IVF/ICSI 2024
Tack gulliga du för pepp! <3 Känner mig grymt otålig nu. I dag har jag haft tydlig mensvärk, så förhoppningsvis kommer mensen ikväll eller imorgon. Har flera gånger fingrat på förpackningen med Gonal-F som står i kylen och väntar... har faktiskt inte ens vågat hämta ut Ganirelix för jag inte vill jinx:a, haha. Bra att du gör mig lite mentalt förberedd på att den kan svida lite!
Ja, det läkaren säger stämmer ju verkligen. För- och nackdelar! Så himla spännande i alla fall! Håller tummarna inför ultraljudet imorgon! Du får gärna berätta hur det går om du vill dela :)
BaeA: Först och främst, stort tack för tipset! Jag sträckläste boken och har gjort en massor understrykningar och anteckningar för egen del. Grymt intressant, och det sporrar mig verkligen att försöka äta bättre och inte sockerchocka kroppen som jag annars gör för jämnan. Har bl.a. beställt hem den typen av Q10 som rekommenderas, i tillägg till Thornes Prenatal, Vitamin D och Omega 3 (från lax). Inser ju att det inte kommer hinna ge någon verkan denna omgång, men jag är så inställd på att det kommer krävas mer än en omgång, så då tänker jag att det är lika bra att börja skapa goda förutsättningar för det.
Har din läkare förresten sagt något om man kan fortsätta äta tillskotten under tiden man tar sprutorna? Hur mår du och hur går allt? Visst har du flera ägg i frysen? :)
Jag fortsatte ta vissa av tillskotten under sprutperioden men inte alla, minns inte på rakarm vilka, men det finns bra info i boken och i FB gruppen med samma namn.
Jag fick min LH-höjning i gårkväll/morse så har inplanerad återföring av ett av våra fyra blastocyster på måndag. Men ska på egen begäran på VUL i morgon för att mäta slemhinnan. Så det är pirrigt att det äntligen börjar närma sig efter 5 månader av väntan.
läste att din mens borde komma i dagarna, så spännande att komma igång. kommer gå hur bra som helst, man kommer in i det snabbt. har sprutat mig själv på en baja maja på en HOV1 konsert, höjden av tragikomiskt!