Inlägg från: Septembertjäjjen |Visa alla inlägg
  • Septembertjäjjen

Förlorad son

Jag tycks inte kunna citera inlägg här så kan inte kommentera ett och annat som jag skulle vilja. Silverjenny som har döttrar och kanske är eller kommer bli mormor men ändå verkar vilja pusha / stötta sina döttrar att vinnlägga sig om att ha sunda relationer även till mannens familjer så gott det går och inkludera alla - en eloge till dig för dina rader.  Väldigt sympatiskt skrivit ! 

Min bild är att det rackas ner på mannens mamma tusenfalt värre för minsta skitsak, man blir nästan mörkrädd ibland när man hör hur vissa spyr ur sig hat för helt obegripliga saker. Samtidigt som svärdottern själv inte har en helt sund mamma där bakom kulisserna, men sitt eget försvaras med näbbar och klor ( inte för att en levandes själ skulle få för sig att yttra nåt kritiskt gud bevara mig väl ..) samtidigt tar man sig stor rätt att klaga på mannens nätverk - som många gånger kan vara så mycket mer sympatiskt-egentligen. 
     nej ens roll kommer vara att inta diplomatens hållning i alla väder och vindar och acceptera sitt öde med ett stoiskt lugn. 

en vacker dag kommer dessa svärdöttrar själva ha vuxna barn och då lär de med stor sannolikhet få smaka på sin egen medicin. Det är i den tanken de får vila som utsätts för orättvisor. karma. 

mee too rörelse för farmödrar ? Den sista kvinnan som ff är ute i kylan ? Blink blink ( hugg på den nu alla rabiata svärdöttrar..) smiley? 

nu får man inte glömma att många svärdöttrar faktiskt är himla gulliga. Jag har själv två oerhört gulliga tjejer / svärdöttrar som har blivit som extra familjemedlemmar. det är ju inte säkert att det blir livslångt, mina söner är unga. men jag är då oerhört tacksam för dessa gulliga tjejer och deras familjer då jag upplever stort inkluderande. Men vem vet vad framtiden ska bjuda på ? Jag var själv en besvärlig svärdotter inledningsvis men har idag finaste relationen till henne. Så vet av egen erfarenhet att det också kan bli bra. 

nej men jag bygger mitt eget liv och finns alltid i bakgrunden om jag är önskad. annars får jag och mannen ägna åt oss åt vårt. Hur bitter man ska bli om man efter att ha byggt världens finaste familjen bara för att hamna ute i kylan, det får man ta om den dagen kommer. 

jag tror ts att din son med fruga kanske inte hamnat i så stor komplexitet i livet än? Barnen är små och formbara än men med livet kommer erfarenhet av olika de slag och med detta kanske insikt och mognad ? jag hoppas din son ska vakna, våga vägra frugans terrorism om det förhåller sig så? och att han ska vara kapabel att bygga nån slags relation till dig i framtiden. Tyvärr får jag en bild av en riktig dörrmatta - du får ursäkta .. har stackarn hamnat i klorna på en riktig drake eller varför är han inte kapabel att värna om sitt nätverk? Sjukt också om en frånvarande pappa nu är den som håvar in.. kanske det ändå finns något här som är ouppklarat och behöver ibearbetas er emellan ? Kanske du ska lyfta på den delen lite och utforska här? Ta ditt ansvar och be om ursäkt om det finns oförätter. Gå inte i försvar. Det kan läka honom om du erkänner brister. Ingen är perfekt ! Och du verkar ha dragit ett stort lass-ett långt liv och ensam i föräldraskap är oerhört slitsamt.

jag vet män som är fullständigt kontrollerade av sina fruar inkapabla att bryta sig loss, tenderar att sticka huvudet i sanden och inte våga facea en rasande sur fru (som ska ha allt på sitt sätt. ) mannen Anpassar sig för husfridens skull , känner av dagens humöriga läge.. att lansera idén att ta barnen hem till farmor kan ju landa väldigt dåligt en dag när frugan är i en formsvacka ? Hur mycket hon än påstår att det är ok om han sköter kontakten med sin familj på sitt sätt så om han känner att en sväng till farmor skulle landa fel och kosta dålig stämning då lär han ju sannolikt inte föreslå det från början ? Så det är lite bullshit av kvinnor att säga han får sköta kontakten med sitt om man sedan signalerar undertoner av åsikter om hur fel allt är som görs på pappans sida.. Så mycket skit många män tvingas ta..frugans terrorism.. den pratas för lite om. Mäns våld mot kvinnor är en sak, kvinnors psykiska och egotrippade beteende mot männen tystas ner.

ta hand om dig ts och ägna dig åt din sambo och den sidan som är kapabla att ta emot din omtanke ? Gläds åt det du har! 

Kram ! 

• Septembertjäjjen

Oj hoppsan .. inte helt van vid FL. skrev under namnet kardemumma igår.. nu blev det tydligen mitt andra namn seotembertjäjjen. Bara så du vet ts..

Svar på tråden Förlorad son