• Clemmentina

Vi som till slut blev gravida med IVF

Orkidé8181 skrev 2024-01-19 17:05:02 följande:
    Aha, tack för förklaringen ang veckor.
    min BM har liksom inte satt sig in i min app och jag har ju inte direkt suttit med den när jag varit där 😅
    det var mer att jag skulle ta Trombyl t.o.m. v 36+0, men vart ju helsnurrig eftersom jag nu enligt app var i v 36 och hon sa att jag skulle äta 1 v till 😅

idag är det exakt 1 mån kvar till BG 😱
    19/2 har jag BF, men förstår inte hur det ska gå till, känns som han kan få komma ut nu😅

ja Norrland blir en dyr fika för mig 🤣
    Det är samma för mig! Mvc räknar hela veckor medan apparna påbörjad vecka. Men om du ska äta Trombyl till vecka 36+0 så är det väl det som gäller och inte något annat. Glad Jag tror ocker jag ska sluta 36+0. 

Häftigt att det bara är en månad kvar för dig. Tre månader kvar här. Tiden går snabbt!
  • Clemmentina

@zaro Så var det för mig med tidigare! Från jag började känna sparkar tills för ett par veckor sen var det tydligast på kvällarna eller om jag åt något sött alternativt satt framåtlutad. Nu känner jag rörelser på ett annat sätt?mer att han snurrar runt och lite när som på dagen. Musik verkar också trigga rörelse och även att ligga på sidan (framför allt vänster sida) som om det är mindre plats då!? 

• Clemmentina

@Vickan31 Så jobbigt att du fick så ont! Förstår din oro men släpper det är det förmodligen ingen fara. Det där med urinvägsinfektion behöver inte vara fel. Ibland är enda symptomet när man är gravid just smärta som en sammandragning. Symptomen för uvi är mer diffusa när man är gravid. Med det sagt tänker jag också att det skulle kunna vara en vanlig sammandragning eller foglossning. Jag hade lite foglossning när jag var i vecka 18-20 någonting. Dock utlöstes den av rörelse. Nu är det mer ligamenten som gör ont. Ofta just på morgonen när jag sovit på något konstigt sätt. Har också börjat få kramp i vaderna på nätterna. Mycket krämpor och mindre lär det nog inte bli under tredje trimestern...

Får du ont igen skulle jag sökt vård för att kolla upp det! Hoppas du mår bra nu Hjärta

• Clemmentina
    Orkidé8181 skrev 2024-01-20 18:53:52 följande:
    Ja precis, jag ska äta tom nästa v 😊

de ? glömde ? ju skriva ut trombyl så har bara ätit sedan v 20 tror jag, skulle ju äta from v 12 om jag förstått det rätt? 

ja helt sjukt, 30 dgr kvar står det i min app? 
    försöker njuta även om det börjar bli tungt 😅

när var det du var beräknad?
    Åh vad bra! Så dumt att de glömde skriva ut. Jag började i vecka 12 ungefär. 

Förstår att det börjar bli tungt. Häftigt att det är 30 dagar kvar. Vi har bf 19/4 så tre månader för oss.
  • Clemmentina
    Orkidé8181 skrev 2024-01-23 16:46:34 följande:

Tack, ja det börjar närma sig, hade en jobbig natt natten till igår
    hade sjukt ont ochvtrpdde på riktigt att något var på gång, hade knappt sovit något och var helt öm i hela kroppen hela dagen igår

men somnade redan 21.39 igår och sov hela natten! 
    och idag typ jätte pigg så var väl någon dip, men hade sådana sammandragningar/ förvärkar så tänkte nu drar det väl igång !

å vad spännande v 22 😃
    det kommer gå fort nu!
    först vill man ha mage, men just nu har jag typ glömt bort hur det är att inte ha mage, känns som jag alltid varit såhär tjock och otymplig 😂
    går in i v 37 idag? 

Lycka till allihop som snart ska på RUL 🥰

@orkidé8181 ~ Kan tyvärr inte tagga dig på rätt inlägg men jag förstår dig. Jag skulle bli så uttråkad av att bara gå hemma och vänta. April är ju lite bättre, då är det förhoppningsvis mer vår...kommer dock också försöka jobba på. Du får verkligen passa på att njuta nu om detta är sista! 
  • Clemmentina

@vickan31 Fy sjutton, vad jobbigt. Vilken tur i oturen med en ny tid imorgon. Det hade ju varit olidligt att vänta en hel vecka! Kul också att det blir exakt när du går in i vecka 20. Vi ska göra ett tillväxtultraljud imorgon. Så spännande och roligt att vi är flera i gruppen med ultraljud samma dag! 

@zaro Åh håller tummarna för att det ser bra ut med fostervattnet imorgon och att det blir en bra planering framåt. Du får uppdatera hur det går! 

• Clemmentina

@Vickan31 Hoppas allt går/har gått bra för er idag! Valde ni att ta reda på könet? :) Allt såg bara bra ut för oss. Så skönt att se den lille igen!

@Orkidée Ja det kan jag verkligen tänka mig är en stressfaktor. Fy tänk att hamna i en bilkö. Sysselsättning är bra?men nej städa hela tiden orkar man ju inte. 

• Clemmentina

@Vickan31 Åh vad skönt, vilken lättnad och grattis till en liten tjej. Vad kul! Det var samma sak på mitt RUL?bebis låg inte alls som barnmorskan ville så jag fick röra på mig, hoppa och gå runt innan det gick, haha. 

• Clemmentina
    ivf90 skrev 2024-01-26 09:38:21 följande:

Ska svara alla senare idag! Jätteskönt att höra att det verkar gå bra för alla. Jag har mått så himla dåligt inför mitt RUL som egentligen skulle varit om 4 dagar. Men jag ringde och bad om en tid idag istället så att jag ska slippa plågas över helgen. Hoppas så innerligt att allt är okej därinne, men har återigen fastnat i katastroftankar. Har svårt att jobba och fokusera på något annat?

Det låter tufft att må så dåligt! Vad skönt att du fick en tid idag istället. Håller tummarna för att allt ser bra ut Hjärta
Svar på tråden Vi som till slut blev gravida med IVF