• Anonym (Blåklint)

IVF/ICSI 2024

Gräddtårtan skrev 2024-08-29 16:22:04 följande:

Uppdatering: tyvärr blev det negativt på testdagen 25/8 med vår fina blastocyst som såg så livsduglig och fin ut 😭 nu inväntar vi FET i oktober. Naturlig cykel. Har dock proggisar kvar hemma sedan ET. Finns det några nackdelar med att ta dem även om inte läkaren ordinerat det tro? 🤔

Åh nej vad tråkigt!😭❤️ vilken tur att ni har ett försök till i frysen! Jag har fått progesteron utskrivet till ostimulerade cykler eftersom jag får mellanblödningar. Som jag förstår det är det inget farligt att ta dem även om de inte behövs☺️
  • Anonym (Blåklint)
    Eulalia84 skrev 2024-08-30 14:01:59 följande:
    Okej, även om det inte var så många som ni hoppades på så var det ju ändå några blåsor där. Håller tummarna att dom små hinna växa till sig☺️

Ja hoppas på att menopur passar mig bättre🙏 På bemfola kände jag ingenting annat än lite ömhet sista dagarna. På menopur har jag haft ömhet i äggstockarna redan sedan första sprutdagen. Är nu också lite svullen, har huvudvärk och är trött. Hoppas ju på några fler äggblåsor än förra gången iaf. Hade då ca 7 blåsor som gav 3 ägg. Känner dock mindre av magen idag och då börjar man noja över att symtomen avtar🤣

Blir spännande för oss båda på måndag då att se hur det ser ut på ul!🤩
    Tack! Jaa det låter  ju som om menopur borde ha funkat bättre då☺️ haha eller hur, man nojar över allt 😂

Jaa jag ska hålla tummarna för oss båda på måndag 🤩
  • Anonym (Blåklint)
    Lina98 skrev 2024-08-30 17:35:40 följande:

Hej på er! 

Negativt på testdagen den 25/8 för oss också. Vi ska förhoppningsvis få göra nästa FET redan nu i september så det känns skönt att det blir ett nytt försök så snabbt. Vi har en kvar i frysen så får hoppas att det är vårt guldägg❤️

Åh nej vad tråkigt att höra❤️ ska hålla alla tummar för att guldläget ligger i frysen!
  • Anonym (Blåklint)
    RH93 skrev 2024-09-01 15:06:00 följande:
    Masa24 skrev 2024-09-01 12:20:38 följande:

Fick precis uppdatering i journalen tyvärr blev det inga blastocyt till frysen 😔 hade hoppats på åtminstone en..
    Håller tummarna för den jag har nu att fästa och blir en fullständig graviditet 

Jag är på RD6 med en 3-dagars och det går helt okej, men känner att jqg börjar överanalysera och känna efter alldeles för mycket. Magsmärtorna jag hade efter äggplocket är borta nu. Har känt av några små känningar utöver det i magen. Väldigt känslosam, men det kan ju absolut vara kopplat till progesteronet. Börjar känna mig rätt trött, men blir ju också väckt tidigt av mitt barn. När jag tog progesterontabletten idag kändes tappen helt annorlunda och som att den inte alls satt lika högt. Jag brukar inte känna efter så mycket men det va märkbart just eftersom jag nu tagit tabletter 2 gånger dagligen. Såklart börjar man googla och tänker att det är gravsymtom..

Hur känns det för dig? ❤️

Ledsen att du inte fick nån till frysen 😢 vet exakt hur det känns. Vi håller tummarna för den du ruvar på nu!
    Det låter ju väldigt spännande!🤩 ska hålla alla tummar 👍 
  • Anonym (Blåklint)

Nu har jag varit på andra ultraljudet! Tror att de egentligen är väldigt mogna nu, skulle ha varit på ultraljud i lördags. Några av blåsorna är typ 26 mm så kanske lite för stort men vi får se☺️ Jag började fundera på hur man ska tänka kring att ha sex. Jag var lite orolig när jag åkte dit att jag redan hade ägglossat en blåsa för det kom lite blod idag. Läkaren sa också att den största blåsan kanske ägglossar innan de hinner plocka ut den. Så då frågade jag om vi skulle ha sex nu då, så att vi kunde fånga den också😅 Men hon tyckte att det var en fruktansvärt dålig idé, att vi kunde få sjulingar😂 men jag förstår verkligen inte hur det skulle gå till🤔 samtidigt säger hon ju att det inte är någon risk att jag ägglossar alla och om några dagar har vi ju plockar ut alla ägg? När vi var på första ultraljudet sa en annan läkare att vi fick ha sex fram till någon dag innan äggplocket men inte för nära inpå, men bara för att spermierna då skulle vila lite innan äggplocket, alltså inte för att vi skulle kunna bli gravida. Hur tänker ni kring detta? Jag tyckte att det var en smart idé att ha sex typ idag för att öka chansen ifall någon äggblåsa skulle spricka☺️

