Inlägg från: Anonym (Jämförelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämförelse)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Anonym (Mata inte) skrev 2023-12-13 15:02:38 följande:
    Vilka fler grupper saknar du sympati för?

flyktingar?
    ofrivilligt barnlösa?
    sjukskrivna?
    arbetslösa?
    lågutbildade?
    politiker?
    tjänstemän?
    sovialtjänsten?
    samhället i stort?

Eller är det kanske så att din brist på sympati endast sträcker sig till att gälla män i allmänhet?
    Om de flesta personer inte skulle haft sex och sex skulle andra vara något oviktigt, då hade det varit mer rimligt att man säger att man saknar sympati för män utan sexpartner. 
    Nu menar samma person oftast att hen tycker sex är viktigt. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-13 19:46:24 följande:
    vilken adress ska jag skicka den stickade offerkoftan till? Vill man ha något får man göra saker för det. att lyckas ha ett sexliv är inte något som kommer gratis till någon, det är ett socialt samspel mellan två eller fler. där de gemensamt kommer överens om att ha lagligt sex med samtycke
    Till dig själv. 
    Och om det inte kommer gratis sex så borde det innebära att alla personer måste göra något extra för att få sex. 
    Vissa personer behöver inte göra något för att andra personer ska bli intresserade i dom. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Gurksoppa skrev 2023-12-12 22:26:04 följande:
    Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
    ja önska sig ja. Men att förvänta sig är väl lite magstarkt? och att när det inte sker, skylla på kvinnorna istället för att se sin egen del är inte rätt väg att gå. alla får lov att ha preferenser, men att tro att de ska uppfyllas hokus pokus är bara otroligt naivt.

jag önskar mig ha en miljon på kontot. Jag sitter inte hemma och bara väntar, hoppas och önskar. Jag jobbar för det. vill man att en önskning ska gå i uppfyllelse krävs en motprestation. om jag inte får en miljon på kontot så är det inte andra människors fel, det är inte heller befintliga miljonärers fel, det är en konsekvens av att jag bevisligen inte jobbat tillräckligt hårt för det.
    Även om folk jobbar hårt så är det inte säkert att de får 1 miljon extra. 

Motprestationen är att han hittar en kvinna som gillar honom, för den människa han är. 
  • Anonym (Jämförelse)
    vilken adress ska jag skicka den stickade offerkoftan till? Vill man ha något får man göra saker för det. att lyckas ha ett sexliv är inte något som kommer gratis till någon, det är ett socialt samspel mellan två eller fler. där de gemensamt kommer överens om att ha lagligt sex med samtycke
    Och är det inte då kvinnors ansvar när de blir utan orgasm vid sex?
    De klagar på något de inte får men då plötsligt är det mannens ansvar och uppgift 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-13 20:34:11 följande:
    Försöker du skapa ett regelverk för hur folk attraheras av andra?
    Personen skrev ju att det inte är gratis för någon. 
    Det stämmer inte. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Jag sa helt enkelt hur det fungerar. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Och gör "Gurksoppa" det då när hen påstår att alla måste jobba för att få sex?
  • Anonym (Jämförelse)
    Eftersom det redan finns personer som får sex utan att de behöver göra något mer för att få det så borde det inte vara ett problem om man vill ha någon som gillar för den personen man är. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Det beror på vad du menar med gratis. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-13 20:47:48 följande:
    Varför har du så svårt att acceptera att det ser olika ut för alla? För vissa krävs det en större ansträngning.
    Och då borde du istället fråga "Gurksoppa" varför hen sa att sex är inte gratis för någon. 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?