Inlägg från: Anonym (Jämförelse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämförelse)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Anonym (Derp) skrev 2023-12-31 23:55:29 följande:
    Skatten och vård har ingenting att göra med vilka folk har sex med eller inte har sex med. Ingen jävel kommer att ge dig sex pga att du betalar skatt. Kan du sluta med den jämförelsen. Du betraktar saken som en rättighet som förvägrats dig. Vilket i sin tur innebär att du betraktar andra människor som personer som förvägrar dig sex. Vilket i sin tur innebär att du betraktar sex som en rättighet, men att rättigheten att inte ha sex är oviktigt.

så hur ska du ha det? Anser du att du har rätt till sex, så innebär det också att din rättighet att inte ha sex är förverkad.
    Ni vill själva att reglerna ska se annorlunda för er. 
    Det ska inte handla om rättighet till sex när ni får hjälp av samhället eller när ni har sex. 

Så det blir ologiskt om du tror att det måste vara lika då också. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Skatten och vård har ingenting att göra med vilka folk har sex med eller inte har sex med. Ingen jävel kommer att ge dig sex pga att du betalar skatt. Kan du sluta med den jämförelsen. Du betraktar saken som en rättighet som förvägrats dig. Vilket i sin tur innebär att du betraktar andra människor som personer som förvägrar dig sex. Vilket i sin tur innebär att du betraktar sex som en rättighet, men att rättigheten att inte ha sex är oviktigt.

så hur ska du ha det? Anser du att du har rätt till sex, så innebär det också att din rättighet att inte ha sex är förverkad.
    Det är ingen rättighet heller när folk blir utan sex för vilken orsak som helst 
  • Anonym (Jämförelse)

Då behöver det inte alls handla om rättighet till sex. 

Jag hade kunnat accepterat att ni får vård av samhället om ni inte hade sagt att sex är ingen rättighet och syftet med vården är att ni ska kunna ha ett sexliv. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-31 23:16:29 följande:
    Det är ju det allt du skriver handlar om. Ditt resonemang är stötande. Att du tar upp preventivmedel som en slags förklaring till att samhället betraktar sex som en rättighet som du förvägrats.

Sex är ingen rättighet då det inskränker på andras rättigheter till en fredad kropp. Du har inte sex pga att ingen VILL ha sex med dig. De och du har en rättighet att tacka nej till sex.

Vill du verkligen ha det på annat sätt? Ska inte du kunna tacka nej till sex?

Du verkar tro att samhället måste tillhandahålla dig sex för att du betalar skatt. Helt vansinnigt.
    Och då kan jag säga att du ska bli utan något för det är ingen rättighet men du ska betala till mig för jag ska förbättra det som inte var en rättighet? 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-31 23:47:04 följande:
    Var god sluta spamma. Vill du verkligen att andra ska få tillgång till din kropp för att de själva betalar skatt?
    Och skulle du vilja betala skatt för något som kallas ingen rättighet och inget behov, och syftet är att pengarna ska hjälpa personerna att ha det bättre? 
  • Anonym (Jämförelse)
    Det är ju det allt du skriver handlar om. Ditt resonemang är stötande. Att du tar upp preventivmedel som en slags förklaring till att samhället betraktar sex som en rättighet som du förvägrats.

Sex är ingen rättighet då det inskränker på andras rättigheter till en fredad kropp. Du har inte sex pga att ingen VILL ha sex med dig. De och du har en rättighet att tacka nej till sex.

Du verkar tro att samhället måste tillhandahålla dig sex för att du betalar skatt. Helt vansinnigt.
    Så vi lever i en diktatur, där andra ska få säga något men inte andra?
    Du har rättighet att få saker och jag får inte ha en åsikt om det?
  • Anonym (Jämförelse)

Om det inte handlar om någon rättighet för olika personer när de får hjälp av samhället, att det handlar om något annat, 
    Så du tycker det är rättvist om någon exempelvis kan inte ha sex för de försov sig när de skulle gå till läkaren om att de har en könssjukdom som måste åtgärdas? 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2023-12-31 22:33:49 följande:
    Sex är och förblir ingen rättighet, för då skulle det innebära att folks rättighet att inte ha sex skulle inskränkas. Hur svårt är det att förstå?

Skulle du verkligen vilja ha det på annat sätt?
    Du vill att det ska vara på ditt sätt. 
    Du ska ha sex och du ska få hjälp av samhället. 
    Du bryr dig inte om olika personer som blir utan sex. 
    Men du blir upprörd när personer utan sexpartner klagar och tycker det är jobbigt att vara utan sex. 
    Du blir irriterad om du får kritik för något som du får av samhället
    All kritik ska handla om rättighet till sex 
  • Anonym (Jämförelse)

Du och andra resonerar annorlunda jämfört med vad man brukar göra för andra saker som inte handlar om sex. 
    Då hade jag troligen inte skrivit så mycket om på familjeliv.se.

Det är förnedrande att jag inte får ha en åsikt om min situation eller om sex utan att du och andra snackar om ingen rättighet till sex. 
    Att jag ska acceptera vad för hjälp ni ska få av samhället. 
  • Anonym (Jämförelse)
    Anonym (Derp) skrev 2024-01-01 00:04:48 följande:
    Hur svårt är det att svara på min fråga? Det är faktiskt en slags ja eller nej fråga.

tycker du att din rätt att ha sex överbrygger andras och din rätt till att inte ha sex?
    Och varför ska det kallas rättighet till sex om jag skulle få någon extra hjälp av samhället?
    Det ska ju inte handla om rättighet till sex när ni får hjälp
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?