• Karl Alexander

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Män som är singlar i 40-årsåldern, där det är uppenbart att de aldrig haft sex och aldrig kommer ha det heller. Känner ni sympatier för dessa?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?
  • Anonym (Jämförelse)
    molly50 skrev 2023-12-18 14:21:34 följande:
    Jag har aldrig bett någon sänka sina krav.
    Däremot så kan det kanske vara bra att göra det om man inte lyckas träffa någon.
    Men många lyckas ju träffa någon och då behöver de ju inte heller sänka sina krav.
    Och de krav jag har på min man uppfyller han med råge.
    Så det är inget jag behöver ändra på.

Varför är det ologiskt?
    Du tycker att kvinnor ska sänka sina krav och ligga med ensamma män de tycker är oattraktiva.
    Så svara på frågan. Skulle du själv ligga med en kvinna du finner oattraktiv?
    Om inte,varför ställer du då det kravet på kvinnor?
    Kan du inte svara på det så tolkar jag det som att du inte skulle ligga med en oattraktiv kvinna.
    Och då är det ju dubbelmoral av dig att kräva det av en kvinna.
    Så varför gäller inte att sex är ingen rättighet och sex ska inte fördelas nu?

Nu helt plötsligt tar du upp argument där du kritiserar att det skulle vara olika saker som gäller för olika personer 
  • molly50
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-18 14:20:13 följande:
    Tänder på är inte samma sak som när någon sedan har sex med. 

Dessutom det är redan så att många personer fårbha sex utan att ha sex med personer som de ogillar 
    Så du menar att man ska ha sex med någon man inte tänder på?
  • Anonym (Jämförelse)
    molly50 skrev 2023-12-18 14:25:21 följande:
    Du har skrivit i andra trådar att du inte skulle ha sex med överviktiga eller äldre kvinnor.

Nu är det ju inte jag som är ensam och sexlös.
    Men hade jag varit det så hade jag sett till att försöka göra något för att ändra på situationen.
    Om jag inte hade velat vara singel.
    För jag hade ju hellre varit singel än att ligga med någon jag inte är attraherad av.
    Vet inte riktigt vad du menar vilken tråd som jag skulle sagt det. 
    Jag har snackat om vad jag tänder mer på. 
    Men jag skulle kunna tänka mig att ha sex med överviktiga kvinnor och nog äldre kvinnor kanske 
  • molly50
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-18 14:22:38 följande:
    Och då kan jag ha en åsikt fast du skyller på att jag inte får pågrund av någon ", ingen rättighet till sex" 
    Jag har ingenstans påstått att du inte får ha en åsikt.
    Däremot är det ganska tröttsamt när du i tråd efter tråd och inlägg efter inlägg ständigt tjatar om rättighet till sex eller orgasmer för kvinnor och klagar på kvinnor.
    Man kan ha åsikter utan att skylla på halva jordens befolkning.
  • molly50
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-18 14:24:14 följande:
    Då har jag inte heller bett någon att sänka sina krav. 

Om sex inte ska fördelas rättvist så finns det inre något som heter dubbelmoral angående sex. 

Jag kan tänka mig sänka mina krav betydligt mer än vad du gör. 
    Om du kan tänka dig att sänka dina krav,varför är du då fortfarande ensam?
  • molly50
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-18 14:25:26 följande:
    Så varför gäller inte att sex är ingen rättighet och sex ska inte fördelas nu?

Nu helt plötsligt tar du upp argument där du kritiserar att det skulle vara olika saker som gäller för olika personer 
    Svara på frågan istället för att komma med en massa annat trams.
    Frågan är relevant här.
  • Meddelande borttaget
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-18 11:47:57 följande:
    I så fall hade du kritiserat personen som sa att sex är inte rättvist 
    Sex är inte rättvist. Sex är inte heller orättvist. Det finns inget som heter rättvisa med sex. De som lyckad hitta en lagligt partner med samtycke kan ha sex. Resten är utan. Det finns ingen rättvisa eller orättvisa i det
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-18 12:06:19 följande:
    Och då borde du acceptera om jag skulle få det bättre än vad du har det. 
    Men det gör inte ni 
    På vilket sätt skulle du få det bättre? Tror du på riktigt att staten ska avkriminalisera sexköp? Att staten ska börja fördela kvinnor till dig? Eller på vilket sätt skulle du få bättre sexliv än alla normalt funtade som förespråkar lagligt sex med samtycke? Ska jesus återuppstå?
  • Gurksoppa
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-18 14:13:26 följande:
    Du ber andra att sänka sina krav. 
    Det borde därmed vara okej att be dig att göra det eller andra också. 

Det är redan så att olika personer behöver sänka sina krav för att de hypotetiskt ska få sex och förhållanden. 
    Om sex ska inte vara en rättighet så blir det ologiskt att du tar upp ett exempel på där du frågar mig om jag hade velat det. 
    Den som vill ha något får göra något för att få det. Varför är det ologiskt? är det ologiskt att man måste söka jobb med? Är det ologiskt att man måste söka hyresrätt själv med eller ansöka om bolån? Vad mer är ologiskt? Eftersom det verkar vara otroligt ologiskt att förstå att den som vill ha något måste göra något, hört citatet beggars cant be choosers? reflektera över det.
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?