• RH93

IVF/ICSI 2024

Nu är jag ruvare igen! Vi hade ju bara ett embryo i frysen så om den inte klarade upptiningen skulle dom ringa under fm. Men det gick bra och den såg fin ut 🙏🥹 testdag är 9/2, inte bestämt ännu om jag ska hålla mig tills dess. 

• RH93
    EB90 skrev 2025-01-24 18:32:29 följande:
    RH93 skrev 2025-01-24 15:46:40 följande:

Nu är jag ruvare igen! Vi hade ju bara ett embryo i frysen så om den inte klarade upptiningen skulle dom ringa under fm. Men det gick bra och den såg fin ut 🙏🥹 testdag är 9/2, inte bestämt ännu om jag ska hålla mig tills dess. 

Hoppas verkligen att det är vår tur nu❤️

Omöjligt att vänta till testdag, men ska iaf försöka vänta till rd10😅 om nu insättning imorgon går bra😊

Hur gick det i lördags? ❤️

Jag har mått lite sådär efter insättningen, känns ibland som jag ska bli sjuk men bryter inte ut. Är ju verkligen såna tider nu dock. Fått några ordentliga slängar av illamående och känt mig ganska trött. Läste bakåt lite här och såg att det va typ exakt samma symtom sist när det inte lyckades, så känns nedslående fast det egentligen inte säger något.

Hoppas så mycket men är rädd att bli besviken som sist. Vill bara att dessa dagar ska vara över. Har dock bestämt mig för att vänta till testdag med något test då det ändå är på en helg och sist när jag testade innan mådde jag bara sämre av det.
  • RH93
    EB90 skrev 2025-01-27 22:57:16 följande:
    Gick bra i lördags, ruvar på en liten nu som såg fin ut ❤️ testar assisted hatching och embryo glue den här gången så känns liiite mer hoppfullt bara att veta att det är nåt nytt. 

Den där oron är så hemskt, förstår verkligen att du känner så när du hade samma symptom som sist.❤️ Men om det är nåt jag insett under resan är det att kroppen inte är konsekvent..

Har du känt dig sjuk efter insättning tidigare? Jag blev riktigt sjuk (influensa typ) efter förra men då tog jag intralipid och det gick massa influensa på jobbet så var nog sjuk på riktigt. Men gången innan det och också idag har jag känt mig lite hängig, som om förkylning är på gång.. Blev inget då, hoppas samma nu och att det bara är från medicinerna eller så. 

Kanske ska fundera ett varv till med test. Har ju faktiskt varit rätt jobbigt att ta test tidigt och sen inte veta om man ska ha hopp eller inte.. också verkligen skönt att ta på en helg..!
    Skönt att det gick bra och spännande med lite nya metoder. Förstår det det ger mer hopp 😊

Jag kände samma vid förra insättningen att jag typ skulle bli sjuk men inte bröt ut. Kliniken säger ju att man kan få alla möjliga symtom från progesteronet, men när man läser på bipacksedeln står det bara typ 3 biverkningar så det är lite oklart tycker jag.
  • RH93

Hur mår ni alla ruvare? ❤️ jag är bara på rd5 men väntan börjar kännas outhärdlig. Är så tufft psykiskt. Alla saker jag kände av första dagarna är som borta, vet inte om det är bra eller dåligt. Igår fick jag även besked om att min chef är gravid vilket var väldigt jobbigt. Är just nu 3 personer på jobbet som är gravida och ska ha under vår/sommar..

• RH93
    EB90 skrev 2025-01-31 08:22:17 följande:
    Hej❤️ Tiden går SÅ långsamt. Har haft en hel del molande och stramningar, men det kan lika gärna vara progesteronet för jag hade samma förra gången när det inte gick. Så man ska säkert inte oroa sig för symptom som kommer och går, kan betyda vad som helst förmodligen men lätt att säga, svårt att känna.. 💔

Vad jobbigt med din chef. Det är så hemskt att hela tiden bli påmind av andra runtomkring som är gravida. Känner inte igen mig själv heller när jag liksom inte kan få fram att jag är glad för deras skull. Känner mig som en så kall person, men finns ingen chans att ens låtsas vara glad.

