• Anonym (50%)

Man: Är du en grower eller shower?

Enligt en urologisk studie från i år definieras begreppen enligt följande:

Grower = Penis längd ökar med 56 % eller mer, från slakt till erigerat tillstånd.

Shower = Penis längd ökar med 36 % eller mindre, från slakt till erigerat tillstånd.

Enligt studien så faller hälften av de undersökta männen utanför dessa två ytterligheter, dvs tillväxten befinner sig mellan 37-55 procent.

https://www.health.com/grower-vs-shower-study-7255765

Vilken kategori hamnar du i?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Man: Är du en grower eller shower?
  • Anonym (50%)

För att räkna ut den procentuella ökningen:

Erigerat mått (X) - Slakt mått (Y) / Slakt mått (Y) * 100

• Anonym (50%)

Genomsnittslängden i erigerat tillstånd i studien är 14.3 cm. Showers tenderar att vara något längre i slakt tillstånd (11.3 cm) än growers (8.8 cm).

• Anonym (50%)

Syftet med studien är att öka förståelsen vid kirurgiska ingrepp, då grad av tillväxt kan vara en viktig faktor. Utanför detta sammanhang är det intressant i relation till egenupplevd storlek tycker jag.

• Anonym (Oj)

183% hamnade jag på. Men inte så förvånande då jag alltid varit en extrem grower.

• Anonym (50%)
    Anonym (Oj) skrev 2023-12-12 13:25:31 följande:

183% hamnade jag på. Men inte så förvånande då jag alltid varit en extrem grower.

Det var mycket! Antar att den är väldigt kort i slakt tillstånd då? Eller du kanske har räknat fel och att ökningen är på 83 procent?
  • Anonym (40ish)

Detta är mitt favoritämne då jag är extrem grower.

Är det kallt är min penis mindre än min tumme. Både i längd och tjocklek. Normalt är den väl mellan 8-9 cm men vid extrem kyla kanske närmare 6-7 cm och drygt 8-9 cm i omkrets. Daggmask?

Vid full erektion är den närmare 20 cm lång och 15 cm i omkrets. 

Så mellan ytterligheterna växer den över 200% i längd och drygt 70% i diameter. 

Upplevd storlek är att den alltid är minst i duschrummen bland andra män, men med erektion är den större än många i porr!

• Anonym (Oj)
    Anonym (50%) skrev 2023-12-12 13:37:28 följande:
    Det var mycket! Antar att den är väldigt kort i slakt tillstånd då? Eller du kanske har räknat fel och att ökningen är på 83 procent?
    Den är liten i slakt tillstånd. Cirka 6 cm och växer till runt 17 styv.
  • Anonym (50%)

Många som växer mycket bland de svarande. Få som svarat förvisso, men ändå intressant då de två extremerna fördelar sig jämt (25 procent vardera) i den spanska undersökningen.

• Anonym (50%)
    Anonym (40ish) skrev 2023-12-13 11:23:31 följande:

Detta är mitt favoritämne då jag är extrem grower.

Är det kallt är min penis mindre än min tumme. Både i längd och tjocklek. Normalt är den väl mellan 8-9 cm men vid extrem kyla kanske närmare 6-7 cm och drygt 8-9 cm i omkrets. Daggmask?

Vid full erektion är den närmare 20 cm lång och 15 cm i omkrets. 

Så mellan ytterligheterna växer den över 200% i längd och drygt 70% i diameter. 

Upplevd storlek är att den alltid är minst i duschrummen bland andra män, men med erektion är den större än många i porr!

Ja det verkar ganska extremt!

Du måste ha överraskat en och annan med detta förvandlingsnummer. Hade du hellre velat ha en penis som var större i slakt tillstånd?
Svar på tråden Man: Är du en grower eller shower?