• Quincey

Vi som till slut blev gravida med IVF

Hej alla!

Vi plussade äntligen efter 4 IVF-omgångar efter att vi satte in vår första blastocyst. Borde vara i vecka 5+4 nu. Igår fick jag en mensvärksliknande smärta som strålade ut i rygg och ena låret. Det höll i sig i några timmar. Har tidigare haft samma smärta några få gånger under mens. Är det någon som känner igen detta? Blir så orolig att det hänt något och är 2,5 vecka kvar till första UL.

• Quincey

Tack Zaro och Clemmentina, känns bra att höra ❤️ Det är just att smärtan strålade från mage till rygg och lår som känns lite läskigt. Så tufft att inte veta hur det ligger till på så lång tid men hoppas det ska gå bra.

• Quincey

Tack alla för allt stöd! Jag tog nya test imorse i hopp om att se starka streck som kunde lugna mig lite men tyvärr syntes det knappt alls nu så räknar med att jag fått missfall. Hoppas komma tillbaka till denna tråd igen längre fram ❤️

• Quincey

Hej alla, jag fick tillslut göra UL igår i 6+2 och de kunde inte se en graviditet i magen. Så tyvärr var gravtesterna korrekta när de visade en minskning av hcg i mitt fall. Idag var de nästan helt blanka. 

Önskar er alla lycka till med kommande förlossningar! ❤️❤️

• Quincey

Hej alla, undrar om någon kan hjälpa med detta. Jag borde vara i vecka 5+2 och testade mitt TSH privat för två dagar sedan. Det låg på 3,6 och har läst mig till att det borde ligga på 2,5 eller 3 första trimestern. Min klinik tycker jag kan avvakta till MVC och se om det ökat då. Ringde två barnmorskemottagningar men de ville inte svara eftersom jag inte är inskriven hos dem. Kan inte få tid förrän om två veckor. Haft två missfall tidigare så vill inte chansa. Har levaxin hemma sedan tidigare och har frågat om det är nån risk om jag tar det i förebyggande syfte men ingen som svarar. Någon som vet?

• Quincey
    Awesomeginger skrev 2024-05-24 20:06:46 följande:
    Åååå Quincey vad glad jag blir! GRATTIS ❤️❤️❤️
    Svårt att säga, jag tar Levaxin och gjort sen mitt första samtal på IVF kliniken. Jag hade då 3, tar 25 (ett piller) varje morgon och på senaste testet hade jag 1,7. Har svårt att se att de skulle bli för långt om du bara tog så liten dos. Men jag vet ju inte något egentligen, de är ju höra och följa vad kliniken säger men man vill ju att de ska vara de bästa förutsättningarna.
    Åh tack!! ❤️❤️ Vågar inte riktigt tro på det än, med tanke på hur det gick sist. Känner inte heller mycket symptom så är orolig för det. Tack för svar! Fick svar tillslut från kliniken att jag kunde börja med levaxin om jag är orolig och inte kan vänta till inskrivning. Också att det inte är skadligt att ta i förebyggande syfte, men min klinik verkar verkligen hålla sig till gränsen som är 4. Men har börjat nu så kan känna att jag minskar risken så mycket jag kan. Hur går det för dig?
  • Quincey
    Awesomeginger skrev 2024-05-26 19:40:29 följande:
    Ah vad skönt med svar, och att du kan känna dig trygg med att börja äta det, men ännu en gång intressantatt alla klinker är så olika. Förstår verkligen att man inte riktigt tror det, jag tror knappt på det, är i vecka 19 nu har RUL på fredag 31e. Hoppas att om allt ser bra ut att man ska tro på det!
    Hur långt har du kommit? 
    Ja det är oklart att det är så olika.. Åh vad långt du kommit! Tiden går så fort 😅 Håller tummarna att allt ser fint ut ❤️ Jag borde vara i vecka 5+6 idag om det har fortsatt utvecklas som det ska. Fick ingen blödning vid förra missfallet förrän 4 dagar efter att jag slutat med utrogestan så jag hoppas det utvecklas som det ska fortfarande.
  • Quincey

Vickan31 och Sandralinnea123, tack så mycket ☺️❤️

Awesomeginger, grattis till en liten pojke! Har faktiskt läst att det föds något fler pojkar än flickor efter IVF, minns inte varför dock. Lustigt allt du fick göra för att de skulle se ordentligt, och så skönt att det såg bra ut!