Orkar nog inte vänta en vecka till till testdag. Kommer nog ta ett testa tidigt-test sön/mån (rd8/9).. beräknad mens från ons så det borde kunna visa.
    Håller tummarna för dig att det är ett positivt tecken. Nej så är det ju och rent logiskt vet man, ändå fastnar man nere i träsket av att google och känna efter på allt. Jag hade lite mensvärk igår och blev orolig att den ska komma nu, men förra gången kom den inte förrän jag slutade med progesteronet.

Nej denna process påverkar en så innerligt..

Förstår att du inte orkar vänta. Hoppas det går bra när du än testar ❤️ 
  • RH93
    Mathilda88 skrev 2025-01-31 22:13:33 följande:
    Så spännande! Stort lycka till, håller tummar och tår! Hjärta

Hehe, jag var lite snabb där.. Den dagen fungerade det, sen blev det snabbt värre för var dag. Så har nu fått förskrivet Xonvea 3ggr/dag, samt Postafen och Lergigan comp vid behov (max 2 resp 3 ggr/dag). Det gör det mkt mer hanterbart. Men gör en trött samt skakig. Hade gärna tagit ngt smärtstillande de flesta dagar pga all värk i magen till och från samt i revbenen. Men vågar inte då det finns misstankar om att Alvedon kan orsaka ADHD. Ej verifierat, men man blir såklart försiktig.

Nej tyvärr såg de ingen orsak till flytningarna/blödningarna. Men de var inte oroliga, då allt annat såg bra ut, ett tickande hjärta och rätt storlek för tiden. Hjärta
    Hoppas du får må bättre snart och slipper fler blödningar, så tufft att behöva oroa sig. Men en perfekt liten bebis i magen är ju otroligt 😍
  • RH93
    BaeA skrev 2025-02-01 19:15:20 följande:

Längesen jag uppdaterade här, har varit inte under nedreglering i två månader, skulle egentligen påbörjat processen för återföring nu, men min läkare vill att vi kör en extra månad. Det finns misstankar om silent endo, men gör det även för att krympa de myom som jag fortsatt har. Har tre 5 dagars i frysen och har blivit erbjuden att sätta in två (kommer bli min sjätte återföring), men är lite kluven. Några tankar från er? Stort grattis också till er som plussat och håller tummarna för rt som ruvar, den eviga väntan och längtan. 

Tufft att behöva vänta ännu längre, men hoppas det blir bra förutsättningar vid återföringen sen då 🙏

personligen hade jag gärna satt in 2 då jag alltid önskat mig tvillingar, det innebär ju dock en högre risk och det finns ju en anledning till att det görs väldigt restriktivt. Jag tänker att din klinik inte överhuvudtaget borde ha erbjudit det om det bedömdes finnas en hög risk för tvillingar så av den anledningen kan det ju vara värt ett försök med något nytt. Vad jag förstått är det generellt inte så mycket högre chans att bli gravid med insättning av 2 än 1 och då kan det ju vara värt att testa med en i taget för att kunna göra något annorlunda vid nästa om det inte går.

Många tankar från mig 😄 men bara du vet vad som känns rätt för dig.
  • RH93
    Eulalia84 skrev 2025-02-02 11:20:42 följande:

Hej, ser att det är några här inne som ruvar just nu. Hur går det för er?❤️

Jag är bara på rd5 och försöker att inte övertyda ev symtom eller icke symtom men det är svårt. Har även gett mig själv google förbud men har redan brutit det ett par gånger😅

Jag provar några saker på eget bevåg den här gången eftersom kliniken inte varit villig att prova något nytt. Gör troligtvis ingen skillnad men jag känner att jag gör något annorlunda iaf.

Största grubbleriet just nu är att kroppen än så länge inte alls reagerat som vid mina fyra tidigare insättningar.

Jag är väldigt lika som dig haha. Googlar och tänker för mycket, sen försöker jag att inte tänka på det. Känner av smått molvärk korta stunder, kissar konstant verkligen, varit väldigt hungrig senaste 2 dagarna, i övrigt känner jag inte så mycket. Känner mig inte så hoppfull men vill ändå tro. Är på rd9 och testdag om en vecka.

