• Eulalia84

IVF/ICSI 2024

Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-10 08:50:15 följande:
    Wow vilket fint resultat!😍 jag ska hålla alla tummar för att det går vägen nu🥰 det kanske blir fyra små barn, vem vet!😂 Vi återförde också en fin blasto igår, det var spännande! Vi har inte fått veta än hur många de kan frysa men ser hoppfullt ut för oss också! Har lite ångest över den långa väntan nu, är ju så jobbigt. Har också blivit lite rädd för att testa, blir så svart på vitt! 
    Åh vad härligt att ni också fick ett så bra resultat!🥰
    Ja väntan är nästan värst, och å ena sidan vill man börja testa och å andra sidan inte🤣 
    Jag kommer nog inte att tjuvtesta som det känns, om inte mensen kommer före testdag då kanske. Har du också fått testdag den 22/9 eller har du något annat datum?😃
  • Eulalia84
    LMSM skrev 2024-09-11 15:51:49 följande:

Precis varit på återföring och det är mitt bästa resultat någonsin. är så glad även om jag vet att det inte säger mkt och är supertidigt!

alla 8 är fortfarande med samtliga har 4 celler idag dag två och hela tre stycken har 10 poäng!!
    fick tillbaka två trots att sannolikheten för tvillinggraviditet låg lite över 15% som är deras gräns för återföring av två.  tror den var på straxt över 16%

embryologen kallade dom skolboksexempel vid återföringen!
    är bara dag 2 så vet att det är lite men är så glad för det känns som jag har återfå lite hopp! 

Grattis till ett sånt fint resultat!🥰 Håller tummarna att de fortsätter utvecklas lika fint och att det är nu det lyckas för dig😃 
  • Eulalia84
    RH93 skrev 2024-09-11 16:03:09 följande:

Jag längtar verkligen till fredag och testdag så den här ruvningen ska vara över nu.

Har känt av så himla mycket senaste tiden men har egentligen inga förhoppningar efter mitt negativa test RD12. Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro och jag får bara ångest över att cykeln ska bli helt rubbad nu inför en eventuell frysåterföring. Har haft ett underliggande illamående ganska många dagar, men har förklaringar också som att jag sovit och ätit lite dåligt. Känt i nån vecka som att jag ska bli sjuk men det bryter inte ut. Känner mig tung i huvudet och kroppen. Igår gick jag och tränade och kände direkt att något va off. Sen fick jag under dagen den värsta huvudvärken jag varit med om typ. Idag har jag varit hemma från jobbet och är fortfarande ingen riktig sjukdom men känner mig trött, sov en stund dagtid vilket jag aldrig gör annars, hängig, diffust illamående ibland, dålig i magen, olika värk i magen som inte känns som mensvärk.

Är sån tortyr detta, men orkar verkligen inte ta något extra negativt test innan fredag heller.

Håller tummarna att testet trots allt slår om till positivt på fre💕 Men förstår mycket väl att väntan är tuff när man känner sig säker på att det inte gått vägen.
  • Eulalia84
    EFW skrev 2024-09-11 17:43:52 följande:

Jag håller tummarna för dig och vill också flika in att ett test kan vara negativt en dag för att sedan visa ett tydligt streck dagen efter. Testade du med vanliga eller tidiga tester? 

Snart är det fredag och du är duktig som låter bli att testa ❤️

Jag har testat sedan ruvardag 1 då jag testar ut ovitrellen som sitter i länge på mig. Hade ett svag men tydligt streck rubardag 4 (äl +9), blev så besviken när jag dagen efter knappt såg strecket alls utan mer som en svag skugga om jag kisade riktigt noga 😅 och kände att nu är jag ute denna omgång. Så döm om förvåning när det i dag blev ett streck igen. Mycket tydligare än jag haft efter ovitrellen de senaste dagarna. Så om det inte är fel på testet 😂, hoppas jag på att det ska bli starkare nu och förhoppningsvis finnas kvar om en vecka på testdagen.

