Mjölbaggar i nyinflyttad lägenhet
Jag flyttade i helgen in i en ny lägenhet och har nu två kvällar i rad upptäckt en larv på diskbänken. Jag googlade och tycker det ser ut som mjölbagge larver.
Jag är väldigt säker på att det är något som är ifrån tidigare hyresgäst. Det var längesen jag köpte nya torrvaror och jag gick igenom allt i skafferiet innan jag flyttade. Såg inget tecken på skadedjur på något då.
Jag har försökt och googla på hur man blir av med det, men det står olika överallt. Finns det någon som haft mjölbagge tidigare som kan berätta hur ni blev av med dom?
Tycker det här känns så himla äckligt och jag är också väldigt ledsen att jag kommer behöva slänga en massa torrvaror. Jag gillar och baka och har samlat på mig en hel del dyra ingredienser och produkter som varit svåra att få tag på. Plus att jag har väldigt mycket förpackningar som knappt är använda, känns också ekonomiskt jobbigt att slänga så mycket när det är så dyrt idag att köpa nytt. Hade ni vågat spara vissa saker om man packar ner det i plastpåsar eller är det bättre att slänga för att inte riskera att mjölbaggarna sprider sig?
När jag packade upp så tycker jag det var svårt att få rent i skåpen. Dom är väldigt slitna och har mycket märken och hack. Kökslådorna är bara trä i och väldigt svåra att torka ur. Jättetacksam för tips på städredskap och medel som funkar att städa med.