Jag har VUL 13/6, känner mig livrädd och ser inte fram emot det. Har insett att jag tänker att det är större chans att det blir ett tredje missfall än inte så försöker lugna mig med att det faktiskt är större chans att det ska gå bra än inte... Försöker känna efter om jag har symptom varje dag.. har varit bortrest vilket jag tror är bra för då har jag tänkt på annat. Vi får se.

• Quincey

Vickan31, tack fina du för att du du tänkte på mig i torsdags ❤️ Allt gick bra på VUL, var så nervös och satt och grät innan BM vände skärmen mot oss 😅 Har sedan dess varit rätt utslagen av illamående och trötthet, som jag knappt känt av innan. Hur mår du?

Grattis Melsson till lilla tjejen! ❤️❤️

• Quincey
    Vickan31 skrev 2024-06-23 21:55:50 följande:

Välkommen till gruppen Grunkemoj och stort grattis till två fina små liv som växer inom dig, vilken resa! Hjärta Så glad för positivt besked för dig på ditt VUL också Quincey, förstår att du var nervös men nu med dina symtom kan du verkligen lita på att det här är på riktigt 🥰 Lider verkligen med dig Sandralinnea123, låter hemskt med ditt illamående som gör att du nästan svimmade till och med! Och Melsson: GRATTIS till er efterlängtade lilla tjej, så stort att hon äntligen är här och att du är mamma nu! Hjärta Blir alldeles rörd och sååå glad för din skull, plus att jag kan skriva under på precis det du skriver om hur fantastiska kvinnokropparna är och vilken enorm kärlek och beskyddarinstinkt man känner från första sekund! 

Och vet ni, förra veckan blev jag mamma! Efter alla dessa år, all väntan och längtan och tårar, och nu är hon äntligen här, vår älskade dotter! Det finns så mycket jag skulle vilja skriva men då skulle jag få sitta hela natten haha. Det är svårt att sammanfatta allt i ord med så många tankar och känslor, men kortfattat så gick förlossningen bra även om den var lite långdragen. Min sambo var verkligen ett helt fantastiskt stöd och precis vad jag behövde för att känna mig trygg och orädd, och det kändes som ett teamwork som gjorde allt till en positiv upplevelse trots att några småsaker inte gick som planerat (t.ex. epiduralen). Målbilden att få lämna sjukhuset och ta med bebisen till vårt hus och få säga välkommen hem till vår alldeles egna dotter, det kändes som en dröm! Vi har varit hemma ett tag nu och vi mår bara bra även om min kropp fortfarande är lite mörbultad men det hör väl till tänker jag. Lever 100% bebis och bebisbubblan nu och jag njuter verkligen av varenda sekund. Jag kan inte se mig mätt på vår lilla tjej och det känns verkligen som en dröm att vi nu får vara med om den här obeskrivliga lyckan och kärleken! Hjärta 

Hoppas att ni alla mår bra, många kramar från mig! 

Wow vad fint, stort grattis! ❤️ Låter fantastiskt att vara i mål!
  • Quincey

Har precis gjort KUB och fick förhöjd risk för kromosomavvikelser. Känner mig rätt knäckt. 5 äggplock, 2 missfall och nu förhöjd risk för kromosomavvikelser när vi äntligen kommit såhär långt. Det var blodprovet som drog ner resultatet mest, där fick vi 1:39, totalt 1:163 för trisomi 13 och 18. Fick göra NIPT direkt efter. Nån som har erfarenhet av detta som det gick bra för? 

• Quincey
    Clemmentina skrev 2024-08-05 09:12:54 följande:
    Åh fy vad tufft! Hur har det gått för dig? Jag känner en som fick 1:2 där allt såg bys ut sen. Håller tummarna för er! Styrkram
    Var länge sedan jag var inne här. Vår lilla pojke hade trisomi 21, på kub fick vi 1:247 för den trisomin. Inte så jättehögt men ändå var det vår bebis som var sjuk. Vi avbröt och saknar honom mycket. Håller tummarna för en fjärde graviditet snart.
Svar på tråden Vi som till slut blev gravida med IVF