-
Åh vad bra att ni får köra direkt med FET🤩 Jag ska prata med kliniken på måndag få se vad dom säger. Men misstänker att dom vill att vi väntar till nästa cykel tyvärr.Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-21 18:10:19 följande:Vi ska göra FET nu direkt! Däremot får vi inte göra en ny IVF-cykel direkt, med nytt äggplock och så. Då måste vi vänta 2 eller 3 cykler (har inte fattat vilket de menar) för att vår läkare menar att äggblåsorna som tömdes nu kan blåsa upp sig igen och då vara tomma. Hoppas att du också får påbörja FET snart, håller med om att det känns fruktansvärt jobbigt med all väntan🤗
-
Misstänker att vi får samma svar att vi måste vänta tills nästa cykel. Ja man får försöka distrahera sig med annat men svårt just nu med mens och mensvärk då man blir påmind varenda sekund om att det inte gick vägen denna gång heller. Får hoppas att tiden går fort ändå😊RH93 skrev 2024-09-21 18:55:55 följande:Min klinik sa att vi måste vänta en cykel. Håller med om känslan att tiden bara går. Försöker hålla mig sysselsatt med annat men är ju så lång tid innan det är dags. Gör väl ett försök naturligt här emellan även om jag knappast tror det finns något hopp.
-
Jag har precis börjat testa för ägglossning inför FET i naturlig cykel och nu är jag lite förvirrad. Skulle egentligen börja testa idag men smygstartade igår med ett test som visade negativt, dock var det med sticka och inte CB rosa som kliniken sa att jag skulle använda.
Testade imorse med CB och fick glad gubbe direkt. Är bara på cykeldag 10 och mina cykler är normalt 28 dagar så det känns lite tidigt för omslag redan nu? Har dock aldrig testat för ägglossning tidigare så vet inte när det brukar ske. Väntade fyra timmar och tog nytt test med både sticka och CB. Stickan visade positivt men CB nu negativt bara fyra timmar efter ett positivt resultat?
Vet inte vad jag ska tro. Har börjat fått ägglossningssymtom så det borde ju vara på g. Ska ringa kliniken på måndag och har även ett ul inbokat då. Ul var valfritt, enligt kliniken behövde man inte göra det i naturlig cykel men man fick om man ville. Är glad att jag valde att boka in en tid. -
Ja det har du ju helt rätt i😊 Var på ul idag och det gick bra. Dom går på mitt första positiva test och det såg ut som jag ägglossat på ul så planerat FET på fredag.RH93 skrev 2024-10-26 18:48:02 följande:Tyvärr säger ju inte cykellängden något med säkerhet kring när ägglossning sker. Sen så sker ju inte ägglossning exakt när man får positivt test utan kan väl ske inom typ 48h. Så om du börjar få äl-symtom låter det ju som att det kan stämma. Har du redan haft äl kommer dom ju kunna se det på ultraljud och då bör man ju kunna utgå ifrån det positiva testet bara. Hoppas allt går bra 😊
-
Stort grattis! Hoppas hoppas det är nu det får hela vägen❤️J000ssan skrev 2024-10-31 15:11:01 följande:
Heeej!
ja jag gjorde det och det var positivt🙏🙏 men försiktigt glad då jag har kemiska och MA i bagaget! Men glad det iaf fäst så får vi hoppas på det bästa!
förstår du väntar tills imorgon och skönt med blodprov så får man mer säkra svar🙏 åh ja det kan verkligen vara både och, jag har haft mindre molvärk denna gång men iaf ömma bröst som kommer och går lite! Så analyserar ju allt och livrädd att mista detta igen❤️
hör av dig när du fått svar, håller alla tummar
-
Idag har jag satt in en liten flinga så nu börjar de jobbiga ruvdagarna igen❄️🥚
Gör i helt naturlig cykel denna gång så inget progesteron heller, vilket jag faktiskt tycker är skönt eftersom jag haft så starka biverkningar av det. Sen om det är bra eller dåligt utan återstår att se☺️ -
Åh vad kul att kunna följas åt lite🥰 Jag har testdag den 14/11, när har du?😊EB90 skrev 2024-11-01 22:49:10 följande:Hade också FET idag, håller tummarna så för oss🙏🥰 När har du testdag? Jag gör också i naturlig cykel, men tar progesteron och även trombyl. Någon annan som tagit trombyl efter tidigare missfall? Hade inte hört om det tidigare men kanske är vanligt att man testar det.
-
Jag har inte tjuvtestat vid tidigare försök, men den här gången funderar jag faktiskt på att göra det, få se hur det blir😅EB90 skrev 2024-11-02 16:05:52 följande:Ja, känns så fint att ha några här att dela väntan med❤️ jag har testdag 15/11, men kommer nog testa redan om en vecka.. vet att jag inte kommer kunna hålla mig 😅
-
EB90 skrev 2024-11-10 10:45:07 följande:
Har precis tagit ett testa tidigt-test som var negativt, är på RD 9. Vid förra FET testade jag positivt på RD10 (blev MA sen), så det känns kört den här gången.
Ni som gjort flera FET, behövde ni pausa en månad eller kunde ni göra nytt försök redan nästa cykel? Vi har fyra blasto i frysen och vill gärna prova igen så snart som möjligt.. även om jag nu är nojig att det är fel på alla vi har i frysen..
Det kan fortfarande slå om, vissa får ju inte plus förrän på testdagen. Jag håller tummarna för er❣️Boobouboo skrev 2024-11-10 15:34:02 följande:Jag testade också neg på RD 9 med blasto, inte vågat testa igen men är på RD 11 nu. Vågar man hoppas nått?
kör du ostimulerat? isf tror jag man kan köra på i nästa cykel!
Jag är också på RD 9 men inte vågat testa än och kommer nog vänta tills testdag om jag nu inte börja blöda innan dess förstås. Kan vara så att mensen dyker upp redan imorgon.
Jag tar inget progesteron så trodde denna ruvning skulle bli lättare, men haft värk och varit öm i magen sedan RD 3, men inte som mensvärk utan lite annorlunda och varit uppblåst. Vågar inte hoppas något alls, känns som det är för tidigt att ha sådana tydliga symtom redan från dag 3. Så jag tänker att det nog bara är någon annan magåkomma jag känner av.
-
Hur har det gått för dig?❤️EB90 skrev 2024-11-11 09:01:30 följande:Ska ringa kliniken idag och rådfråga tänkte jag. Vore skönt att veta om man kan fortsätta hoppas eller bara försöka gå vidare och preppa inför nästa försök.
Och det låter ju bara bra med symptom! Framförallt om du inte äter progesteron. Borde absolut kunna känna från dag 3, det är ju då det borde implantera ☺️ Håller tummarna för dig!!❤️
Min mens kom i måndags så det var inte vår tur den här gången heller tyvärr😔 Börjar misströsta lite nu.