• J000ssan

IVF/ICSI 2024

EFW skrev 2024-03-18 06:32:09 följande:

Nu börjar jag närma mig testdag 🙈 Har inte vågat ta något mer tjuvtest 😅 Nu när ovittriellen är ute ur systemet känner jag mig som vanligt innan Bim. Förstoppad 😂 Enda skillnaden är att jag inte har samma matlust och känner mig också lite låg. Tror det kan vara den extra dosen progesteron som ställer till det. 

Det enda jag funderar över är om jag är en av dem som får mens efter eller innan testdagen 🤔 Verkar som att det vanligaste är att man får den efter att man slutat med progesteronet. Hur har det varit för er andra som gjort detta innan? 

Gud så spännande!!!!!!🙏grymt av dig att du håller dig!! K alltså dessa symptom man fiskar efter, man ju blir knäpp!!! Ja du de känns som man inte vet Alls om man får det! Jag har inte fått det på lutinus någon av de 3 andra gångerna. Men med cyclogest kanske det är annorlunda!!! Håller alla tummar för dig så in i bomben❤️❤️
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-18 10:11:38 följande:
    Haha jag är så rädd för minus så vet knappt hur jag ska klara av att testa alls 😥 Kommer bryta ihop helt om det blir minus, så egentligen skönt med testdag så nära helgen. Då kan man slicka sina sår i fred. ❤️

Tack för att du håller tummarna! Det behövs för känner mig superlåg. ❤️

Hur går det för dig? 🤩

Jag förstår dig verkligen, känner helt samma! 💔kan inte ens tänka på att få minus ännu en gång! ja men jag håller verkligen med! Så skönt att det är kopplat till helgen! 🙏
    jo då, försöker leta symptom som en galning! Men vet liksom inte vad som är vad längre! Kan en aning molande, och igår fick jag mega ont i ländryggen från ingenstans, har ett ryggproblem där men inte haft ont på länge! Har för mig jag kände så sist med men kommer inte ihåg! Sambon tror det är positivt! Men vågar inte hoppas någonting❤️❤️skönt vi har varandra och kan bolla lite! 

hur känns dina symptom?❤️

• J000ssan
    EFW skrev 2024-03-18 13:24:17 följande:

Nu på lunchen så hade jag fått en brun flytning, typ gammalt blod blandat med proggisen 😞 Tog ett test, var ändå nästan 4 timmar sedan jag var på toan. Det var ju negativt så klart. Så antar att mensen är på G eftersom jag har Bim i morgon. Jag brukar dock aldrig ha spottings innan mens men antar att det kan hända på grund av alla hormoner 😊 Känner mig så besviken men ändå lugn på nått sätt. 

Jag hoppas på FET i naturlig cykel till nästa gång. Måste man vänta en månad till då eller kör man på nästa äl? 

Åh neeeeej😔men många säger ju man kan få det ändå!!! ? Är ju fortf några dagar till testdag så ge inte upp än🙏🙏❤️
    jag vet faktiskt inte hur dem säger ang FET där! Har bara gjort stimulerade och då är det som kommer vid negativt en bortfallsblödning och man måste vänta till cykel efter, så jävla drygt är det! Så går inte detta blir det för oss i maj nästa gång! 

men tror kanske de är olika beroende på klinik och annat? 

• J000ssan
    EFW skrev 2024-03-18 13:38:44 följande:
    Tack för peppen ❤️ Men borde ju synas något äl+14 kan jag tycka. Men men är bara att invänta testdag och sedan ladda om 😊🤞
    Förstår! Hade tänkt samma! Men håller ändå tummarna!!❤️
  • J000ssan
    GrönaLjuslyktan skrev 2024-03-18 13:20:16 följande:

Jag hade inte heller hört om att använda hCG som lutealfasstöd under FET förrän läkaren nämnde det. Jag tog då Ovitrelle 1 gång innan ÄL och 2 gånger efter ÄL med några dagars mellanrum. Det kanske passar bättre för vissa individer och därför föreslås det, istället för progesteron? Den här gången blev det i alla fall progesteron för mig, för fick LH ökning under helgen och hade redan ägglossat när jag var på VUL på måndagen. Känns positiv att testa något annat och se om det funkar. 

Är på RD2 idag och tiden går så otroligt långsamt! Varje nytt försök tänker jag ?nu har jag lärt mig lite tekniker, borde kunna hantera väntan bättre nästa gång?, men sen så kommer ruvandet och tiden står still igen. Kan inte fokusera på jobbet. Har du / någon annan några knep?

Har 0 symptom / känningar. Vet att det är för tidigt att slänga in handduken men känner att det inte kommer gå vägen den här gången heller 💔 Har inte haft några känningar de andra gångerna heller. Hade gjort allt för lite molande värk, bara något litet tecken. Vilken RD började du känna lite molande värk / ryggont som du nämt? Förstår att du inte vågar tro, men jag håller tummarna allt jag har ❤️

Den här gången känns extra jobbig för mig för det är tomt i frysen, så det skulle innebära nytt äggplock innan sommaren och nästa FET antagligen bli efter sommaren. 

