• AliciaNN

IVF/ICSI 2024

LinneaWookie skrev 2024-06-11 10:49:56 följande:
    Ugh Cyclogesten är så jobbig för alla symtom man har kan ju eg bero på den...Men det går säkert jättebra, när har du beräknad mens?Hjärta
    Brukar få mens ÄL+13 oftast, så beräknad mens på söndag eller kanske måndag.
    Jag har ingen erfarenhet av hur cylocgest påverkar mig om den kommer förskjuta mensen eller inte, efter IVF:en blev det inget ET så när jag slutade med cyclogest kom mensen efter ungefär 4 dagar men då var den 3-4 dagar tidig om jag räknade ÄP som ÄL, konstigt nog.
  • AliciaNN

Bortsett från lite mensvärk efter att ha tagit Cyclogest så har jag sen igårkväll en ilande känsla i nedre delen av magen. Jag skulle beskriva det som först i höjd med äggstockarna, ungefär samma känsla som jag hade under IVF när äggen växte sista dagarna 😅 Men idag är det mer ilande ner mot ljumskarna. Bara när jag sitter still en stund. När jag rör mig och går omkring känner jag inget särksilt. Det här är en ny känsla för mig, det är liksom inte riktigt som mensvärk mitt i magen/livmodern utan mer ut åt sidorna av livmodern. hoppas hoppas det betyder något!

Mariejonsson: jag ska fortsätta ta Cyclogest även efter testdag, jag kommer inte ihåg hur länge, det står nedskrivet hemma, men ganska många veckor till förutsatt att testet är positiv.

• AliciaNN

Förtydligande: det kommer alltså smygande när jag suttit stilla en stund, men håller i sig konstant tills jag reser mig och rör på mig.

• AliciaNN
    EFW skrev 2024-06-13 17:36:39 följande:
    Så hade jag med, typ äl värk 😊 Inte lika mycket nu men kommer då och då. Jag blev också mer medveten om det onda när jag satt stilla. Hoppas det är ett bra tecken även för dig! 😍
    Jag håller tummarna att det är ett bra symptom för mig också! 😊 
    Känslan avtog igår under kvällen men så var jag ute och sprang lite imorse och nu har det kommit tillbaka, ilar och drar i ljumskarna igen när jag sitter still. Tänker nu att det kanske har att jag göra med hur aktiv jag är så blir ligamenten mer töjda och retade kanske. Bara en amatörgissning haha. Igår gjorde jag inget särskilt och då kanske det avtog när ligamenten fick vila? Vem vet?

Om det här inte betyder något så har min kropp grundlurat mig för såhär har jag aldrig känt tidigare!!
  • AliciaNN

Hur går det för alla er som testade plus? Glad vad har ni för symptom och vilken dag är ni på? Vill gärna höra vidare vad som sker, jag ligger ju någon vecka efter de flesta andra så spännande att höra vad jag har (eller inte har) att förvänta mig framöver {#emotions_dlg.flower}

• AliciaNN
    amiilee skrev 2024-06-15 17:52:26 följande:

Hej! Jag plussade ju idag RD14 vilket är 19 dagar efter ICSI. Jag har haft lite molvärk RD4-7 som sen försvunnit helt. Hade inga övertygande symtom, kanske lite mer trött om kvällarna men det kan också vara jobbet! 

Vill skriva detta för jag var livrädd att bristen på symtom var negativt. Men tror det är rätt vanligt att inte känna så mycket också :)

Tack för din uppdatering Glad Jaa bristen på symtom är jobbigt, dom ilningar från ljumskarna jag haft har försvunnit sen igår så just nu har jag inga symtom heller på RD8. Jag vet att det inte behöver betyda något men som alla säger hade det känts mycket lugnare att få åtminstone ett klassiskt och tydligt graviditetssymtom Flört Skönt att höra från någon som plussat att det inte måste finnas massor med symtom!!

Utan att veta hur cyclogesten kommer påverka min mens (icke-mens hoppas jag!!) så har jag BIM imorgon, senast måndag. Men jag är väldigt beredd på att den lika gärna kan komma senare p.g.a. cyclogesten.
  • AliciaNN

Amiilee: Grattis förresten!! {#emotions_dlg.flower} Solig

• AliciaNN
    EB90 skrev 2024-06-15 21:04:13 följande:
    Jag ligger ju precis på samma dag som du, så kan inte sia om framtiden, men kan dela min status ändå!😊 Jag känner inte mycket alls, har lite mensvärk som moler till och från men inget i brösten eller något annat direkt symptom. Hur känner du dig?🌸
    Samma här, jag har också haft lite mensvärk/molande ett par gånger under dagen idag men inget mer än så. Går och hoppas och väntar på att få känna något Tungan ute
  • AliciaNN
    amiilee skrev 2024-06-15 21:36:24 följande:
    Gjorde lite ?research? kring det med mens och cyklogest när jag var orolig kring min egen BIM. Verkar som att vissa som ej är gravida kan få mens runt BIM trots cyklogest och vissa får inte förrän de slutar med vagitorierna. För mig var avsaknaden av blödning något positivt i alla fall :) 
    Svar på ditt andra första inlägg: jaa jag förstår att det är svårt att slappna av trots plusset. Men det verkar vara vanligt med små blödningar också runt dom här dagarna så förhoppningsvis är det bara en del av det Glad

