ivf90: Hur mår du nu? Intressant att läsa om hur ni tänker fördela föräldraledigheten och precis som du säger är ju fördelen med att du är egenföretagare att du har möjlighet till en helt annan flexibilitet Vilken bra idé med en doula, det kanske lättar lite av pressen din sambo kan känna på BB om sjukhusmiljöer är obehagliga för honom, min sambo är likadan och det finns en risk för att han svimmar men hittills har han klarat sprutor och äggplock bättre än han förväntade sig. Hoppas att det inte ska vara något problem för er att hitta en doula trots midsommarhelgen. Så spännande att du och jag ligger i samma fas i våra graviditeter, jag väntar ju också på att få känna rörelser, tycker att väntan på RUL känns otroligt plågsam och har också BF midsommarveckan som vi pratade om, det var exakt samma dag om jag inte minns fel? 19 juni 🥰
Clemmentina: Så härligt att du känner av en buffande bebis mer och mer, och att energin är högre nu, men vad jobbigt att du har ont. Ja tänk att nu är ni nere på tvåsiffrigt antal dagar till BF, så häftigt!
Zaro: Varmt välkommen till den här fina gruppen och stort tack för att du delar med dig av din gripande historia, det berör verkligen och jag känner hur tårarna sticker i ögonen när jag läser dina ord Vilket mirakel, så otroligt fint att det nu har vänt till det positiva och jag håller tummarna och hoppas på att det ska fortsätta att gå åt rätt håll nu Jag såg inte om du hade skrivit det, men blir det här ert första barn?
lissan111: Välkommen till dig också, och så fint att ni plussade på ert andra IVF-försök! Så spännande att det är en liten pojke ni väntar i juni och vad härligt att han gör sig påmind genom att buffa omkring där inne! 🥰
Humlaaan: Redan vecka 33, wow vad tiden går snabbt på ett sätt även om man ibland tycker att den segar sig fram något oerhört, haha! Skönt att höra att du mår överlag bra, men förståeligt att tröttheten tar på. Jag har ingen erfarenhet av TUL; men det låter ju bra att de gör tätare kontroller för att kanske mildra oron lite, även om jag förstod det som att du fortfarande känner en del oro? Hela den här resan har gjort en extra skör tycker jag personligen, så oron följer med en hela vägen och skiftar bara form från rädslan att inte bli gravid, till rädslan att något ska hända bebisen i magen, och sen när den är född lär man få helt nya saker att oroa sig för. Men det kommer att gå bra
Orkidé8181: Hur mår du nu? Hade du kontroll den här veckan? Wow så snabba förlossningar du haft, och tänk att det är vecka 36 för dig nu!
Melsson: Vad spännande att magen börjar synas mer och mer nu, och precis som din barnmorska säger så är det ju väldigt individuellt och ingenting konstigt att magen växer olika mycket för olika personer Och vad mysigt att du fått börja känna rörelser där inne, stort ju! Vi pratar också om att sikta mot inskolning när barnet är cirka 1,5 år, men jag har noll koll på det där med om man får välja exakt datum på alla förskolor eller inte, allt sånt känns fortfarande så långt bort så jag har inte kollat upp det alls, haha 😅
Noelani: Välkommen tillbaka, har tänkt på dig och det är så fint att höra ifrån dig igen Vecka 25, så stort när man tänker på hur långt ni har kommit! Beklagar att du haft en jobbig graviditet och även om det är positivt med tätare kontroller av lillpojken så önskar man såklart att tiden skulle gå snabbare så att han snart är här. Förstår precis dina känslor kring att önska en flicka, men så fint att du känner dig nöjd och glad med en pojke nu. Min barnmorska sa att jag verkar ha en större förlossningsrädsla än hon kan släppa, så jag ska också få något aurorasamtal eller vad det heter och jag tycker att det låter super att de verkligen lyssnade på dig angående kejsarsnitt och hoppas att du snart får det beviljat så att du kan släppa en del av den oron
grimaserar: Så jobbigt med spökveckor, jag går in i vecka 19 imorgon så är ganska nära dig Vad fint skriver om era känslor kring att få en pojke och skillnaden mellan att uppfostra döttrar jämfört med söner, verkligen tänkvärt och relaterbart tycker jag! Vad häftigt att du börjat känna av rörelser men jag känner igen hur mycket det finns att oroa sig för i den här processen, speciellt med vårt bagage som ofrivilligt barnlösa, så jag hoppas att din oro kanske kan mildras när du känner ännu tydligare och mer regelbundna sparkar och rörelser där inne. Uppdatera gärna efter RUL imorgon om du vill, jag tänker att allt ska se bra ut och håller tummarna för det Jag har RUL nu på tisdag 23/1 och känner precis som du att jag i stort nojar och avvaktar med att berätta om graviditeten till efter det ultraljudet, men jag önskar att vi alla hade fått kunna njuta lite mer och ta för givet att allt ska gå bra, men än så länge nojar jag ett tag till och berättar för kollegor med flera efter RUL tror jag.
Allmän fråga till någon som eventuellt vet: hur känns foglossning och hur vet man om man har det?