Hur känns det annorlunda denna gång? ❤️ det kan ju vara ett positivt tecken. Hoppas!
  • RH93
    EB90 skrev 2025-02-02 12:59:49 följande:
    Hej!

Fint att vara igång med ruvning igen (även om det är sååå jobbig väntan)❤️ vad har du testat för egna grejer? Kanske bra att kroppen beter sig annorlunda den här gången också!

Jag är på RD8 och testade positivt imorse 🥹❤️ svårt att känna mig glad, men är lättad över att slippa vara katastrofledsen just nu iaf. Vi testade assisted hatching och embryo glue den här gången, och så får jag extra progesteron med Prolutex. 
    Men wow stort grattis 😍
  • RH93
    Jassan123 skrev 2025-02-05 21:26:53 följande:

Stort grattis till er som plussat ! Och ett stort lycka till ,till er som fortfarande kämpar! 
    Är själv mitt i ivf resan och att ni delar med er av eran resa gör att man känner sig lite mindre ensam i allt detta. Det gör så mycket att få läsa andras resor, tankar och funderingar. 
    Hade äggplock I november men chansen till överstimulering var stor och därför blev det ingen återföring direkt . Fick ut 9 mogna ägg , 6 blev befruktade och 4 blev blastocyst och gick till frysen. Planen var att göra en återföring i januari men fick problem med ägglossningen då vi skulle göra detta i naturlig cykel. Positivt äl test idag 5/2. 
    Så nu äntligen ska vi få göra FET på tisdag 11/2 ! Är så fruktansvärt taggad och förväntansfull😃🤗

Håller tummarna att allt går bra den här gången 🙏
  • RH93
    Vixens skrev 2025-02-03 20:40:46 följande:
    Nu är vi tillbaka igen! 

IVF nr 2, omgång 2. Sista försöket för vår del då ekonomin inte klarar mer. Har kört kort protokoll med gonal f 150, 162,5 sen 170. I fredags var det plock av 8 ägg varav 7 var mogna. Alla 7 befruktades och idag måndag var alla fortfarande fint utvecklade så på onsdag får vi (förhoppningsvis) tillbaka en blasto ❤️

Hoppas att fler av dom klarar sig så vi kanske kan få något till frysen denna gång, har ju inte fått det någon av dom andra gångerna tyvärr, men denna ivf har också bästa utfallet av dom 3 vi gjort.

Håller tummarna för er andra som kämpar 💪🏻💕🌷
    Hur har det gått för dig? 😊 den ekonomiska biten i detta är så hemsk.. hoppas verkligen att det går bra nu på ert sista försök och någon hamnat i frysen ❤️
  • RH93

Jag börjar närma mig testdagen nu på söndag. Har inte ens varit frestad att testa innan då jag inte orkar med ett negativt resultat.. gått upp och ner lite i hopp och mående. Har varit så kissnödig, blivit extremt hungrig, varit så ledsen och lättirriterad. Så har någonstans känt att det kanske har gått. I tisdags när jag tränade fick jag också jättehög puls av samma övningar som jag alltid gör, idag va den inte lika hög så då föll allt hopp 😅 haft det extremt tufft denna vecka på jobbet av flera anledningar men känner mig verkligen så skör.

Snart får man i alla fall veta..

• RH93
    Eulalia84 skrev 2025-02-06 14:09:23 följande:
    Sista ruvdagarna är verkligen tuffa. Jag håller tummarna att du får ett starkt plus på söndag❤️ 
    Tack ❤️ 
    Vilken rd är du på nu?
  • RH93
    Vixens skrev 2025-02-07 08:29:02 följande:
    Är på RD 2 med en blasto som labbet var jättenöjda med, så vi håller alla tummar! ✊🏻 Blev inget till frysen den här gången heller, så detta är verkligen sista sista sista försöket 🙏🏻🙏🏻

Som tur är har vi ju vår kille från första rundan ivf 2022. ❤️❤️❤️❤️❤️
    Men vill ju så gärna ge honom ett litet syskon 🥹.

