Anonym (Ljuslyktan) skrev 2024-01-29 16:38:19 följande:
Smörblomman24: Tack snälla för din fina respons. Jag hade insättning måndag 22 januari, så 1 dag före dig. Jag är på RD8 idag, om man räknar att insättningsdagen är RD1. Jag har inte en endaste känning, så räknar stenhårt på att mensen dyker upp om någon / några dagar :(
Låter väldigt jobbigt med den mensvärk som du beskriver :( Kan dock inte låta bli att tänka att det kanske är tecken på graviditet?! Hoppas hoppas att det är så!
Awesomeginger: Hej! :) Hoppas ÄL-veckan går bra! Gällande din fråga så var mitt TSH värde 3.3 vid utredning i Dec 2022. Jag gjorde min utredning hos en vanlig gynekolog (inte en IVF klinik), och den gynekologen tyckte inte att jag behövde medicin. Men läste på själv och hittade flera källor som skrev att det kan vara hjälpsamt att ha TSH under 2.5 när man försöker bli gravid, så kontaktade då vården, fick ta flera blodprover och hade då TSH på runt 4, så läkaren skrev ut levaxin. Har tagit levaxin i snart 1 år nu. Mitt TSH värde förbättrades rätt så fort och hållit sig så av vad jag vet från de blodprov jag tagit, senast 1.9 i Dec 2023. Ska fråga kliniken jag går hos om de kan ?ta över? sköldkörtel-grejen, så jag kan ta blodprov och recept via dom istället, för det låter ju smidigare. Först när jag upptäckte den förhöjda TSH nivån blev jag på nått märkligt sätt glad, för tänkte ?nu har jag äntligen hittat vad felet är?, men nu 1 år senare med bra TSH värden så verkar det ju inte som att det är det som varit / är problemet.
Hur känner du dig idag, fortsatt inga känningar?
Nu är det två till som jag skrivit med som inte haft några känningar alls som varit gravida!! Så ge inte upp, jag ser det som en gott tecken
Fortsatt ingen mens för mig, men molande värk, dock inte lika stark som i helgen. Huvudvärk igår som är borta idag. Inga ömma bröst öht. Man blir tokig på detta! Kommer du hålla dig till testdagen? Minns inte om du skrev vilken dag ni fick? :)