Inlägg från: Anonym (Majli) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Majli)

Måste operera bort gallblåsan - så rädd och har en bebis :(

Självklart kan det kännas läskigt att bli sövd och opererad, varje operation är en risk, liten som stor. Det blir dock extremt sällan komplikationer vid sådana operationer som den du ska göra. Det är en "enkel" titthålskirurgi där du är sövd en kort stund. Du är ung och frisk=ännu bättre odds att allt går hur bra som helst. Vårdpersonalen är kunnig och gör detta varje dag och kommer ta väl hand om dig. 

Jag har inte tagit bort gallblåsan själv men gjort annan typ av titthålskirurgi. Kände mig helt ärligt inte ens opererad efteråt. Man är ofta trött av narkosen men det går över. Man kan må lite illa pga alla mediciner men gör man det är även det snabbt övergående. Då man blåser upp buken med gas vid titthålskirurgi (för att dom ska komma åt och se bra) så kan man ha ont när gasen lämnar kroppen. Även det går över på en dag om man känner av det, jag kände ingenting, men vissa känner av det och då gör det oftast ont i axlarna. Säger man till att man vill ha smärtlindring får man det, allt för att man ska må så bra som möjligt. Bästa medicinen är att kliva upp och gå omkring. 

Kommer gå jättebra för dig, du kommer absolut överleva ♥

Svar på tråden Måste operera bort gallblåsan - så rädd och har en bebis :(