• Anonym (Blåklint)

IVF/ICSI 2024

EFW skrev 2024-09-13 11:24:34 följande:
    Ja man är försiktigt optimistisk då vi hade en ofrostig graviditet förra omgången. 😍

Förstår att du är sugen på att testa, du är duktig dom låter bli!  Jag testade ut min ovitrelle då jag vet att den sitter i länge på mig 😅

Så här ser stegringen ut hitills. 

Oj! Vilken fin stegring!😍 usch vad tråkigt med en ofostrig graviditet! Det kommer nog att gå mycket bättre denna gången! Men förstår verkligen din känsla att det blir svårare att lita på plusset, jag kommer nog känna samma om jag får plus igen. Det blir i så fall tredje pluset, efter ett missfall och en kemisk graviditet. 

Jag tänkte också testa ut ovitrelle, testade med ett tidigt graviditetstest igår (10 dagar efter sprutan) och då var det negativitet men dock inte med morgonurin. Jag är så sugen på att testa snart men vågar inte samtidigt🙈 är så rädd att det ska bli negativt eller ingen stegring.

• Anonym (Blåklint)
    SaraE1990 skrev 2024-09-13 09:49:19 följande:

Ja såklart, men saken är den att när jag äter p-piller så får jag bara mens när jag ätit det i 3 veckor men den kommer liksom inte tillbaka. Jag är helt frisk i övrigt, när vi gjorde fertilitetsutredningen var det ingenting som var onormalt. 

Dom visste inte varför mensen inte kommer tillbaka. 
    När jag var yngre hade jag regelbundna men extremt riklig mens. Fick då minipiller som gjorde att jag inte fick mens. Sen när jag slutade med dom (i kombination med lågt BMI) kanske gjorde att den inte kom tillbaka?

Jag har massa olika teorier men så svårt att veta?ska testa att Börja äta rött kött igen (äter fisk/skaldjur och kyckling). 

ja men vad kul! Hoppas på positivt resultat! gör du på privat klinik eller landstinge?

Jag ringde till fertilitetsmottagningen och de sa att man inte bara ska sitta stilla utan man kan röra på sig. När jag pratar träning så är det typ att gå till gymmet å cykla eller nå sånt lugnt. Inte lyfta vikter eller gå på pass.jag har inte styrketränat sedan stimuleringen då man inte ska lyfta tungt. 
    jag är arbetssökande dessutom så rör jag inte på mig sitter ja i soffan hela dagen:( 
    Det som jag tycker är drygt är att man konstant har dåligt samvete för att göra ?fel?. har dock förstått att slumpen av gör om det blir positivt eller inte i slutändan😊

håller tummarna för din skulle också👍

Hm vad konstigt! Men du har inte testat typ Letrozol för att stimulera ägglossningen? 

Jag gör privat eftersom det har inte gått ett år sedan vi fick missfall men det har gått mer än ett år sen vi började försöka. Men efter missfallet fick jag en hormonrubbning så jag tror att det är svårt för mig att bli gravid naturligt nu så därför vi testar ivf. Och för att jag jättegärna ville kunna frysa ner ett embryo för framtiden, eftersom jag har lågt amh och bara en äggstock. Gör du via landstinget? 

Ja det tror jag också, det är ju ofta bra att röra på sig med det mesta så borde ju vara det i detta fallet också! Jag går lite korta promenader nu men har också fått en dunderförkylning så kan ändå inte röra mig så mycket just nu. Men känner igen mig i att man hela tiden känner att man gör fel eller inte vet vad man ska göra för att göra rätt 😅 

Tack detsamma!🤩

• Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-14 07:04:16 följande:

Nu är det äl +14 och Bim om det varit en vanlig cykel. Det är 9 dagar sedan jag gjorde FET med 5 dagars blast. Våran sista från denna ivf. 

Nu ska jag inte testa för ens på onsdag då det är testdag men efter dagens test så känner jag mig positiv. Just nu är jag gravid och håller tummarna för att det denna gång leder till ett barn i slutet på maj 🥰

Jaa det där ser ju väldigt betryggande ut!🤩 jaa, hoppas verkligen att allt går bra nu, men det gör det säkert!🥰
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-15 05:47:35 följande:
    Tack fina du!! ❤️ Ja nu är det bara att vänta och fortsätta hålla tummarna 😅 Men är det något vi ivf are är bra på så är det ju just det 😂❤️

Hur går det för dig? 

Haha verkligen, det har man fått lära sig den hårda vägen! 😂 

Jag tog ett tidigt test idag och det var tyvärr negativt, så tror att det är kört för mig den här gången😢❤️ 

• Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-15 08:11:39 följande:

Men du är ju bara på ruvardag 6, så det kan slå om. För mig var det helt blankt dag 5 Så jag vet man ger upp när man vet att andra kan få pluss tidigt. Men sisy jag plussade i juni fick jag inte pluss för ens ruvardag 7 med testa tidigt 😊 och många får vänta lite till. 

