• Eulalia84

IVF/ICSI 2024

Boobouboo skrev 2024-11-12 17:47:36 följande:
    Blev inget för oss denna gång :( håller alla tummar för dig! ❤️ vi får köra på direkt i nästa cykel så det är skönt
    Nej vad tråkigt💕 Va skönt att ni får köra direkt igen😊 Blev inget för oss heller tyvärr, mensen dök upp i måndags. Ska ringa kliniken imorgon få se om vi också kan köra direkt eller om det blir att vänta tills nästa år.
  • Eulalia84
    EB90 skrev 2024-11-13 23:28:31 följande:
    Åh vad tråkigt att det inte blev något för dig 💔 samma här, fortsatt negativa test, även om mensen inte kommit igång än. Men slutade med progesteronet igår så hoppas att den kommer igång snart. 

Hoppas att vi får prova snart igen. Hade du embryon kvar i frysen?❤️
    Så ledsamt att det inte ville sig för dig heller💔  
    Jag har två embryon kvar i frysen och vi fick grönt ljus idag att köra direkt med ny insättning i denna cykel, så det kommer vi göra. Annars hade vi nog fått vänta tills nästa år. 

Hur var det för dig, har du några embryon i frysen?❤️
  • Eulalia84
    SaraE1990 skrev 2024-11-30 11:00:21 följande:

Hej på er😊 

Idag tog jag ett grav test, gjorde FET 9/11, skulle ha tagit testet 27/11 men med lite rädsla för att veta resultatet och att jag hade missat det så gjorde jag det idag😊😊

det var positivt🙏🏼😃😃😃

jag känner mig väldigt glad men jag är orolig då det är så tidigt! Ska försöka njuta av detta och jag är så jävla glad bara att jag kan bli gravid! Det är möjligt!

Lycka till alla som också försöker! Detta är 3:e försöket för mig och jag tror verkligen att det handlar om tur och slumpen! Man kan inte påverka det..🙌🏻🌈❤️

Ta hand om er????

Åh vad härligt, stort grattis!💕
  • Eulalia84
    EB90 skrev 2024-12-01 08:07:19 följande:

Vi gjorde en ny FET igår ❤️ gick för några veckor sen till Fertilitetplus och tog prover för att se om mitt immunförsvar eventuellt är för aktivt. Det var det inte, men de upptäckte att jag hade för höga sköldkörtelvärden så har börjat ta Levaxin nu. Fick också intralipid-dropp dagen före insättning (säkert inte nödvändigt men vill prova något nytt den här gången).

Testdag på Lucia, som jag inte kommer kunna hålla mig till.. 😅 

Hur går det för dig Eulalia84? Visst skulle ni också få göra ny FET direkt? 🙏

Ja vi gjorde FET i fredags☺️ Enligt läkaren var det ett perfekt embryo som börjat kläckas som vi fick tillbaka😭 Dom sa också att om det är nån gång man ska bli gravid så är det med ett sånt här embryo. Så nu är jag jättenervös, för blir det negativt igen så måste det va någonting med mig som är fel.

Va skönt att få kolla upp immunförsvar och att det inte verkade vara för aktivt och bra att dom upptäckte sköldkörteln så du får levaxin☺️ Jag har funderat om mitt immunförsvar är för aktivt, jag har hashimotos som är en autoimmun sjukdom som angriper sköldkörteln och jag har hypotyreos därav och äter levaxin sedan många år, så kanske att mitt immunförsvar angriper andra delar av kroppen också. 

Håller tummarna för oss och att det är våran tur nu❤️ 
  • Eulalia84
    Jag är på rd 9 och har haft ganska kraftig mensvärk nu i ett par dagar. Känns precis som mensen ska komma när som helst och tidigare gånger har mensen kommit runt vid den här tiden. Igår kom även en liten liten rosa flytning så jag bestämde att jag skulle testa idag för att dra av plåstret. Är två dagar före bim och testa tidigt testet visar faktiskt ett svagt streck! Embryot har faktiskt fäst den här gången, jag kan bli gravid😭 Men är rädd att det är ett kemiskt eftersom jag fortfarande har rosa flytningar och ganska mycket värk på det plus att strecket var väldigt svagt men synbart. Snälla snälla låt denna stanna hos oss nu!
  • Eulalia84
    Lina98 skrev 2024-12-08 16:47:07 följande:
    Stort grattis till plusset❤️ håller tummarna för dig❤️
    Mathilda88 skrev 2024-12-10 15:21:02 följande:
    Stort grattis!! Hjärta

Tack❤️ men tyvärr blev glädjen kortvarig. Blödningarna fortsatte öka och testen blev negativa så den ville inte stanna kvar💔
  • Eulalia84
    EB90 skrev 2024-12-12 07:06:57 följande:

Det blev inget för oss den här gången heller 💔 har embryon kvar i frysen och jag antar att vi bara provar vidare med dem. Är dock så rädd att det är fel på alla nu när 3 av 3 inte funkat.

