GrönaLjuslyktan skrev 2024-03-18 13:20:16 följande:
Jag hade inte heller hört om att använda hCG som lutealfasstöd under FET förrän läkaren nämnde det. Jag tog då Ovitrelle 1 gång innan ÄL och 2 gånger efter ÄL med några dagars mellanrum. Det kanske passar bättre för vissa individer och därför föreslås det, istället för progesteron? Den här gången blev det i alla fall progesteron för mig, för fick LH ökning under helgen och hade redan ägglossat när jag var på VUL på måndagen. Känns positiv att testa något annat och se om det funkar.
Är på RD2 idag och tiden går så otroligt långsamt! Varje nytt försök tänker jag ?nu har jag lärt mig lite tekniker, borde kunna hantera väntan bättre nästa gång?, men sen så kommer ruvandet och tiden står still igen. Kan inte fokusera på jobbet. Har du / någon annan några knep?
Har 0 symptom / känningar. Vet att det är för tidigt att slänga in handduken men känner att det inte kommer gå vägen den här gången heller 💔 Har inte haft några känningar de andra gångerna heller. Hade gjort allt för lite molande värk, bara något litet tecken. Vilken RD började du känna lite molande värk / ryggont som du nämt? Förstår att du inte vågar tro, men jag håller tummarna allt jag har ❤️
Den här gången känns extra jobbig för mig för det är tomt i frysen, så det skulle innebära nytt äggplock innan sommaren och nästa FET antagligen bli efter sommaren.
Nej de lät ju spännande och annorlunda! Skönt och slippa proggisarna🙏🙏
ja men absolut, allt man kan göra annorlunda el prova är ju värt!!
åh jag känner Precis samma med att tiden går så sjukt sakta?. Kan inte heller fokusera men försöker hitta på saker så man iaf en liten stund glömmer bort! Umgås med ngn kompis el se en bra film osv? sen försöker jag tänka att jag kan ju inte göra ngt åt det! Utan bara försöka tänka positivt!
kan säga jag inte heller känt alls mkt! Nu i helgen ngn aning till motvärk samt då ryggontet som sitter i idag med! annars nada! Och tar ju annan proggis än sist jag plussa så man kan ju inte jämföra helller!
men RD 2 är sååå tidigt, så försök att va positivt! Förstår det som att vissa inte känner ngt alls! Min bästa kompis plussade på ivf i höstas, hon märkte inte ett dugg! Och ska ha i juli!
usch ja de där när det är tomt i frysen! Vet precis hur du känner❤️❤️❤️❤️skickar massa pepp