Hur går det för dig RH93? 🥰

En fråga till er alla, blir ni också extremt svullna i magen? Kan knappt knäppa byxor som normalt är förstora, och har varit så vid varje ivf.

Tycker också att jag lagt på mig nått kilo extra vid varje försök. 

Är det fler som har det så? 😁

Hormonerna kanske har spökat rejält under det senaste året med 2 graviditeter som slutat i utomkveds och sen ett tidigt missfall..

Lycka till och grattis till er som redan plussat 💕🌷
    Det låter ju hoppfullt i alla fall 🙏 

Va roligt. Jag har också en liten kille från första rundan ivf -22 😍 förstår dina känslor.

Jag har aldrig blivit så svullen men har heller aldrig haft mer än 6-7 äggblåsor.
  • RH93
    Eulalia84 skrev 2025-02-09 09:11:09 följande:

Jag har egentligen testdag imorgon men tog ett test idag eftersom det är helg och det var positivt😭 Jag är gravid!🥰

Så lycklig men också lite orolig, hoppas hoppas det får gå bra hela vägen nu.

Grattis ❤️ håller tummarna att allt går fint!
  • RH93

Hej allihopa.

För mig gick det inte så bra den här gången heller. Testade mycket svagt positivt på klinikens test i söndags, tog senare under dagen ett tidigt digitalt som visade inte gravid och sedan ett nytt måndag morgon som också va negativt. Så tänker att det blivit någon form av tidigt missfall kanske, förra gången va klinikens test helt blankt på testdagen.

Har varit djupt nere på botten senaste veckan/dagarna, gått runt som en zombie och brutit ihop hela tiden. Det börjar kännas lite lättare nu och jag försöker tänka framåt mot nästa försök. Det jobbiga nu är bara att vårt sparkonto är tomt så behöver prata med kliniken om ifall det går att få ta avbetalning eller så behöver vi låna från min sambos mamma, vilket jag verkligen inte vill..

Hoppas på att vi kan göra nytt försök vid nästa mens i mars. Ska ha ett telefonmöte med läkaren på tisdag 🙏 hoppas också att jag kan få ännu högre dos då, sist fick vi bara ut 3 ägg och jag vill verkligen inte behöva gå igenom fler äggplock.

• RH93
    Jassan123 skrev 2025-02-13 13:37:44 följande:
    Nej vad tråkigt för er , förstår att det känns tungt just nu😪 hoppas på bättre lycka framöver 💖
    Tack 🙏❤️ hur går det för dig, du ruvar va?
  • RH93
    Jassan123 skrev 2025-02-13 15:19:50 följande:
    Ja det stämmer , hade FET i tisdags . Så om jag förstår det rätt så är jag väll på ruvar dag 2 🤗 inte gått många dagar men känner mig så otålig och att detta kommer bli långa ca 2 veckor 🤣
    Åh jag förstår. Det är en jobbig väntan, hjälper verkligen mycket att försöka hålla sig sysselsatt tycker jag. Hoppas det går bra för dig.
  • RH93
    EB90 skrev 2025-02-14 16:19:57 följande:
    Nej vad tråkigt och ledsamt att höra!💔 det är så himla tufft, förstår att du bryter ihop. Och ekonomisk press på toppen av det. Det är inte rimligt att man ska orka med såna här nederlag🥺

Hoppas att det känns bättre när ni kan börja planera och sikta mot nästa försök. Och att det blir fler ägg nästa gång! Hur många plock har du gjort? Har du fått fler ägg tidigare?
    Tack 🙏 
    Vi har egentligen bara gjort ett plock nu för syskonförsök, men jag är nålrädd och tycker hela processen varit väldigt psykiskt påfrestande. Gjorde ett äggplock 22 som blev min son och sen inget till frysen. Då hade jag 4 ägg på 6 blåsor, denna gång 7 blåsor men endast 3 ägg som blev 1 ÅF dag 2 och en till frys. Hade en högre dos från början denna gång men skulle sänka innan ens första ultraljud och sen hade det inte växt så mycket.

Så vi har ju haft bra kvalitet på de få äggen men hade önskat kanske lite fler chanser, även om det såklart inte finns några garantier.
Svar på tråden IVF/ICSI 2024