Håller tummarna för dig ❤️

Åh tack, då ska jag hoppas på det ❤️ tyckte bara att det borde synas på testet idag men kul att höra att det visades senare för dig förra gången! Men börjar förbereda mig för att det nog inte gick i alla fall☺️ 
  • Anonym (Blåklint)
    J000ssan skrev 2024-09-15 11:59:40 följande:

Hej alla❤️

någon som gjort utredningen på fertilitet plus som kan dela med sig av vilka prover dem tog? Har tagit en del redan via rmc och vill se vilka jag inte tagit och om man kan lösa det via ngn privat klinik i Skåne ist!! 🙏🙏

Jag har gjort det! Jag kan skicka ett privat meddelande till dig med mina provsvar☺️
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-16 08:50:32 följande:
    Hur går det, har du testat nått mer eller inväntar du testdag nu? ❤️
    Jag är en liten testoman tyvärr så har inte lyckats låta bli! Det är fortfarande negativt tyvärr så inte så mycket hopp kvar. Jag fick en konstig pytteliten blödning igår och mensvärk. Så kändes precis som om mensen skulle börja! Sen slutade allt lika snabbt som det började. Då fick jag först lite förhoppningar om att det kanske var implementationsblödning och sen implementation men tror tyvärr att det antingen är mina vanliga spottings innan mens (som jag dock inte brukar få med progesteron-vagitorerna) eller kanske kemisk graviditet. Jag fick en liknande blödning när jag hade en kemisk i somras, men då hade jag ju också positivt test. Idag kom blödningen tillbaka igen men ingen mensvärk och fortfarande negativt test! Tack för att du tänker på mig❤️ har du varit på ditt blodprov ännu? 
  • Anonym (Blåklint)
    LMSM skrev 2024-09-16 13:42:38 följande:
    Jag fick precis besked om embryona.
    jag trodde alla 8 var 4 celliga dag två men det var tydligen bara de tre med tio poäng som var det. Det tredje som hade tio poäng och inte återfördes hade lyckats dela sig till 6 ynka celler. Dvs inte ens till dag tre! Resterande hade stannat av tidigare.

Jag kommer ge upp ivf nu, det känns som mina ägg har blivit sämre och sämre när det gäller celldelning även om de ser ut att vara toppembryon på ytan. När jag började vintern/våren 2023 fick jag i alla fall 8 celliga återförda dag tre. Förra hösten en som lyckades dela sig till tidig blastocyst. Sen dess har i princip allt slutat vid 6 celler . HUR kan embryon som ser helt perfekta ut dag 2 vara så extremt kassa att de inte ens kan dela sig till dag tre.

Jag vet att jag har två embryon återförda men när det andra på 10 p inte ens klarade av att dela sig längre än till 6 celler så känner det faktiskt helt kört nu. Ngt är ju väldigt fel med kromosomerna.

vet inte hur vi ska gå vidare med donation nu.
     Läkarna på cvl rekommenderar inte att syskon eller ngn man känner donerar och dessutom bor min syster i Australien så logistiken kommer bli sjukt jobbig.

min pojkvän vägrar donation från okänd eller ngn annan så jag vet inte vad som kommer hända. 

Tårarna tar aldrig slut. 1 år och 7 månader sedan jag påbörjade min första stimulering, 7 hela försök, aldrig en blasto. Trodde aldrig i min vildaste fantasi att det skulle gå så dåligt. Speciellt när jag ändå fått ut säkert mer än 60 ägg....
    Åh nej så tråkigt!❤️ styrkekramar till dig! Hoppas att du och din pojkvän hittar någon lösning som passar för er till slut❤️ jag tror att det finns kliniker (i alla fall i andra länder) som ger lite mer info om donatorerna, bild och så, som kanske kan kännas lite bättre 
  • Anonym (Blåklint)
    LMSM skrev 2024-09-17 18:03:54 följande:
    tack! Hjärta

Jag är verkligen förstörd alltså känns som om man dör om och om igen. Sånna panikkänslor nu men antar eller hoppas att det är en process som man måste ta sig igenom innan man landar i att det känns som rätt beslut. 

Spenderat hela dagen åt att söka information om varför och varför inte man skulle använda donerade ägg. ah
    Jag förstår verkligen❤️❤️ 
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-18 14:45:30 följande:

Testdag och positivt ❤️ Är glad men mest orolig. Nu börjar väntan på vul som blir den 11/10. Hoppas hoppas att denna krabat är frisk och stannar. Vi längtar ju så!! 🥰❤️
    Hur går det för er andra som ruvar? 
    Åh så fint det ser ut, stort grattis!😍🥳❤️ så himla roligt! Förstår verkligen din känsla, kommer också att vara väldigt orolig om jag lyckas bli gravid igen! Men för de flesta går det ju bra till slut och det är verkligen er tur nu!😍 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024