• Smörblomman24

IVF/ICSI 2024

EFW skrev 2024-02-02 15:41:41 följande:
    Tack så himla mycket ❤️ Håller tummarna för dig också, för vist ruvar du? 🥰
    Exakt, insättning förra tisdagen :) så det är nervösa dagar! Hjärta
  • Smörblomman24
    EFW skrev 2024-02-03 07:56:08 följande:
    Så spännande, förstår att det blir en jobbig väntan. ❤️ Hur fungerar det med gravtester, när kan man göra dessa. I vanliga fall så kan man ju börja testa vid CD 10 om man är nyfiken, men gissar att det är annorlunda vid ivf? 😊
    Jag har fått testdag 8/2 så jag ska försöka hålla mig :) kör FET utan stimulering så det är som i en vanlig cykel, tog dock ovitrelle på insättningsdagen också och den kan visa positivt gravtest upp till 10dgr så innan dess ska man inte testa :) men riktigt nervigt nu! Smått illamående idag men vågar inte hoppas för mycket. Hjärta
  • Smörblomman24
    EFW skrev 2024-02-03 11:58:10 följande:

Ja 14 dagar är ju en väldigt lång väntan, men får man mensen innan man hinner plussa då om det inte tagit sig, eller kommer progesteronet man tar stoppa mensen även om man inte är gravid? 

Har en känsla av att jag kommer fusk testa innan jag också 😅 Håller tummarna att du får ett pluss! ❤️

Förra gången när jag gjorde FE (dvs fullproppad med hormoner) så fick jag en cykel som brukar vara mellan 27-29dgr istället 37. Jag fick bruna flytningar 3dgr innan testdag, och jag tog progesterontabletter. På testdagen var det negativt och då slutade jag med progesteronet och dagen efter kom mensen. Så det är nog lite olika! För mig blev mensen uppskjuten pga tabletterna! Håller tummarna för dig! 
  • Smörblomman24
    Zingostardust skrev 2024-02-03 19:05:35 följande:

Imorse tog jag test som visade gravid!!! Kan inte tro det, med blödningar känns det overkligt! Kontaktade ivf kliniken som sa att man kan blöda av cyclogesten och ibland fram till UL. Det har gått lite upp och ner med blödningsmängd och färg men har hållt sig väldigt lite hela tiden så håller tummarna! Haft lite mer molvärk och lite svårt med mat. Känner mig lätt illamående eller helt osugen på mat annars inga andra symtom. 

Håller tummarna för er andra och att ni också får se ett plus!! 💫💫💫

Åhhhh grattis!! Så himla roligt och pirrigt! Skrattande alltid kul att läsa när det går bra för andra, det ger lite hopp i en egen resa också. När är UL för dig? Hjärta hoppas illamåendet lägger sig, men kanske lite "skönt" att känna det också, iom att det är ett bra tecken på graviditet! 
  • Smörblomman24
    Anonym (Mimmi88) skrev 2024-02-03 21:55:13 följande:

Äggplock gjordes i fredags,  5 folliklar men bara 3 ägg. 1 omogen, 1 halv mogen och 1 mogen.
    Den halvmogna klarade sig inte och den mogna blev inte befruktade. Känns skit 😭 önskar er andra lycka till ❤️

Åh nej, skickar massa styrkekramar! :(  Hoppas det går bättre vid nästa plock Hjärta
  • Smörblomman24
    Zingostardust skrev 2024-02-03 21:00:18 följande:
    Tack 🥰  jaaa hoppas verkligen det går bra för alla er också! Längtar tills du också testat. Känner på mig att det blir ett plus ;) du hade ju också lite illamående. Det bådar gott =) 

UL blir 22a 🥰 känn som efter det kan man känna sig lite lugnare
    Hoppas hoppas!:) 

22a är inte allt för långt bort. Hoppas tiden går snabbt för dig. Nu är det nästa jobbiga period av väntan! Hjärta men försök att njuta av att det faktiskt verkar fungera! Så himla kul!! 
  • Smörblomman24
    Zingostardust skrev 2024-02-05 08:43:32 följande:

Helgen var tung. Hade förmodligen ett tidigt missfall igår em. Ska prata med kliniken idag. Väntar på deras samtal just nu. Försöker att inte låta det påverka mig för mycket. Men känslorna tar över. Jag hoppas att de går med på blodprov för hcg för att se om det ökar som det ska eller om det är ett missfall. Orkar inte vänta på UL för att få veta om det finns nått där eller inte. Även om hoppet är det sista som lämnar tror jag tyvärr inte denna gång blev våran gång ändå. Det var lite för bra för att vara sant. 

