Anonym (Varför) skrev 2023-12-11 16:45:25 följande:
Jag tyckte också Pernilla var ursmygg! Jag tycker det är sorgligt att inte förebilder som de kungliga damerna kunde visa att grått hår är fint och ok och accepterat.
Om jag minns rätt har i alla fall Drottning Margarethe grått hår. Hon är ju väldigt naturlig. Sen hade hon gärna fått bleka tänderna för mig haha, hon har ju rökt i alla år (även om hon nyligen slutat).
Kanske är det skillnad på att vara ingift prinsessa och arvsprinsessa? Som ingift är man ju delvis utvald pga sitt utseende inbillar jag mig och man har mer att leva upp till. Som arvsprinsessa och blivande drottning som Victoria har man högst status av alla prinsessor i Sverige oavsett hur man ser ut. Så hon skulle inte förlora något på att go gray en vacker dag.
Kollade Pernillas instagram nu och hennes hår är verkligen mycket fint!
Hur man än ser ut så är det grå som växer ut naturligt och passar automatiskt till ens hudfärg och ögonfärg. Det där kan vara knepigare när man färgar, för många väljer en för mörk färg och då blir det rätt fult när utväxten kommer och för mörkt mot hyn. Ser lite tacky och hemmagjort ut tyvärr, om man inte har råd att gå till frisör var 5-8 vecka och bättra på slingorna/färgen.
Jag är rätt stolt över att åtminstone 3-4 personer i min närhet har valt att sluta färga sedan jag blev gråhårig. Flera på jobbet plus min mamma.