Melsson skrev 2024-02-10 13:32:13 följande:
@orkide det lät ju väldigt bra! Det ska jag be om 🥰 Måste börja läsa in mig lite på förlossning känner jag, har noll koll så kan vara bra ha lite koll på olika alternativ iallafall! Men den där massagen lät kanske lite svår att lära sambon haha. vi alla andra får hoppas att vi också får en student som kan massera!
vad skönt att det inte var en alldeles för liten en som kom! hur går allt? Nätter osv? ❤️
@Noelani åh vad spännande, hur är känslan, beviljat dom ofta? tycker det är lite dumt att man inte får välja själv hur man ska föda?. Jag är också lite förlossningsrädd, framförallt inför eftervård eftersom min mamma hade tuffa förlossningar. Men jag har inte ens orkat ge mig in i kampen om snitt?. Jag är beräknad i slutet av maj, 27/5🥰 Visst är du precis i början av maj eller kommer jag ihåg fel?
@zaro min barnmorska sa igår på besöket bara ?där är rumpan, där är huvudet?. Men jag har då aldrig ens lyckats känna att det är ett barn hahaha. Man vill ju inte klämma för hårt heller hehe
Jag har fått beviljat nu - min läkare och barnmorska på spec är helt underbara. Det lyssnade noga på vad jag sa och sen var det inte mer med det. De ville mest stämma av att jag förstått fördelar/nackdelar med snitt osv. Så redan i april kommer vår efterlängtade son - nästan 11 år efter att vi bestämde oss för att börja barnverkstan. Sinnessjukt!
Jag har hört att de är ca 50% som får beviljat men jag tror att om man står på sig och säger tydligt vad man känner så kommer de lyssna. Din bm kan hjälpa dig skicka remiss från att du går in i v.19 - be henne göra det så du iaf får någon att prata med inför oavsett vad du landar i för beslut. Nu kan jag äntligen börja njuta av att vara gravid!
Vi var på UL idag och allt såg fint ut. 8% för liten men han väger nu ca 1,2 kg och det ska ändå vara inom det normala. Jag hade också lite för mkt fostervatten men tydligen också inom ramen.. Tänkte på Zaro och önskade man kunde dela med sig... <3