IVF/ICSI 2024
Hej alla kämpar.
Idag var jag på ultraljud för att kolla hur det såg ut inför FET. Läkaren säger då att hon ser något som gör att hon vill göra en äggledarspolning. Vi gjorde inte detta i utredningen den här gången och hon sa att man inte brukar det när man fött ett barn och det gått bra.
Spolningen visade en polyp på 7-8mm. Hon rekommenderade att ta bort den då hon bedömde att den stör och gör det svårare för ett embryo att fästa. Eftersom jag inte har några besvär från den får jag dock inte göra det landstingsfinansierat. Hon skickade remiss till en privat klinik där hon sa att man brukar få tid inom 1 månad, det kommer kosta runt 15 000 bara för att ta bort den. Sen måste man vänta en menscykel till innan man gör återföring. Det kommer alltså troligen bli i januari.
Bebis blir det alltså inte förrän tidigast nästa höst om detta då lyckas. Jag bröt ihop fullständigt när jag gick därifrån. Är tacksam att detta upptäcktes och jag kan åtgärda det. Men tiden bara går och de drömmarna jag haft kring en stor familj och barn tätt försvinner bara längre bort. Och pengarna bara sinar.. går verkligen inte för någon utomstående att förstå hur tungt det är att försöka hålla hoppet uppe och sen få såna här käftsmällar hela tiden.