Hoppas ni andra har mer tur än oss! ❤️

Hjärta skickar massa styrkekramar! Måste det ha varit ett missfall? Tänker att du ändå haft lite blödningar, kanske inte alls är något farligt. Jag håller tummar och tår att allt ser bra ut! 
  • Smörblomman24
    Razorcrest skrev 2024-02-07 14:30:29 följande:
    Helt rätt! :)

Förstår att du är otålig. Hur har det gått? Har mensen startat? Hoppas!

Är precis hemkommen efter andra ultraljudet. Äggblåsorna har ökat från 11 st i måndags till 17 st idag Förvånad Vad snabbt det kan gå. Så det blir äggplock på fredag och totalfrys. Nu börjar jag bli nervös på riktigt! Jag tror jag har lyckats gå in i en bubbla senaste veckorna och bara haft full fart framåt. Nu känns allt mer på riktigt. Hoppas äggplocket går smidigt och att jag bara skrämmer upp mig själv i onödan. 
    Inte läst igenom hela din IVF-historia, men vill bara lugna dig gällande äggplocket - såklart högst individuellt hur det känns men jag förväntade mig det värsta, är (enligt mig själv) väldigt känslig för smärta, så jag var supernervös...men det kändes inte, litet litet stick två gånger bara, och allt gick så snabbt. Helt chockad efteråt! Så skickar pepp och hoppas du kan släppa nerverna Glad Stort lycka till med din resa! Håller tummarna! Hjärta
  • Smörblomman24
    EFW skrev 2024-02-07 15:09:10 följande:
    Det där är så skönt att höra, tycker också själva äggplocket känns läbbigt 😅

Hur går det för dig smörblomma? Vist har du testdag i morgon 😍 Några känningar?

Det kommer gå bra! Du inväntar mensen, visst var det så? Så börjar du men injektionerna direkt? :) Håller tummarna för dig!!Hjärta 

Det går bra, tror jag, inga direkta känningar. Molvärken har avtagit nästan helt och idag aningen ont i brösten. Exakt! Testdag imorgon och jag är så nervös! Ställer in min på minus för att inte bli allt för deppig!

• Smörblomman24
    Razorcrest skrev 2024-02-07 16:06:31 följande:
    Åh, tusen tack för dina lugnande ord! Hjärta Det var precis vad jag behövde höra :) Hur mådde du efter plocket? Tog det lång tid att komma tillbaks på banan? Jag har en middag inbokad dagen efter, hade varit kul att gå men jag vet inte om det är överambitiöst haha. 
    Jag mådde bra, jag tog dock lite lugnande (pga min otroliga rädsla innan) så var lite groggy av den - vilket bara kändes skönt! Flört Men den avtog snabbt. Fick dricka lite saft, käka en macka och efter ca 30min fick jag åka hem och vila några timmar, tog dagen ledig men slutade med att jag satt hemma och jobbade vid datorn och gick även på en middag hos några vänner på kvällen! Kanske dumt mentalt, men rent fysiskt så var det inga problem! Aningen öm i tjejmagen två-tre dagar efteråt och pyttelite blödning. Tror absolut att du kan gå på middagen dagen efter! Håller tummarna att du får samma upplevelse! Jag går till Sophiahemmet och de sa att de flesta upplever det som jag gjorde Hjärta
  • Smörblomman24
    EFW skrev 2024-02-07 19:06:15 följande:
    Ja precis, mens om två veckor och då är det till att börja med injektionerna. 😊

Förstår att det är nervöst, väldigt bra gjort att kunna vänta med att testa 😄 Håller tummarna att det blir ett pluss. ❤️ Ömma bröst kan ju bara positiv, beroende på hur du brukar ha innan mens. 
    Jag tjuvtestade precis och jag är gravid Hjärta otroligt mycket känslor, glas, livrädd allt på en gång. Håller tummarna för att din mens kommer snart så du får köra igång! Håll mig uppdaterad här också Skrattande
  • Smörblomman24
    EFW skrev 2024-02-08 06:43:45 följande:

Men ja!! Stort grattis! 😍❤️ 

Ja kan tänka mig att det är mycket känslor och det är ju helt okej ❤️ Men Wiiii så mysigt 🥰

Tack!!! Hjärta nu håller jag tummarna för dig! Ska bli spännande att följa din resa också! 
  • Smörblomman24
    Zingostardust skrev 2024-02-08 07:41:59 följande:

Stort grattis smörblomman!!! Så glad för din skull!!! ❤️❤️ vet du när du får komma på UL än? Så spännande ju! 

Tack Hjärta! känns overkligt och vågar inte hoppas för mycket innan UL, de ska ringa mig nu vid 10 så får jag höra vilket datum jag får.

