Grunkemoj skrev 2024-06-12 21:33:29 följande:
Hej på er!
känns helt makalöst att kunna skriva i den här tråden efter tre års längtan och väntan!
ålder: 35
vecka nu: 12+6
nästa UL: RUL 29/7
Efter två års försökande med ett mf fick vi ÄNTLIGEN komma till utredning. Ganska snabbt fick vi veta att vi skulle få börja med IVF efter sommaren (kanske november) men vi fick tid tidigare än så.
Första rundan sprutor var omvälvande men gick bra. vi fick ut massor av ägg, men inget av dem överlevde till blasto. Inget i frysen, inget i magen. Nedslagna fick vi genast sätta igång med en omgång till efter nästa cykel. Då fick vi ut färre ägg och de ville återföra på dag 2/3. Vi genomförde och fick svagt resultat positivt. Inget växte vidare till blasta utanför kroppen = inget till frysen. Fick mf några dagar efter jag slutade med suppar.
Vi började diskutera, hur länge ska vi orka med det här? Vi kan inte fortsätta sätta in embryon på dag 2 för då har vi sumpat alla våra chanser genom landstinget på ett kick.
Skam den som ger sig, vi ringde och planerade en ny runda. Tidigt fick vi veta att läkarna i Uppsala ville sätta in två embryon på dag 2. Kändes märkligt, men förklaringen var att vi inte fått något till frysen tidigare och de ville hjälpa till att öka våra chanser. Sagt och gjort, påsken närmade sig med stormsteg och vi planerade att åka till fjälls, men så blev det inte. Vi spenderade påsken i Uppsala, jag lite lätt utslagen på ett hotellrum efter många ?puffar? vid ägguttag. Vi fick ut 9 ägg, så få hade vi aldrig fått. Modet hölls på en skör tråd. Vi väntade två dagar och försökte att hålla oss sysselsatta. På morgonen dag två ringer det. Uppsala har två fantastiskt fina embryon som de vill återföra.
Sagt och gjort, vi dyker in och får två embryon i magen en eftermiddag och beger oss hemåt. Fyra dagar senare kollar jag min journal och får veta att två embryon har klarat sig till frysen(!!). Helt magisk känsla, men? Uhoh! Kan det då bli fyra i magen?! Panik 😂😂😂
Testade i förväg (klarade inte av att hålla mig) och stickan blev starkt positiv innan kontrollinjen ens blivit blöt. Uhoh igen 😅
Graviditeten var ett faktum. 10/4 åkte vi ner till Gävle för första UL och läkaren hoppade nästan till lite när hon fick se två fina säckar med två små tickande hjärtan 🥰
Jag hade hunnit bli osäker på om det verkligen var två där inne eftersom jag inte hade några andra symptom än trötthet. MEN jag hade börjat få mage redan i vecka 8 😅 lite lagom giveaway kanske?
Idag 12/6 var vi iväg på vårt andra ultraljud, på närmare ort. Även idag och inför var jag lite orolig att allt inte skulle se bra ut eftersom jag fortfarande inte haft några symptom alls.
Men där inne i magen dansade det omkring två pigga, helt perfekta små bebisar 🥰🥰🥰
Känns fortfarande helt overkligt!
Kodnamn: partygänget 🥰????????????
Vilken resa ni gjort & grattis till era 2 små 👶👶
Kul att kunna följa en till graviditeten med tvillingar 🥰
Jag är så dålig på att skriva här men mår fortfarande skrutt dåligt 😩 illamåendet ger ju sig inte & inte tröttheten, är i v 14 ( v13+5)
Här om dagen spydde jag så jag såg stjärnor & höll på att svimma 😅
Dessutom något nytt de sista tiden är att jag äcklas så, av toaletter, soppåsar, hund mat som gör att jag typ spyr bara jag tänker på de 😅