Åh vad det låter lovande🙏 Grattis och håller tummarna🥰
  • Eulalia84
    EFW skrev 2024-09-18 14:45:30 följande:
    Testdag och positivt ❤️ Är glad men mest orolig. Nu börjar väntan på vul som blir den 11/10. Hoppas hoppas att denna krabat är frisk och stannar. Vi längtar ju så!! 🥰❤️
    Hur går det för er andra som ruvar? 
    Stort grattis! ❤️ Starka fina tester men förstår att oron finns där. Håller tummarna för dig att det är nu det går hela vägen🙏🥰

För mig är det nog tyvärr kört för denna gång. Kändes så bra och hade en bra känsla fram tills igår, men då började mensvärken smyga sig på och idag på äl+14 har jag började blöda lite. Tog ett test igår och det var negativt så hoppet är borta😥 Får se fram emot FET i nästa cykel istället. Så oerhört glad och tacksam att ha tre flingor frysen så man förhoppningsvis inte behöver sätta igång med stimulering direkt igen☺️
  • Eulalia84
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-18 20:44:47 följande:
    Vad tråkigt att det blev samma resultat för dig!😢 vi får hoppas på FET i nästa cykel istället🥰 
    Ja supertråkigt att det inte funkade denna gång för någon av oss😥 Känns som det varit många här inne nu som fått negativt resultat nyligen, så det borde ju gå bättre för flera nästa gång kan man tycka🥰
  • Eulalia84
    EFW skrev 2024-09-19 06:38:43 följande:
    Tack snälla! ❤️❤️

Vi hade precis samma resultat som ni 🤩 Tre flingor till frysen Och ett misslyckat Et. Första Fet misslyckades och det känns som det berodde på läkaren. Då körde hon in en tjock kateter först som kom ut blodig och det misslyckades ju. De två sista gångerna hade jag en annan läkare  och hon var så smidig. Mätte med vaginalt ultraljud och förde endast in själva placerings katetern och båda gångerna fäste det då. 🥰 

Tråkigt när det inte går som man hoppas, men så Skönt att ni slipper göra en till stimulering direkt. Håller tummarna att nästa gång är guldägget! 🤞🤩
    Oj vilken mardröm😥 Det vill man ju inte vara med om, hemst när ett misslyckat försök kan bero på läkaren. Tur att ni fick en annan läkare de sista gångerna🥰

Ja får hoppas på de i frysen nu🤩
  • Eulalia84
    SaraE1990 skrev 2024-09-20 15:41:19 följande:

Förresten jag måste fråga, efter återinföring och denna väntan i 3 veckor, har ni fått mens då innan testdag och därmed förstått att det var negativt?

Första gången jag gjorde IVF så fick jag mens ca 2 dagar innan 3 veckor hade gått..så besviken För det var självklart negativt.

nu andra gången har jag 1 vecka kvar till testdag men känner lite ?mensvärk? som att jag ska få mens. man blir så ledsen för jag är nästan säker på att jag kommer få mens idag eller imorgon 🥲 vilket betyder misslyckat försök nr 2.

är det någon mer som varit med om det? 

Jag har fått mens före testdag i båda mina ivf försök. Har fått mensvärk ett par dagar innan och sen har mensen kommit på förväntad dag. Så för mig har mensvärk hittills varit ett dåligt tecken. Men vet många som fått mensvärk och trott att mensen varit på väg men där dom i själva verket varit gravida så det kan variera☺️ Håller tummarna för dig och att mensen håller sig borta❤️ 
  • Eulalia84

Är det någon som efter ett misslyckat ET fått göra FET direkt eller har ni fått vänta tills cykeln efter?😊

Hade det varit möjligt hade jag gärna gjort FET redan nu vid nästa ägglossning men gissar att vi behöver vänta tills cykeln efter. Väntan känns bara jobbig just nu och som att tiden bara går.

• Eulalia84
    SaraE1990 skrev 2024-09-21 18:07:34 följande:
    Jaha ja det är ju det som är tråkigt att det är det som avslöjar att det inte fungerat..men får ha lite is i magen och stå ut denna vecka..
    men hur har det gått för dig med ivf försöken? Har det lyckats?😊
    Ja det är ju så tråkigt när man inte ens tar sig till testdagen utan att veta att det är kört.

Vi har inte lyckats än. Gjort två omgångar med äggplock, första fick jag tillbaka ett tvådagars som inte tog sig och fick inget till frysen. Nu andra gången fick jag tillbaka en femdagars som inte heller fäste. Men detta äggplock fick vi 3 blastocyster till frysen så nu  hoppas vi att någon av dessa ska vara guldägget☺️ 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024