Tack för infon, då verkar det vara individuellt när man får mens alltså. Och jag har ingen erfarenhet från tidigare eftersom det är min första FET. Det känns väldigt jobbigt om jag skulle vara en av de som måste sluta med cyclogest för att få mens haha då kommer förhoppningarna finnas kvar en vecka till kanske helt i onödan!!
  • AliciaNN

Hej hopp alla Solig

Tiden går sakta framåt, är idag på RD11 (5 dagars) eller ÄL+16, inget nytt att dela med mig av men ville bara skriva ändå!! Tungan ute Fortfarande ingen mens, är väl på BIM+2 nu, men nojjar ihjäl mig och googlar ihjäl mig på olika erfarenheter av uppskjuten mens p.g.a. cyclogest. Men det ger inga svar, det verkar vara fifty fifty om någon har fått mens trots progesteron eller om mensen skjutits upp eller t.o.m. kommit först när dem slutar ta progesteron.

Inga symptom, ilar/molar/värker till ibland korta stunder i livmodern, jag brukar få korta stunder med mensvärk i några dagar innan mens så det betyder inte något särskilt för mig, men så är det inte mensvärk jag känner nu utan annan typ av värk. Jag känner mig helt som vanligt, förutom alla tankar och känslor som åker bergochdalbana varje sekund varje dag Förvånad Denna eviga väntan.

En vecka kvar till testdag! (superlång tid jämfört med många andra?? Menmen)

• AliciaNN
    EFW skrev 2024-06-18 21:13:28 följande:
    Verkligen långt till testdag 😅 Och du har inte testat ännu? Hoppas hoppas på fint pluss ❤️
    Nej det har jag inte, jag är en sån som inte orkar se ett negativt test haha jag är för rädd för att testa Gråter jag vill hellre veta det genom att få mens, och vill leva på hoppet ett litet tag till Glad
  • AliciaNN

Jag har fått ljusbruna flytningar sen igår kväll och idag några droppar färskt blod på det plus mensvärk. Tillsammans med att jag inte har några andra symptom (ilandet i ljumskarna kände jag senast i måndags) så känns det ganska kört nu. Jag är inte hemma men ska testa direkt jag kommer hem imorgon för att få det svart på vitt, känns som att det är över Obestämd

Det här var vårt första IVF-försök och det enda embryot vi hade, känns sååååå surt att vi troligen behöver börja om från start igen med sprutor och klinikbesök? tog en Alvedon i ett försök att lindra värken, behöver inte bli påmind om mens just nu.

Hoppas ni andra har en bättre dag  Solig

• AliciaNN

Jag testade negativt idag, inte en tillstymmelse till streck, det var väntat nu eftersom jag fortsatt blöda konstant d.v.s. ha mens sen igår. Så det var cyclogesten som skjöt upp mensen helt enkelt Obestämd

Självklart är jag ledsen men vi är redo för försök nr 2 igen så fort det bara går, borde bli i augusti efter sommarstängningen (innan det hinner vi med ett par försök på egen hand förstås, vore ju en dröm om det ville ta sig på så vis) Fortsatt lycka till alla ni andra! Kämpa på och jag håller tummarna för er {#emotions_dlg.flower}

• AliciaNN

Och tack för omtanken hörrni! {#emotions_dlg.flower} Jag vet att ni (tyvärr) vet exakt hur det är Hjärta

• AliciaNN
    EB90 skrev 2024-06-25 07:41:21 följande:
    Jag har haft molande/mensvärk på båda sidor (känns lite som överallt) och testade positivt.❤️ Nu har dock molandet avtagit lite och mina test blir inte starkare, så nu är jag orolig för det ist.????
    Jag håller tummarna att det inte betyder något utan att allt är som det ska! Symptom kommer och går, verkar det som 😊 men förstår oron!
  • AliciaNN
    EB90 skrev 2024-06-25 07:43:47 följande:
    Så himla tråkigt AliciaNN💔 tänker på dig och håller tummarna för nästa gång 🙏❤️

Tack!! ❤️ Jag har ringt kliniken och meddelat vårt negativa resultat och fick en tid för uppstart och planering av IVF-omgång nr två redan på torsdag! Nu kommer det självklart inte bli något förrän de öppnar igen efter sommaren men känns så bra att redan vara på väg å ha en färdig plan när augusti kommer 😊

