Eulalia84 skrev 2024-12-15 12:33:32 följande:
Va tråkigt att det inte ville fästa❤️ Tyvärr höll det sig inte för mig heller. Jag fortsatte blöda och testen blev negativa så den ville inte stanna kvar💔
Såg att ni ska få mer utredning, hoppas den ger något och att stimulerad cykel gör susen.
Jag har fyra misslyckade återföringar nu och frågade kliniken om man bör göra någon utredning eller göra något annorlunda för att öka chansen men dom säger att det inte finns något att göra, att allt beror på embryot och fler återföringar ökar chansen. Så där får jag tyvärr ingen hjälp😅 Vi har bara ett försök kvar och det börjar kännas lite hopplöst.
Vad tråkigt att det inte ville stanna kvar😭❤️ jag har följt tråden lite efter våra två misslyckade insättningar med toppkvalitet eupoida embryon. Jag tycker att det är lite synd att det är det enda spåret alla kliniker kör i Sverige, att det alltid är fel på embryot! Jag är med i fb-gruppen IVF Support Group där det är många från usa. Klinikerna där vill göra tester direkt om man inte lyckas med första insättningen i princip. Har man pgt-testad 4AA så är det 65% sannolikhet att den fäster och om den inte gör det är det troligtvis något annat. Jag räknade bara statistiskt på vårt utfall och kom fram till att det skulle vara ca 1% sannolikhet att vi skulle vara där vi är idag på otur med embryona. Eftersom jag inte är ett medicinskt under insåg jag att det är något annat och har nu kommit fram till att jag troligtvis har adenomyos. Men det är ju svårt att själv fatta vad man har för problem när man inte får hjälp att testa, kan ju vara endometrio, infektion, myom, immun-problem, inflammation i äggledarna och säker mycket annat. Sen tror jag absolut att det OFTAST är embryot eller att man har svårt att få fram bra kvalitet på embryona men absolut inte alltid! Tror att Sverige hamnat lite efter på detta område eftersom man inte får pgt-testa. Då blir det lätt att alltid skylla på embryona men om man vet att de är euploida blir det ju tydligt att det inte är det som är fel! Hoppas att det lyckas nästa gång, ofta funkar det ju också bara till slut, även om man skulle ha något annat underliggande problem 🤗❤️