• Anonym (50%)

Man: Är du en grower eller shower?

Enligt en urologisk studie från i år definieras begreppen enligt följande:

Grower = Penis längd ökar med 56 % eller mer, från slakt till erigerat tillstånd.

Shower = Penis längd ökar med 36 % eller mindre, från slakt till erigerat tillstånd.

Enligt studien så faller hälften av de undersökta männen utanför dessa två ytterligheter, dvs tillväxten befinner sig mellan 37-55 procent.

https://www.health.com/grower-vs-shower-study-7255765

Vilken kategori hamnar du i?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Man: Är du en grower eller shower?
  • Anonym (Oj)

Ja det är rätt kul att se kvinnors reaktion när man får stånd. Min sambo har många gånger förundrat sig över hur liten den är slak gentemot hur stor och tjock den blir vid stånd. Om man dejtade vore det kanske inte så kul då man hört om kvinnor som skrattar och väljer att gå hem om den verkar vara liten. Fast det vore ju deras förlust isåfall.

• Anonym (?)
    Anonym (Oj) skrev 2023-12-14 21:13:38 följande:

Ja det är rätt kul att se kvinnors reaktion när man får stånd. Min sambo har många gånger förundrat sig över hur liten den är slak gentemot hur stor och tjock den blir vid stånd. Om man dejtade vore det kanske inte så kul då man hört om kvinnor som skrattar och väljer att gå hem om den verkar vara liten. Fast det vore ju deras förlust isåfall.

Kan gå från hissknapp till 17 med rätt kvinna....
  • Anonym (Kotten)

Ja...den varierar ju mycket i slakt tillstånd, 5-7cm kanske vanligast, beroende på dagsform. Kyla och stress får den att nästan försvinna ibland. Har alltid haft intrycket att jag är bland de minsta i omklädningsrummen, fast har egentligen aldrig fått några kommentarer. Tror den i mina ögon ser mindre ut än den kanske är. Men den är inte stor åtminstone. Vid stånd är den tydligen mer normal, kanske 15-16cm, 13 omkrets ungefär. 

Ganska praktiskt ändå, inga problem med att den är i vägen antar jag. En del andra har ju 12-15cm slakt oavsett hur kalla eller stressade det är, det kanske inte heller är lätt hela tiden. 

• Anonym (50+)
    Anonym (50%) skrev 2023-12-14 16:38:10 följande:
    Håller helt med om att man får ta såna här undersökningar med en rejäl nypa salt. Men ändå underligt kan jag tycka att noll svarande av nästan 40 anger att tillväxten är mindre (25 procent i den urologiska undersökningen) att nära 90 procent har högre tillväxt (25 procent även här).
    Anders 386 skrev 2023-12-14 12:37:19 följande:

Vet inte hur andra funkar. Men min egen kuk varierar väldigt mycket i slakt tillstånd beroende på sinnesstämning och temperatur. Det går inte att göra en mätning vid slakt tillstånd överhuvudtaget. Däremot är det ju enkelt att mäta den vid stånd - men då måste man passa på, det händer inte så ofta numera. Därför tror jag att frågeställningen är ganska irrelevant. Men andra kanske funkar annorlunda??

Visst varierar storleken i slakt tillstånd. Men vid normal rumstemperatur är det ingen större skillnad för mig i alla fall.
    nja 50% begriper inte frågan riktigt och de återstående 75% kan inte räkna...
  • Anonym (Kaffedraken)

När den har växt så skulle jag gärna vilja visa den för henne. Hon är mycket yngre och har en fantastisk rumpa.

• Anonym (50%)
    Anonym (Kotten) skrev 2023-12-15 01:13:07 följande:

Ja...den varierar ju mycket i slakt tillstånd, 5-7cm kanske vanligast, beroende på dagsform. Kyla och stress får den att nästan försvinna ibland. Har alltid haft intrycket att jag är bland de minsta i omklädningsrummen, fast har egentligen aldrig fått några kommentarer. Tror den i mina ögon ser mindre ut än den kanske är. Men den är inte stor åtminstone. Vid stånd är den tydligen mer normal, kanske 15-16cm, 13 omkrets ungefär. 