• Anonym (Blåklint)
    J000ssan skrev 2024-09-02 09:44:57 följande:

Hej! Oj de var en stor en🙈🙈🙏
    åh jag tror absolut inte ni ska ha sex! Har alltid fått att avstå från första ul kontroll! min sambo fick ?tömma? några dagar innan plock på annat sätt så spermierna var fräscha 🙈
    man ska ju inte bli gravid samtidigt som man gör ivf! 

så ingen bra idé!! Lita på processen med detta ist❤️

Tack för svar!❤️ Så bra, då vet jag🤩 då chillar vi istället! Men svårt att fatta när alla säger olika, sjuksköterskan nu sa att vi kunde ha det😅 men sant att det kanske inte är så smart att bli gravid naturligt samtidigt som man gör ivf. Eller hur, megastor ju!😅 Det är ju nästan 3 cm! Jag trodde tidigare att äggstocken var ganska liten, svårt att tänka sig att det är flera så stora blåsor där nu!🙂 
  • Anonym (Blåklint)
    Anonym (JLB) skrev 2024-09-04 13:40:36 följande:

hej, 
    Ny till den här tråden. 
    Jag och min man lider av sekundär barnlöshet. Fått två missfall under ett år. Min man vill att vi ska fortsätta försöka själva men jag vill väldigt gärna påbörja IVF. Jag blir ju inte yngre. Jag fyller 37 i November. 

Är det någon som delar vår historia med att det antingen inte tar sig, eller att det blir missfall, och som fått barn mha IVF? 

ivf skyddar ju inte mot missfall i Sverige. Det vet jag. Men det skyndar iallafall på processen att bli gravid. Jag blir så nedslagen av alla misslyckade cykler. 

Hej och välkommen! Beklagar missfallen! Vi har fått ma och efter det inte lyckats bli gravida igen (bara ett till tidigt missfall). Vi får inte regionsfinansierad ivf förrän det har gått ett år från missfallet. Eftersom jag kände att jag fick en hormonell obalans efter missfallet med bland annat lågt progesteron som jag inte har lyckats bli av med bestämde vi oss för att testa ivf, för att se hur kvaliteten är och få lite mer info om ifall det är något konstigt. Jag tyckte att det kändes väldigt bra att testa något nytt och få lite hjälp men min man ville egentligen försöka själva lite till men jag tyckte det blev för jobbigt med alla negativa besked och också att jag inte riktigt tror att jag kan bli gravid naturlig nu med hormonfelet. Eftersom vi ändå ska betala själva valde vi att göra ivf i Finland, så att vi kan gentesta eventuella embryon som går till frysen☺️ 
  • Anonym (Blåklint)

Igår gjorde vi äggplock! Vi fick ut 7 ägg som alla är mogna men 2 såg lite konstiga ut. Vi har nu fått besked om att 2 ägg har blivit befruktade, ett är onormalt befruktat och 4 hade ett ?otydligt resultat?. Jag tycker det låter lite konstigt men hon sa att det fortfarande fanns chans för de som hade otydligt resultat. Vi får se🤷?♀️ jag tycker i alla fall att det var väldigt spännande att se på när nålen hämtar ut äggen ur blåsorna, så bra att man kommit så långt att det går att göra detta😀

• Anonym (Blåklint)
    Eulalia84 skrev 2024-09-05 14:35:58 följande:
    Oj ja det lät ju lite märkligt med ett otydligt resultat, men positivt att det fortfarande finns chans för dom äggen☺️ Håller tummarna!🙏 Har ni fått tid för planerad insättning?🤩
    Ja, verkligen! Men som tur var så blev alla de sista normalt befruktade till slut😀 jag tror nu att det var att hon ringde innan befruktnings-processen var klar men jag fattade inte det helt då😅 så nu har vi 6 embryon som ska försöka växa till blastos! Vi har också fått tid för insättning på måndag!🥰 vi får hoppas att det finns något kvar då för oss båda att sätta in! Jag tror att det kommer att gå jättebra, tänker att fem är ett väldigt bra resultat💕
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-05 16:32:11 följande:

Så där, då var bebben på plats ❤️ Testdag den 18, men vet att jag kommer testa tidigare. 😂

Följer er andra med spänning och håller både tummar och tår för oss alla!! 😍

Vad roligt, stort lycka till!💕 ska hålla alla tummar och tår🥰 jag och Eulalia84 sätter in på måndag så då är vi några  i ungefär samma fas 🤩
Svar på tråden IVF/ICSI 2024