Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?

Inte för de som hänger härinne iallafall. Vedervärdiga typer som startar osmakliga sextrådar, förstör forumet, pratar snusk och häver ur sig anklagelser mot kvinnor om vartannat.

Finns absolut ingenting att respektera eller tycka synd om för såna grisiga låga typer. 

• Anonym (Nej)
    Postman skrev 2023-12-07 16:17:01 följande:
    Exakt. Bra skrivet. Många trådar på FL har blivit väldigt tråkiga och förutsägbara på grund av denna ständiga könsuppdelning och pajkastning som är. 
    Det är männen härinne som förstör forumet och inte kvinnorna. Skäms ni inte över hur vidrigt ni beter er? Äckliga obscena trådar och kommentarer om kvinnors kroppar som flödar varje dag?

Tror ni att ni att inceldomen och hatet mot incels kommer att minska när ni beter er så svinigt eller? Tvärtom så bara förstör ni ryktet för incels ännu mer. Genom att bekräfta de föreställningar som redan finns

Min text här ovan var inte nödvändigtvis riktad till dig (Postman) personligen om du nu är en av de få män som sköter sig härinne. 

Men mitt råd kvarstår - vill ofrivilligt sexlösa män ha sympati så får de börja bete sig anständigt. Riktat till de som hålls härinne med sitt störda beteende.
  • Anonym (Nej)
    Postman skrev 2023-12-08 07:42:20 följande:

Det är en liten klick människor härinne som förstör forumet. Kvinnor som män, ett sådan inlägg som du nu gör bidrar knappast till försoning eller förståelse, istället blir det mer splittring och hårda ord. Det du anklagar andra för sitter du precis själv och gör. 

Mitt mitt råd är att sänka garden, att i ena stunden kalla någon för nedsättande ord och för i nästa tro sig vilja mäkla fred är inte rätt väg att gå. Detta var nödvändigtvis inte riktat till dig om du nu är en utav de anonyma som sköter sig härinne.  

Lösningen ligger knappast heller i att vara passiv och inte säga något när idioter beter sig därefter.

Sen riktigt osmakligt av dig att skifta över skulden på de som drabbas av dessa idioter.
    Nej, att säga ifrån när äckel äcklar sig är knappast likvärdigt med att faktisk bete sig som dessa äckel. Skulden ligger helt och hållet hos de som beter sig svinigt och respektlöst mot folk.

Och precis som i verkliga livet så kommer folk att säga ifrån när någon beter sig puckat och respektlöst. Incels är inte någon exklusiv särgrupp som har frikort från detta heller.

Igen - vill incels få sympati och respekt så måste de också visa sympati och respekt tillbaka. Precis det som alltid fungerat i riktiga livet gäller också online. 
  • Anonym (Nej)
    Postman skrev 2023-12-08 10:05:38 följande:
    Man behöver absolut inte vara passiv och klart att man kan säga ifrån men det handlar om hur man säger ifrån. Som du behandlar eller dömmer andra kommer du själv att bli bemött. 
    Dina sista ord är något som i synnerhet kvinnohatiska incels bör ta åt sig av då det är dessa som inleder allt hat.

Att försvara sig mot deras vidriga beteende är bara en fullt naturlig följd. Vill de inte hatas tillbaka - låt bli att hata från början. Jag daltar inte med idioter. Aldrig mer. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Har_väl_mer) skrev 2023-12-08 11:57:54 följande:

Fast vad

Fast vad är hönan och ägget? Har ofta sett på forumet trådar där män verkligen framfört sina frågor eller uppfattningar på ett ödmjukt och diplomatiskt sätt, men genast har fått en svärm av elaka och nedlåtande kommentarer från kvinnor främst.

Problemet är att en del kvinnor här förutsätter att personer som uttrycker sig lika varandra också är samma personer, eller personer med samma uppfattningar. Det gör att forumet för utomstående eller nya medlemmar kan framstå som "inavlat", dvs ett forum där samma klick av personer sitter och tjafsar med varandra i det oändliga. Är det den bilden man vill att läsare och nya medlemmar ska ha av forumet?
    Jaså? Har då inte jag märkt av. Jo, kvinnor som är härinne dagligen lär sig att känna igen rena troll under multipla konton som upprepar samma tramstrådar i all oändlighet. 

Problemet ligger också hos trollen och inte hos kvinnorna som besvarar deras trollande med negativitet.
    Det är dessa troll som ska sluta göra forumet "inavlat", inte de medlemmar som sköter sig och försöker skapa vettiga diskussionsunderlag.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Har_väl_mer) skrev 2023-12-08 12:09:43 följande:
    Fast kvinnor som hela tiden svarar dessa män fast de är "oerhört trötta och utleda på dem" blir automatiskt en del av problemet.
    Sånt som sker när moderatorerna härinne inte har vett att stänga ner alla dessa oseriösa trolltrådar som incels startar. 

