Anonym (Ljuslyktan) skrev 2024-01-28 10:35:56 följande:
Hej Smörblomman24! Förlåt för att jag inte svarat, har känt mig nere och inte velat låta alldeles för negativ i min kommunikation, så avstått från att skriva. Men imorse så tänkte jag på dig och undrar hur du har det och hur ruvandet går?
För min del så är det RD6 idag och jag har absolut inga känningar. Har redan kastat in handduken mentalt, tror inte det blir nånting den här gången heller tyvärr :( Det låter såklart hoppfullt när du säger att du skrev med någon förra gången som inte hade några känningar men att det sen visade sig att hon var gravid, och har läst om liknande stories, så finns en liten gnutta hopp i mig kvar.
Gällande dina frågor så har jag fått ?diagnosen? kvinnlig infertilitet, ospecifierad, dvs inget har hittats som de tycker förklarar varför jag inte blir gravid efter 2 år av försök. Jag har normal AMH för min ålder (32 år) och min TSH var aningen förhöjd, de tyckte inte att någon medicinering behövdes, men i och med att jag vet med mig om att det finns sköldkörtelproblem i släkten, så gick jag till den vanliga vården och fick ta några fler sköldkörtelvärden (T4, T3, TPO-AK) och läkaren gick med på att skriva ut levaxin för att se om det kunde hjälpa med graviditet. Är egentligen inte så sugen på att ta levaxin och skulle vilja försöka hitta rotproblemet och lösa det genom kost/livstilsvanor om det är möjligt, men började ändå ta medicinen, som verkar ha hjälpt, då min TSH nu varit på en bra nivå senaste året. Inget har heller hittats när jag varit på diverse VUL eller äggledarspolning. Ingen mer utredning har gjorts. Även om jag är tacksam för att få hjälp och alla som jag träffat på kliniken är väldigt professionella och vill hjälpa till, så kan jag inte låta bli att tycka att själva systemet är så märkligt, hade önskat ett mer helhetstänk och individualisering. Hur har din upplevelse varit?
Vi har 2 embryon kvar i frysen.
Min mens / bortfallsblödning kom faktiskt tidigare än vanligt under första ET i färsk cykel. Fick blödning redan på RD7.
Hur har dina ruvardagar varit hittills? Håller tummarna för dig och oss :)
Hej ljuslyktan! Åh nej, känn inte så. Här får du vara hur negativ du vill! Man behöver skriva av sig och hjälpa varandra. Får peppa dig om det känns tungt!
Jag är också ruvdag 6, tror jag det bli? Insättning i tisdags. Har haft fruktansvärd mensvärk till och från, i fredags pärlade det nästan sig i pannan under middagen av smärta. Kort men ont! Brukar ha väldigt ont innan mens så hoppet för mig känns rätt kört. Men det här är på en ny nivå, läst att man kan få värre mensvärk efter ivf :( hoppas SÅ att det kanske kan vara så att man är gravid, men som sagt - hoppet känns väldigt lågt just nu. Inga ömma bröst heller :(
Har du fortfarande inga känningar under denna dag?
Förstår även att dessa dagar nu är extra jobbiga för dig om du fick din mens i ruvdag 7 som är imorogn. Men jag håller tummarna stenhårt!!!
Då har vi fått samma "diagnos" de hittade inget avvikade, jag är också 32.
Vad bra att du tog tag i sköldkörteln själv! Så märkligt att de inte kan utreda sånt på klinikerna också. Tar du levaxin nu och inte under förra insättningen?