• BaeA

IVF/ICSI 2024

Vad tråkigt för er tjejer som inte fick något plus denna ruvning, vet precis känslan och besvikelsen. Men ni är grymma, hoppas det tar sig nästa cykel. Jag har gjort fyra misslyckade återföringar, där den fjärde tog sig men där jag tyvärr fick ett missfall I veckan i vecka 8+1. Håller tummarna för oss alla framåt <3

• BaeA
    RH93 skrev 2024-09-08 10:35:25 följande:
    Beklagar verkligen ❤️ så tungt när man också kämpat så mycket. Har ni någon plan framåt?

Ja, herregud man blir helt dränerad på alla känslor och hopp och förtvivlan. Har ett embryo kvar i frysen, men vi kommer att köra nytt plock nu direkt innan vi återför den sista, då jag vill pgt testa dem innan återföring. Vet hur många fler motgångar man orkar, så vill undvika allt sånt om det går. Har fortfarande rätt ont och blöder, men hoppas det är det sista som kommit ut och att kroppen läker snabbt! 

Hur känner du, blir det ny ÅF i nästa cykel?

• BaeA
    RH93 skrev 2024-09-09 07:11:42 följande:
    Okej, va skönt med en i frysen ändå. Gör ni pgt utomlands då? Förstår verkligen att du vill göra allt för att det ska gå bra. Hoppas du snart mår bättre.

Jag hade gärna kört på direkt, men har inte pratat med kliniken ännu då min testdag egentligen är på fredag. Tror att dom rekommenderar en cykel mellan innan nästa återföring eftersom jag gjorde färskförsök nu. Väntan är verkligen det värsta i denna process.
    Håller tummarna för dig på fredag! Var också bombsäker på att mitt inte hade fäst sist, men sen hade jag så fel. Sov också väldigt dåligt, och hade flera av de symptom du beskriver. Så hoppas hoppas! 

Vår klinik blir faktiskt den första som får lov att pga testa, men inte själva embryot utan vätskan de är i och det är 85% vs annars 95% så det känns ändå rimligt. Har inte all info för de berättade att det är nytt sen i somars och det var precis när jag var på VUL för att bekräfta misfallet. 
  • BaeA
    RH93 skrev 2024-09-12 07:25:11 följande:
    Tack ❤️ jag mådde så dåligt imorse när jag vaknade att jag ville ta ett test ändå men det va helt blankt så det blev tyvärr inget. Så jag är väl en av dom som inte får mens förrän jag slutar med progesteronet.

Åh va spännande att få testa något nytt ändå. Hoppas det hjälper er!

Jag beklagar att det inte tog sig denna gång! Känslan och besvikelsen efter man väntat är total. Men du är grym, förhoppningsvis kommer det gå snart ❤️ 

pgt* menade jag. Ja, det ska bli så spännande, men känns jobbigt att börja med hormoner snart igen. är så känslig mot det och har precis börjat tappa lite av de extra kilon man gått upp efter allt.

• BaeA

Som jag skrivit i gruppen fick jag missfall i vecka 9 på mitt senaste försök som var den fjärde embryot som vi återförde. Så tacksamt att de tog sig, men också sörjt att det inte gick längre när jag försiktigt börjat fantisera om våren med en bebis. Det gick iaf bra med alla krämpor efter och nu i dagarna fick jag LH höjning, så redan på tisdag ska jag göra återföring av vårt femte och sista embryo, håll tummarna för att det fäster även denna gång. Har ju inte haft min mens ännu, och läst och hört att kroppen ibland har lättare att bli gravid efter missfall. 

Känner så med er alla som fortsätter kämpa med olika hinder, sånna kämpar allihopa! 

• BaeA
    EFW skrev 2024-10-01 16:54:02 följande:

BAEA

Hoppas det gick bra för dig i dag!! ❤️

Tack fina som tänkt på mig, det gick bra återförde en dag 6. Vårt sista embryo. Ska stötta med intralipd, vilket jag tog direkt efter, nästa blir vid positivt. Utrogestan (känner sådär inför det, så kladdigt och jobbigt) samt trombyl fram till v.32 om det blir något. Så är maxad nu och hoppas att det går vägen! Har TD 16/10 🤎🍂
  • BaeA
    EFW skrev 2024-10-02 06:18:03 följande:
    Då håller jag tummarna nu! ❤️ Vad skönt att ni nu har en sådan bra plan. Hoppas så att detta är erat guldäg! 😍🤞 Ska ni hålla er till den 16 eller kommer ni tjuvtesta? 
    Tidigare har jag inte tjuvtestat, så tror faktiskt inte att jag kommer gör det denna gång heller. Sist när jag blev gravid var jag tvärsäker på att den inte hade tagit sig, så sa det till min man och läkare några dagar innan. drack även vin (så säker var jag), men tji fick jag! Så de ruvardagarna gick så sjukt snabbt, så ska väl försöka leva på som vanligt och inte tänka på det allt för mycket! 
  • BaeA
    EFW skrev 2024-10-03 07:51:22 följande:

Jag är så imponerade av er som kan låta bli att testa, själv testar jag ju till och med ut ovitrellen 😂 Och började hoppas på bebis sträck från ruvardag 5. 

Bara 13 dagar kvar nu då!! Håller tummarna stenhårt för er! ❤️

Hur går det för er andra i tråden? 

Haha, jag alltså man blir ju frestad, men försöker som sagt att fylla dagarna så det går fort. har iaf inga symptom men det hade jag inte sist heller. 
  • BaeA
    Lina98 skrev 2024-10-03 17:28:20 följande:
    Satte in en blastocyst igår. ❤️
    Spännande, hoppas det går vägen! Jag har testdag 16/10
  • BaeA
    Lina98 skrev 2024-10-04 20:23:55 följande:
    Åh vad kul att vi är igång så samtidigt! Jag har testdag 15/10 😍 vilken ruvardag är du på?
    Gjorde återföringen i tisdags av en sex dagars så är bara på dag 3, du då? 😍
Svar på tråden IVF/ICSI 2024