RUL nu är avklarat. Så otroligt spännande med rörelser också! Men segt med foglossning såklart, hoppas att det inte blir värre. Har ni några förberedelser framför er nu när RUL är klart? Inköp osv?
Melsson: stort tack för grattis! Hur mår du i graviditeten just nu? Känner du mycket rörelser och så?
Noelani: hoppas verkligen att du får som du vill med kejsarsnittet så att du slipper gå och tänka på det! Var det nu i veckan du skulle till BM?