Inlägg från: Anonym (Derp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Derp)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 21:30:57 följande:
    Och eftersom sex ska inte vara en rättighet så kan jag påstå att betydligt färre personer borde ha det.
    Det är inget privilegium om de flesta personer använder statens resurser till deras sexliv. 

Det är inte och kommer aldrig bli en rättighet att ha sex då det är och kommer alltid att förbli en rättighet att tacka nej till sex.

-Skulle du vilja ha det på något annat sätt verkligen?

• Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 21:33:16 följande:
    I alla fall att även personer som saknar sexpartner borde få mer hjälp eller att man minskar ned på samhällets kostnad för sex. 

Det är inte och kommer aldrig bli en rättighet att ha sex då det är och kommer alltid att förbli en rättighet att tacka nej till sex.

• Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 21:54:53 följande:
    Om jag inte ska få diskutera om sex och förhållande så måste ni först sluta snacka något om det 

hur svårt är det att svara på en rak fråga?

• Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-31 22:15:52 följande:
    Rättighet till sex börjar först när ni missgynnas. 
    Sex är och förblir ingen rättighet, för då skulle det innebära att folks rättighet att inte ha sex skulle inskränkas. Hur svårt är det att förstå?

Skulle du verkligen vilja ha det på annat sätt?
  • Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-31 22:37:58 följande:
    Ni använder det argument mer för att vilseleda i dom här sammanhangen 

Sex är och förblir ingen rättighet, för då skulle det innebära att folks rättighet att inte ha sex skulle inskränkas. Hur svårt är det att förstå?

Skulle du verkligen vilja ha det på annat sätt?

kan du verkligen inte svara på en rak fråga?

• Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-31 22:45:49 följande:
    Som sagt, det handlar det inte om just nu. 
    Jag tar upp hur ni resonerar och att när ni känner er hotade så försöker ni döda diskussionen genom att ta upp om"ingen rättighet till" när det inte handlar om det som man diskuterar om.
    Att ni kan få hjälp med erat sexliv men då ska det inte kallas rättighet till sex 
    Det är ju det allt du skriver handlar om. Ditt resonemang är stötande. Att du tar upp preventivmedel som en slags förklaring till att samhället betraktar sex som en rättighet som du förvägrats.

Sex är ingen rättighet då det inskränker på andras rättigheter till en fredad kropp. Du har inte sex pga att ingen VILL ha sex med dig. De och du har en rättighet att tacka nej till sex.

Vill du verkligen ha det på annat sätt? Ska inte du kunna tacka nej till sex?

Du verkar tro att samhället måste tillhandahålla dig sex för att du betalar skatt. Helt vansinnigt.
  • Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-31 23:24:55 följande:
    Ta ett exempel på något annat som staten ger gratis och där det är ingen rättighet?! 
    Var god sluta spamma. Vill du verkligen att andra ska få tillgång till din kropp för att de själva betalar skatt?
  • Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-31 23:48:02 följande:
    Det går att staten ger mer hjälp utan att det handlar om rättighet till sex 
    Vad då? Hur har du föreställt dig att du ska få tillgång till sex om alla är ovilliga att ha sex med dig?
  • Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-31 23:50:21 följande:
    Jag rättighet att få ha en åsikt över saker som berör mig, speciellt för skatten. 
    Skatten och vård har ingenting att göra med vilka folk har sex med eller inte har sex med. Ingen jävel kommer att ge dig sex pga att du betalar skatt. Kan du sluta med den jämförelsen. Du betraktar saken som en rättighet som förvägrats dig. Vilket i sin tur innebär att du betraktar andra människor som personer som förvägrar dig sex. Vilket i sin tur innebär att du betraktar sex som en rättighet, men att rättigheten att inte ha sex är oviktigt.

så hur ska du ha det? Anser du att du har rätt till sex, så innebär det också att din rättighet att inte ha sex är förverkad.
  • Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-31 23:55:00 följande:
    Hjälp så man får ett sexliv utan att någon tvingas till sex. 
    Det är ju en omöjlighet.
  • Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-31 23:58:09 följande:
    Och då kan det kallas rättighet till sex när ni har det
    Hur svårt är det att svara på min fråga? Det är faktiskt en slags ja eller nej fråga.

tycker du att din rätt att ha sex överbrygger andras och din rätt till att inte ha sex?
  • Anonym (Derp)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2024-01-01 00:17:04 följande:
    Jag hade då kunna påstå att det handlar om rättighet när ni tycker det är dåligt att ni blir utan sex.
    Hur ska du ha det? Anser du att du har rätt till sex, så innebär det också att din rättighet att inte ha sex är förverkad

vad väljer du? Så komplicerad är inte frågan faktiskt.
  • Anonym (Derp)
    molly50 skrev 2024-01-02 19:14:07 följande:
    Men vilken hjälp är det du vill ha? Kan du svara på den frågan?
    Jag tycker det är uppenbart att hjälpen han vill ha är att bli tillhandhållen sex från kvinnor, eftersom han betalar skatt.

Om inte det sker så ska vård för exv barnafödande dras in med motiveringen att "annars är det orättvist"
  • Anonym (Derp)
    Anonym (beror på) skrev 2024-01-04 08:41:33 följande:
    Men hur tänker han att det ska gå till? Ska staten gå och leta upp kvinnor som är tillräckligt attraktiva för honom och tvinga dem att ha sex med honom?
    Han har ju själv skrivit att ett piller ska tillhandahållas för att kvinnor ska kunna "vilja ha sex" frivilligt. Sen ska kvinnorna ta det här pillret frivilligt också. Inga förklarIngar till varför de skulle vilja ta drogen.

Ifrågasätter man det så återgår han till att "han har rätt att klaga"
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?