Men ja, det bästa vore att tysta ihjäl dem istället. Så de kunde försvinna för gott och forumet blev en trevlig plats att vistas på igen. 
  • Anonym (Nej)
    Postman skrev 2023-12-08 12:22:43 följande:
    Fast det är precis denna typen av inlägg som du nu gör som är en del i problemet. Du anklagar motståndarna med nedsättande ord och med just din sanning. Du tror att du gör något bra men istället blir det tvärt om. Vill du inte bli hatad - låt bli då att hata från början.
    Nej, problemet ligger inte hos mig då jag endast startar seriösa trådar och inte såna som attackerar människor i grupp, kvinnor eller män för den delen.

Och du - om idioter inte vill bli kallade idioter så har jag ett ypperligt råd till dessa - sluta bete er som idioter. Sluta förstöra forumet med ert hat, snusk och idioti. 

Och jag inleder aldrig nåt hat, jag svarar endast på det. Jag belönar inte idioter med vänlighet. Kommer aldrig att ske. Rikta dina visdomsord till hatarna istället och inte till de som drabbas av hatet och väljer att försvara sig. 
  • Anonym (Nej)
    Postman skrev 2023-12-08 16:03:43 följande:
    Nej problemet ligger inte hos dig och detsamma säger motståndarsidan. 🙄 Då får ni fortsätta era meningslösa korståg, ni är alla förlorare. Tyvärr.  
    Problemet ligger hos de puckon som startar respektlösa, puckade trådar som sagt. Trollen är de verkliga förlorarna.

Att man sen protesterar mot dessa idiotiska trolltrådar är bara ett tecken på sundhet.
  • Anonym (Nej)
    ClumsySmurf skrev 2023-12-08 16:23:46 följande:
    "Sen riktigt osmakligt av dig att skifta över skulden på de som drabbas av dessa idioter."

Det är inte bara män som är idioter på detta forum, är det bätte att göra som du och lägga hela skulden på män och ge kvinnor frikort?
    Halmdocka. Aldrig gjort detta till en könsfråga. En idiot är en idiot. Aldrig gett kvinnor nåt ?frikort? heller. Trams och ljug från dig.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-19 20:23:25 följande:
    Finns såklart män som beter sig dåligt. 

Men många behandlar inte heller män som saknar sexpartner så bra. 

Jämför själv hur du resonerar troligen om sex jämfört med annat?
    Skulle du exempelvis sagt att någon som bryter bena är en looser och förtjänar inte att få gå? 
    Exempelvis många kan säga olika saker som de aldrig skulle säga, men de gör det när det handlar om sex. 

Det kan leda till ilska mot samhället och man vill hämnas exempelvis genom att vara otrevlig tillbaka.

Många resonerar annorlunda också till vissa andra sexrelaterade problem, exempelvis prostitution, kvinnor som har många sexpartner etc.
    Det är inte sexlösheten i sig som kvinnorna härinne kritiserar utan snarare er egen oförmåga att lyssna och ta till er av de råd ni får. Plus allt upprepande trams som folk tröttnar på. Allt trollande. Alla tramsiga porrtrådar som ni förstör forumet med. Sluta med detta. Familjeliv är ingen telefonsexlinje som sagt. 

Ja du, är ni otrevliga och vill "hämnas" härinne så räkna med att få samma behandling tillbaka. 

Sluta posta mina inlägg flera gånger kan du också sluta med. Apropå trams. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-19 20:12:59 följande:
    Det gäller då även kvinnor samt män som har sex. 
    Att de måste också bete sig bättre. 
    Det finns en poäng bakom varför vissa män blir incel och skulden kan vara delvis på samhället.

Ni beter inte er heller som man gör när det inte handlar om sex. 
    Nej, kvinnor och män som faktiskt lyckas få sex gör uppenbart något rätt, till skillnad från gnälliga och passiva incels som skapar samma meningslösa trådar gång på gång.

Nej, skulden ligger helt på er själva. Er egen passivitet och er ovillighet till att lära er hur det sociala faktiskt fungerar. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-20 10:05:05 följande:
    Du svarar inte på det som jag skrev 
    Gjorde jag visst.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-20 10:08:42 följande:
    Du skriver själv att det skulle handla om att hämnas men du missar ändå att man gör det för ni gjorde något
    Är dock inte kvinnorna härinne som startar trådar där de klagar på kvinnor och sedan begär att kvinnorna ska visa dem empati. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Jämförelse) skrev 2023-12-28 21:08:31 följande:
    I så fall hade du sagt något om att de som har sex skulle göra rätt ifrån sig.
    Det var inte det som jag diskuterade om. 
    Vad diskuterade du då? Och kan du vara vänlig att inte citera mina svar flera gånger om? Har bett om detta förut. 
Svar på tråden Har du sympati för ofrivilligt sexlösa män?