Hur mår du? Har du fått bekräftat att det var ett missfall? Om så är faller så håller jag tummarna SÅ hårt för ert nästa försök med de frysta kämparna!! Hjärta

• Smörblomman24
    EmmyLO skrev 2024-02-08 08:55:42 följande:
    Åh vad underbart! Stort grattis Smörblomman!!! Hjärta
    Tack!! Hjärta det känns pirrigt men vågar inte bli för glad förrän första UL. Får se när det blir! Så spännande att du börjar med injektionerna ikväll. Hoppas så att ni lyckas!! Hjärta
  • Smörblomman24
    Razorcrest skrev 2024-02-08 10:34:35 följande:

Wow! Stort grattis Smörblomman!! Hjärta Vad glad jag blir! Det ger också hopp :) Hoppas du får tid för UL snart Hjärta

Tack! Hjärta känns så overkligt. Framförallt när det inte känns så mycket i kroppen? Fick UL 26/2, så nu är det en evighetsväntan till dess. Hur går det för dig, har de sagt när det är dags för plocket?  
  • Smörblomman24
    Tingel skrev 2024-02-08 10:46:53 följande:

Stort grattis smörblomman!!😍❤️❤️

Tack! Hjärta pirrigt!! 

Hur går det för er, blir det start vid nästa mens? Håller tummarna!!! 

• Smörblomman24
    Razorcrest skrev 2024-02-08 15:30:35 följande:
    Förstår det, måste omvälvande! Kan tänka mig att väntan måste kännas jättelång och även om det kanske är svårt så kan du fram tills dess njuta av att du är gravid Hjärta 

Imorgon förmiddag är det dags! Känns faktiskt bättre idag efter din pepp igår :) Tack för det Hjärta Nu ser jag fram emot att få det gjort och sedan blicka fram mot nästa steg :)
    Så spännande! Håller tummar och tår för att du får fina ägg. Det kommer gå så bra, och om det känns läskigt kan man alltid be om lite lugnande. Lycka till och säg gärna till hur det gick sen! Hjärta
  • Smörblomman24
    Zingostardust skrev 2024-02-08 16:16:19 följande:
    Tack! Allt är ovisst ännu. Ska på UL på.tisdag nästa vecka. Testar fortfarande positivt så hoppet är inte helt ute. Men mkt tyder på att det är ett missfall när jag googlat sönder. Så jag förbereder mig på det även om en liten del av mig tror och hoppas att det är nån därinne som spelar spratt. 

Förstår att UL känns långt bort. Du får distrahera dig med annat så mkt du kan så går det fortare ;) såg att du också går på SH. Kul! :)
    Hoppas hoppas hoppas att det inte är mf! Låter ändå lovande att du fortfarande testar postitivt Hjärta
    Det är så delat det här med att googla och läsa familjeliv när man är orolig. Man läser/hittar oftast det värsta, det är oftast dem som har det största behovet av att skriva av sig och få stöttning, och det är fantastikt att såna här forum finns för det och för alla som behöver! Men många solskenshistorier syns inte här, det får man inte glömma Hjärta
  • Smörblomman24
    Zingostardust skrev 2024-02-11 09:49:09 följande:

Började ju blöda i onsdags förra veckan. I söndags kom det som jag upplevde som ett missfall. Jag fick ont i magen, kände mig svag, sjuk och med tryck nedåt, sen kom klumpen. Sedan dess har allt varit upp och ner, för och emot. Har läst solskenshistorier men någonstans inte kunnat släppa det som hände. Det var ett typiskt missfall, förutom att jag inte hade någon större blödning. Graviditetstesterna har varit positiva, ett tag tyckte jag till och med att dom ökade. Idag, 10 dagar efter första blödningen kom och en vecka efter missfallet visade dock det ena testet negativt och testet med veckoindikator hade sjunkit. Nu är det definitivt ett missfall och jag börjar förbereda mig och se fram emot nästa insättning som kommer bli med ett av våra frysta små embryon. Jag hoppas innerligt att jag slipper blöda nästa gång, att nästa lilla pyre vill och kan växa bättre än vad denna kunde. 

Lycka till alla ni som gör äggplock och alla ni som ruvar. Håller tummarna att ni får må bra under processen och att era små fäster och växer. Hjärta

Beklagar :( usch, nog att gå igenom hela den här ivf-resan och sen MF på det. Skickar massa styrkekramar och håller tummarna stenhårt på nästa insättning med det frysta Hjärta
  • Smörblomman24
    Weysan skrev 2024-02-12 14:30:57 följande:

Lycka till alla på er resa nu! Håller tummarna ❤️ 

Jag är på ruvardag 12, har testadag den 14:e. Testade tidigt och visar sig att jag är gravid! Så tacksam just nu. Aldrig plussat innan och det är många känslor nu. Hoppas allt går vägen  

Stort grattis! så roligt och pirrigt Hjärta
Svar på tråden IVF/ICSI 2024