Inlägg från: Anonym (Göran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Göran)

Förlorad son

Det finns tyvärr många ?giftiga? familjer och relationer. Jag har själv en sådan familj. De som finns kvar i min släkt är min morbror mamma och jag. Jag har inga kusiner eller syskon. 

har inget bra kontakt med någon av dem inte heller med mina tre barn och deras respektive. jag skilde mig 2001. 

två barn bodde hos mig. Min dotter och jag blev ovänner när hon blev 15.  Hon flyttade till sin mamma. Då blev det bråk om underhåll. Jag krävde inget underhåll. Tjänade ganska bra men var singel. Mitt ex hade sambo men krävde genast underhåll. 

min mamma fanns inte för mig trots att hon var sjukpensionär. Hur hon blev det vet inte jag. Det är inget fel på henne.  Hon valde att umgås med mitt ex och hennes sambo.  Hon har haft 3 relationer och samtliga har mamma umgåtts med. 

Jag förklarade hur jag kände det. Jag ville att allt skulle bli bra. Men det blev bara värre ju mer jag blottade mig. Jag hånades kränktes. Jag valde då att bryta all kontakt. 
    Då och då hör jag av mina barn. Mamma undviker jag. 

mitt liv känns så här. 

det är en gnistrande kall julaftonskväll. jag är hemlös vandrar planlöst omkring och ser alla lyckliga familjer firar jul. På borden står all tänkbar julmat. Granen står klädd med alla pynt ljus och glitter. En sprakande brasa är tänd i öppna spisen. 

gamla som unga firar julafton tillsammans. 

men verkligheten är inte så. 

det har tagit mig många år att inse detta. Det du behöver göra är att inse att du inte kan ?tvinga? dig in i gemenskapen. vad du än säger gör känner bönar och ber om så blir det aldrig så.  

du får för att mp bra inse hur läget är.

du behöver inte gilla det men för att må bra ska du släppa dem. Bryt kontakten.  Kan man tänka negativa tankar och må dåligt kan man förlika sig med sanningen och inte tänka på hur det kunde vara hur det borde vara. 

då kan man också tänka positivt och inse hur läget är och göra det bästa man kan för att må bra. 

det tog mig nästan 20 år att inse förändra mitt tänkande. 

idag mår jag dåligt av att träffa min släkt. Jag har ett nytt förhållande med en kvinna som har ett vuxet barn sedan tidigare. De är nu min nya familj. Vi trivs tillsammans och jag och hennes som gör saker tillsammans som vi båda tycker om. Vi har har varit ett par i 17 år. 

bryt med alla som inte gör dig glad starkare energi och vänskap. Det gör dig starkare. 

Svar på tråden Förlorad son