Vi har manlig faktor och jag har snöat in på att det kanske (bla) beror på att min sambo är allergisk mot bla djur och pollen. Vi har katter hemma (även om allergivänliga) men han går konstant runt med lite allergiskt påslag liksom. Läste i veckan att antihistaminer (som han tog i mängder innan äggplocket i våras) kan påverka fertilitet negativt. Allergi har ju med hormoner att göra så kanske inte alls är bra att vi har katterna. Någon annan som har pratat med läkare eller utrett något liknande?

Nu hjälper det ju inte embryon vi redan har i frysen, men är inställd på att vi behöver göra nytt äggplock snart och vill maximera chanserna till dess.

Va tråkigt att det inte ville fästa❤️ Tyvärr höll det sig inte för mig heller. Jag fortsatte blöda och testen blev negativa så den ville inte stanna kvar💔

Såg att ni ska få mer utredning, hoppas den ger något och att stimulerad cykel gör susen.

Jag har fyra misslyckade återföringar nu och frågade kliniken om man bör göra någon utredning eller göra något annorlunda för att öka chansen men dom säger att det inte finns något att göra, att allt beror på embryot och fler återföringar ökar chansen. Så där får jag tyvärr ingen hjälp😅 Vi har bara ett försök kvar och det börjar kännas lite hopplöst.
  • Eulalia84
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-12-16 23:30:00 följande:
    Vad tråkigt att det inte ville stanna kvar😭❤️ jag har följt tråden lite efter våra två misslyckade insättningar med toppkvalitet eupoida embryon. Jag tycker att det är lite synd att det är det enda spåret alla kliniker kör i Sverige, att det alltid är fel på embryot! Jag är med i fb-gruppen IVF Support Group där det är många från usa. Klinikerna där vill göra tester direkt om man inte lyckas med första insättningen i princip. Har man pgt-testad 4AA så är det 65% sannolikhet att den fäster och om den inte gör det är det troligtvis något annat. Jag räknade bara statistiskt på vårt utfall och kom fram till att det skulle vara ca 1% sannolikhet att vi skulle vara där vi är idag på otur med embryona. Eftersom jag inte är ett medicinskt under insåg jag att det är något annat och har nu kommit fram till att jag troligtvis har adenomyos. Men det är ju svårt att själv fatta vad man har för problem när man inte får hjälp att testa, kan ju vara endometrio, infektion, myom, immun-problem, inflammation i äggledarna och säker mycket annat. Sen tror jag absolut att det OFTAST är embryot eller att man har svårt att få fram bra kvalitet på embryona men absolut inte alltid! Tror att Sverige hamnat lite efter på detta område eftersom man inte får pgt-testa. Då blir det lätt att alltid skylla på embryona men om man vet att de är euploida blir det ju tydligt att det inte är det som är fel! Hoppas att det lyckas nästa gång, ofta funkar det ju också bara till slut, även om man skulle ha något annat underliggande problem 🤗❤️
    Beklagar att det inte funkat för er heller💔 Vad är planen framåt för er, är inte alls insatt i vad adenomyos är?

Ja det verkar inte lätt att få hjälp och veta vart man ska vända sig. Jag tror också att det oftast beror på embryona, men att det också blir lätt att skylla på det för klinikerna. Man borde kunna få göra tester för att utesluta annat när det inte funkat på flera insättningar tycker man. Vore mycket enklare också om det vore tillåtet att pgt testa i Sverige, enligt min klinik var det en stor önskan från dom att kunna göra det.
  • Eulalia84
    EB90 skrev 2024-12-19 09:55:29 följande:
    Åh, vad ledsen jag blir för dig 💔 så tufft när man först tror att det äntligen har gått. 

Jag var på undersökning av livmodern igår. Allt såg bra ut. Hon tog också odling. Ska ta blodprov i januari för att följa upp TSH och ska också få ta AMH (pga att jag uttryckt oro, vår läkare är så bra❤️). 

Det blir ny FET i januari i stimulerad cykel. De ska också göra assisted hatching och embryoglue den gången. Vet inte riktigt om jag tror på att det hjälper, men känns skönt att de är villiga att testa nya saker. Känns konstigt att din klinik inte gör någonting mer? 

Ett försök, menar du att ni har ett embryo i frysen eller en omgång ivf kvar?
    Va skönt att er klinik är villig att testa nya saker. Håller tummarna stenhårt att det är er tur i januari❤️

Ja känns som min klinik tar den enkla vägen och skyller allt på embryona. Jag tror dock att det oftast beror på dom, men med flera misslyckade insättningar så borde man kanske kunna få göra lite tester för att utesluta att det inte beror på något annat.