• AliciaNN
    LMSM skrev 2024-06-27 09:59:18 följande:
    tack Hjärta
    Ja jag hoppas innerligt att jag bara har färre bra ägg men att det ändå finns en chans bara man orkar fortsätta kämpa men säger de att det inte kommer gå på grund av att ngt är fel med kromosomerna eller så så måste det ju bli donation. Det kommer dock vara förkrossande och jag känner egentligen inte att jag vill det men in the end of the Day kommer jag nog ändra mig och känna att det viktigaste är att vi får ett gemensamt barn även om det inte är mina gener. Jag ska dock inte ljuga, det känns väldigt väldigt tungt om det skulle bli så. just nu, Jag är väldigt väldigt rädd för hur det skulle kännas. Kommer man tänka på att det? kommer man älska på samma sätt? jag är så jäkla rädd för allt det här och jag förstår att det låter hemskt. 

usch då, jag förstår dina frågor, du är helt berättigad att ha dem! Det är inte bara att gå vidare till äggdonation, du måste givetvis få fundera på det. men det kanske känns lättare när du vet om det finns kromosomproblem? Då har du svart på vitt om du har en chans själv eller om det är äggdonation som är lösningen. Och förhoppningsvis kommer vilket val du än gör komma naturligt till dig då! Glad 

• AliciaNN

Nu har jag planen klar inför nästa ivf-resa. Jag ska få både menopur och Rekivelle nästa gång, för att förhoppningsvis få ut lite fler ägg än 10 st och på så vis också få fler embryon att sätta in än 1 st. Men det låter som om det är lite större risk för överstimulering med Rekivelle eller om Hon menade att det är större risk för att hon nu ökar dosen lite. Så det betyder att det troligen även nästa gång blir allt till frysen och vänta två månader på återföring. då är vi inne i oktober Cool det känns så långt borta men inget att göra åt haha. Jag är rädd att bli överstimulerad men jag vill väldigt gärna få fler embryon än ett så vi kör antar jag. kan ju alltid hoppas att man både får fler bra ägg OCH att man inte inte blir överstimulerad Flört

Någon som har erfarenhet av Rekivelle? Det var första gången jag hörde om det idag.

• AliciaNN

Hej alla, jag har inte skrivit här sen i juni efter första IVF-omgången och första FET (fick bara ut en blasto av 8 mogna ägg) som inte tog sig.

Nu är jag på IVF-omgång nr 2, stimuleringsdag 10, andra UL planerat på fredag och troligen äggplock på måndag. Har nu 9 stora äggblåsor och 5-6 mindre som hon trodde skulle hinna växa till sig till på måndag, så hoppas på det trots att jag egentligen inte vill ha större och fler blåsor i äggstockarna nu som börjat ömma mer idag Rynkar på näsan det är liksom 4 dagar kvar av detta... Men jag hoppas verkligen vi får fler mogna ägg och fler som växer till sig till dag 5 än en endaste... Jag vill ha chans att göra fler FET utan att behöva gå igenom hela sprutperioden innan.

Vill egentligen mest bara säga hur imponerad jag är av alla som genomgår flertalet IVF-omgångar!! Hjärta Så starkt gjort!
    Som sagt detta är min andra vända och jag tror inte det kommer bli en gång till. Det tär för mycket, och ovissheten tär minst lika mycket. Är det någon mer som känt sig deprimerad, omotiverad och genomtrött under spruttiden? Vet inte om det är hormonerna eller psykologiskt, men antagligen en mix av båda som påverkar måendet.

Jag har lite hopp att denna omgång ska gå bättre sett till antalet ägg, men jag har litet hopp att de ska växa till sig till blastocyster (den förra tog 6 dagar på sig att bli en "5-dagars-kvalitet-blasto"), och när den sen inte fäste undrar man ju varför den skulle fästa nästa gång... Det kanske är där en del av problemet sitter? Vem vet.

Ber om ursäkt för ett något negativt inlägg (med små mängder hopp haha) men som sagt, pepp till er andra som kör på och jag håller tummarna att vi alla ska få ett lyckligt slut på det här så fort det bara går!! Hjärta

• AliciaNN

Hej! Är det någon som har erfarenhet av byte av sprutor, jag fick Menopur 300 IE första IVF:en, sen Menopur 250 IE + Rekovelle 10 IE, såg nu i min journal att tredje IVF troligen kommer bli Menopur 250 IE + Gonal-F 100 IE (har inte haft uppstartmöte med kliniken ännu).

Är det någon som har några tankar om det? Jag veeeet att alla får olika och ingen kan jämföras med någon annan, men jag har hört att Menopur ska vara bra för kvaliteten på äggen så därför bra för den som är lite äldre (som jag), Rekovelle verkar vara ganska nytt, men Gonal-F vet jag inget om.
    Men med tanke på att första IVF ledde till 1 blastocyst av 5 befruktade ägg, och andra IVF ledde till 0 blastocyst av 6 befruktade ägg, så verkar ju inte Menopur ha hjälpt min äggkvalitet sådär jättemycket, så antar att de vill prova något nytt för sista försöket.

Tankar, erfarenheter? Glad

Svar på tråden IVF/ICSI 2024