EmmyLO skrev 2024-02-16 12:53:46 följande:
Förstår att du känner viss besvikelse när det var så många ägg, men helt rätt att känna lättnad och att det är positivt att ni fick embryon till frysen. Det är så himla lätt att glömma det positiva och jämföra med bästa scenario. Är själv sån och min sambo får ofta påminna mig om att också unna mig att bli glad. Läste det du precis skrev att kliniken planerar FET i naturlig cykel, vilket går emot det som tidigare har sagt. Kan du kanske försöka få mer information från läkaren och be hen utveckla resonemanget, givet att du tagit letrozol för ägglossning tidigare? Jag tycker verkligen du ska våga utmana, inte minst för att också få svar och känna dig bekväm med processen framåt. Kan verkligen relatera till oron att det ska dra ut på tiden. <3
Jag är nyss hemkommen från ultraljud (dag 9). Ultraljudet visade 28 äggblåsor, men ungefär hälften var fortfarande små och jag ska därför fortsätta med sprutorna och på samma doser till måndag när det blir ett nytt ultraljud. Läkaren sa att äggplock blir preliminärt på onsdag och att det högst sannolikt blir totalfrys för oss också. Hade ju hoppats på återföring i samma cykel, men påmindes sedan av det du skrev tidigare, och ska försöka att inte deppa eftersom man i så fall har fått många ägg. Hoppas nu att fler ägg hinner växa till sig tills på måndag.
Tack så jättemycket för stöd och pepp
Jag ska samla tankarna under helgen och ringa på måndag. Behöver få veta mer, känns så märkligt. Tack igen!!
Ja, det senaste året har verkligen varit en övning i tacksamhet. Ibland är det väldigt svårt att fokusera på det positiva och vara tacksam, men det hjälper lite för att inte bryta ihop totalt ibland haha. Även om jag gör det också. Vilken bergochdalbana detta är alltså!
28 st!! Wow, det låter ju som en otroligt bra start! :) Även om det är många små nu verkar det som det kan gå fort på slutet. Förstår din besvikelse över totalfrysen, man blir så himla otålig. Det är verkligen en övning i tålamod också. Håller tummarna för dig på måndag och att de hittar många fina ägg