Nej de lät ju spännande och annorlunda! Skönt och slippa proggisarna🙏🙏
    ja men absolut, allt man kan göra annorlunda el prova är ju värt!!
    åh jag känner Precis samma med att tiden går så sjukt sakta?. Kan inte heller fokusera men försöker hitta på saker så man iaf en liten stund glömmer bort! Umgås med ngn kompis el se en bra film osv? sen försöker jag tänka att jag kan ju inte göra ngt åt det! Utan bara försöka tänka positivt!  

kan säga jag inte heller känt alls mkt! Nu i helgen ngn aning till motvärk samt då ryggontet som sitter i idag med! annars nada! Och tar ju annan proggis än sist jag plussa så man kan ju inte jämföra helller! 

men RD 2 är sååå tidigt, så försök att va positivt! Förstår det som att vissa inte känner ngt alls! Min bästa kompis plussade på ivf i höstas, hon märkte inte ett dugg! Och ska ha i juli! 

usch ja de där när det är tomt i frysen! Vet precis hur du känner❤️❤️❤️❤️skickar massa pepp

• J000ssan
    EFW skrev 2024-03-19 06:13:48 följande:

Tack ❤️ I dag är det som min vanliga mens så nu är jag säker på att det inte gick vägen denna gång. 

Käns så fånigt att fortsätta med prognoserna nu i tre dagar till 🤔 Står att man ska göra det men nu får jag värsta svettningarna på natten som om kroppen säger Det räcker nu! 😂

Åh vad tråkigt💔💔så ledsen för din skull! Fan alltså att det ska vara så jävla svårt att bli gravid!!
    jag vet de känns för jävligt men lika bra att göra det!! Har också mkt svettningar på nätterna!!! Blööö så äckligt det är!!❤️
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-19 08:17:17 följande:
    Jag började inte svettas för ens i går natt och då vista jag att progesteronet dippade ner för så får jag alltid innan mens 😊

Nu ska jag fokusera på att ta hand om mig själv fram till nästa insättning. ❤️ Tycker allt har känts lite stressigt, nytt och skrämmande. Får se om det blir i maj eller om man ska vänta en månad till beroende på hur allt känns. Vet ju att jag kommer må väldigt illa och kräkas en hel del så vill gärna att det ska kännas lugnt i vardagen. Vilket det inte är nu då vi renoverar 😂

Så kan jag heja på er här så länge 😍🤞
    Åh okej! Hoppas inte så är fallet för mig med för jag svettas om nätterna med!!😭

du det tycker jag du gör helt rätt i!!! Man ska ta sin tid och känna sig redo och utvilad🙏🙏åh men kul med renovering ju!!!jag älskar sånt!!!
    vi är faktiskt i planerna på att skaffa hund vilket vi viljat länge och jag sa nu oavsett utfall är jag trött på att skjuta på allt i livet pga ivf! Så vi tar nog tag i det nu och fokuserar lite på det❤️❤️
  • J000ssan
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-03-19 11:17:37 följande:

Hej!
    Det var ett tag sedan jag skrev i den här tråden. Vi hade försökt i ca 1,5-2år och var på vårt första besök för IVF i jan-2024. Låg äggreserv, normalt spermieprov. Jag gjorde ägguttag 12/2 med färsk återföring av ett 3-dagars embryo (första försöket) Testade positivt fyra dagar före testdagen (testdag: 28/2) och har sedan dess gått upp till 3+ på clearblue och fått starkare streck på gravtest. Idag ultraljud i 7+1 och fostret hade 1. Hjärtslag med bra frekvens 2. Låg i livmodern 3. Var lagom stort. Lycka! 

Heeej! 

åh vad underbart och höra! Stort grattis ❤️❤️hur mår du?
    själv är jag på RD 8 och har testdag på lördag 23/3! Ska inte testa innan!

• J000ssan
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-03-19 11:41:26 följande:

Känner mig i stort sett som vanligt. inga symptom som stör utan den största påverkan för mig är att det inte har gått att fokusera på något annat än att tiden ska gå. Inget större problem med illamående eller så, men kan ju komma längre fram. 

Så skönt🙏🙏förstår det där med att tiden ska gå! Har aldrig kommit förbi testdagen! Utan fått kemiska bara! Väntan är olidlig😔men nu har du ju fått en milstolpe att se de tickande hjärtat🙏🙏
  • J000ssan

Testdag kryper så sakta på för oss!börjar bli sååå nervös! Några symptom är ryggont i ländryggen som strålar i skinkan. Svag svag molvärk i mellanåt så jag tror mensen ska komma. Mått lite illa på eftermiddagen. 

men som sagt allt kan bero på cyclogesten också. 

Testdag på lördag 23/3 men tänkte vi ska testa fredag kväll sen lördag morgon för jag håller på att bli knäpp och sitta hela fredagskvällen och grubbla känns tufft! Borde ju visa samma. ❤️

Svar på tråden IVF/ICSI 2024