Vi köpte ett trepack och har ett försök kvar i det. Vi har också ett embryo kvar i frysen. Men kommer efter några turer få göra ett nytt äggplock istället för att sätta in det från frysen. Egentligen måste man sätta in alla frysta embryon innan man får göra ett nytt äggplock, men den informationen har inte vi fått tidigare så kliniken godkände det ändå. Funkar det inte på nästa försök så lär vi börja betala igen och vi behöver spara ihop lite till det så därför kändes det bättre att göra äggplock nu innan jag blir ännu äldre.
    Dock så blev det problem med vår donator så vi skulle få vänta några månader, men som tur var löste det sig så vi får byta donator så vi kan köra i januari. Nu är sista strulet att lösa att jag får ut läkemedlen till stimuleringen i tid. Det finns inte att hämta ut på några apotek så provade beställa på nätet men efter en vecka fick jag meddelande om att dom inte kan leverera och orden blev krediterad. Nu hoppas jag på att ett annat apotek ska få hem läkemedlen i tid trots alla röda dagar. Kommer med största sannolikhet få mens innan kliniken öppnar igen så håller tummarna att det ska lösa sig.
  • Eulalia84
    Kaffetanten skrev 2024-12-24 21:19:08 följande:
    Tyvärr hinner jag nog inte ens dit. Idag har jag fått än mer röda blödningar och nu har jag på mig binda. Det är nästintill som en vanlig mensblödning, så jag är säker på att jag förlorat det/mf? eller ah kanske klassas som kemisk graviditet och inte missfall. Känner mig helt tom. Tack och lov har vi några embryon i frysen, men blev så lycklig av de två dygnen jag fick vara gravid utan blödning. 
    Åh vad jag hoppas att blödningen beror på nåt annat❤️
    Känner med dig, vet precis hur det känns💔 
  • Eulalia84
    EB90 skrev 2024-12-27 07:54:34 följande:
    Förstår att ni vill göra ett nytt äggplock. Bättre passa på att göra det och frysa in om man får möjlighet ❤️

Vad jobbigt med läkemedlen! Vad är det du ska ta den här gången? 
    Jag ska ta Bemfola. Hade det vid mitt första äggplock, fick bara ut 3 ägg då men ska ta högre dos nu. Förra äggplocket jag gjorde hade jag menopur och fick ett bra resultat av det, 4 blastocyster av 5 befruktade ägg, så jag är lite fundersam varför jag inte fick det igen. Dock har det ju inte blivit något av 3 av dessa blastocyster så läkaren kanske tänker att vi ska prova något annat helt enkelt.
  • Eulalia84
    Anonym (Blåklint) skrev 2025-01-01 20:30:37 följande:
    Jaa så trist, men hoppas att det går bättre för oss båda 2025!🤩🥳 Ja, klinikerna blir ju väldigt bakbundna av att inte få pgt-testa. Det är lite som endometrios fast sitter i livmodern och i vissa fall kan det göra att man får upprepade implementationsmisslyckande och/eller missfall och tyvärr verkar det störa väldigt mycket i mitt fall. Jag testar att göra nedreglering nu, det är att man typ går in i klimakteriet i 2-3 månader för att försöka minska sjukdomen. Man brukar göra samma metod med endometrios. Jag hoppas verkligen att detta ska funka nu😀 ska hålla alla tummar för dig också!🤗
    Ah okej då förstår jag. Håller tummarna att det kommer funka nu med nedreglering och att vi båda lyckas🤩 
  • Eulalia84
    RH93 skrev 2025-01-04 05:42:31 följande:

Hej alla krigare.

Vi skulle ha gjort en FET i början på nov förra året, men när jag va ultraljudskontroll upptäcktes istället en polyp som behövde tas bort. Jag fick därför göra en hysteroskopi i slutet av nov och sedan behövde man vänta en menscykel mellan. Nu har det äntligen gått och min mens är beräknad inom några dagar. Är så taggad men också livrädd då vi bara har ett embyro i frysen och våra pengar i princip är slut efter det. Men försöker inte tänka på det för mycket.

Är det fler som ska göra insättningar här snart?

Jag väntar på mensen som borde dyka upp inom närmsta dagarna för att sätta igång med stimulering igen och förhoppningsvis en insättning nu i januari.

Jag förstår dina känslor. Vi är i ungefär samma situation. Vi har ett försök kvar i vårt trepack och har valt att göra ett nytt äggplock istället för att sätta in det embryo vi har kvar i frysen. Funkar det inte den här gången lär vi försöka få ihop pengar om vi ska fortsätta och det kommer bli en paus på grund av det. Därför kändes det bättre att låta embryot i frysen vänta tills senare och göra ett äggplock nu direkt då jag är lite äldre.

Håller tummarna att det är er tur nu😊
Svar på tråden IVF/ICSI 2024