Ganska praktiskt ändå, inga problem med att den är i vägen antar jag. En del andra har ju 12-15cm slakt oavsett hur kalla eller stressade det är, det kanske inte heller är lätt hela tiden. 

I normal inomhustemperatur mäter min 12 cm slakt. Är det varmare så någon centimeter längre och kallt några cm kortare. Men 12 under normala omständigheter. Aldrig tyckt den varit ?i vägen?, men det beror ju på vad man är van vid.
  • Anonym (50%)

Ännu ingen shower som gett sig till känna. Märkligt eftersom 25 procent uppskattades vara det i undersökningen.

• XDX

Jag är oftast 14 - 14,5 slak, men inte sällan 15. Oftast precis en grower. Väldigt opraktiskt. Svårt att hitta kallingar och byxor som sitter ok utan att klämma så det domnar och jävlas, eller så att kuken syns jättemycket genom kläderna. Får pinsamma blickningar, men kan också vara eggande. Min närmsta kollega brukar kommentera och skämta om det. Och så skäller hon på mig när jag har ljusare byxor och shorts :) 

Kalla vinterdagar kan det bli väldigt kallt om ollonet, gäller att vara upmärksam.

• Anonym (50%)
    XDX skrev 2024-02-19 22:28:35 följande:

Jag är oftast 14 - 14,5 slak, men inte sällan 15. Oftast precis en grower. Väldigt opraktiskt. Svårt att hitta kallingar och byxor som sitter ok utan att klämma så det domnar och jävlas, eller så att kuken syns jättemycket genom kläderna. Får pinsamma blickningar, men kan också vara eggande. Min närmsta kollega brukar kommentera och skämta om det. Och så skäller hon på mig när jag har ljusare byxor och shorts :) 

Kalla vinterdagar kan det bli väldigt kallt om ollonet, gäller att vara upmärksam.

Menar du allvar? För min är ju inte så mycket kortare och har svårt att tro att ett par cm till hade orsakat sådana besvär. Men din kanske är väldigt smal? eller tjock?
  • XDX
    Anonym (50%) skrev 2024-02-28 09:27:03 följande:
    Menar du allvar? För min är ju inte så mycket kortare och har svårt att tro att ett par cm till hade orsakat sådana besvär. Men din kanske är väldigt smal? eller tjock?
    På allvar. Den är tjock, hela vägen, och jag har rejäla testiklar - de har lite mer än dubbla volymen jämfört med snittet, enligt nån onlinekalkylator. Tror tjockleken och testiklarna spelar stor roll här. 

Medelkukens längd slak är runt 10, enligt statistiken. 
  • Anonym (Erfaren o trygg)

Så vitt jag förstår så är jag en grower.
    Det var länge sedan jag mätte men storleken förändras nog inte i vuxen ålder. 
    Slak längd i normala fall omkring 5-6 cm.
    Erigerad omkring 13-14 cm.
    Grovleken minns jag inte, men den är nog ganska proportionerlig. Erigerad är ollonet lite grövre än skaftet.

Med övning, tack vare brinnande intresse och med erfarenhet så har jag så småningom kommit bli helt trygg med min storlek. Att inte vara en av de största medför nog att jag anstränger mig mer än de flesta.
    Jag är nu gift, har har haft flera långa förhållanden och också en hel del tillfälliga förbindelser i samband med swing och liknande.
    De allra flesta verkar nöjda med mig som älskare, flera verkar betrakta mig som en relativt attraktiv man och det har blivit ganska många partners som återkommit under årens lopp, vilket nog bör tyda på att jag gör någonting rätt och att storleken är ok på det sätt som jag använder den.

När jag var ung så hade jag komplex för storleken och det påverkade min självkänsla på ett klart negativt sätt.
    Det dröjde nog till kanske 35 års ålder innan jag kunde släppa dessa komplex och då jag också kunde utveckla min självkänsla till så mycket bättre.
    Från ca 40 års ålder och senare så är jag kommit att känna mig både trygg och erfaren, jag känner mig som en attraktiv man, och med detta följer utmärkt självkänsla.
    Men det har inte kommit av sig själv utan det behövdes att jag tog tag i saken och började att målmedvetet utveckla mig själv, både att bli en bättre älskare och att förbättra min självkänsla.

Svar på tråden Man: Är du en grower eller shower?