• RH93

IVF/ICSI 2024

Idag tror jag att mensen kommer igång ordentligt, började lite igår. Ska ringa kliniken när jag kommer hem i eftermiddag då jag glömde journumret. Är plötsligt så nervös att något ska skita sig och dom kanske säger att vi inte får börja. Hämtade ut alla mediciner igår och är så inställd på detta nu, men man vet ju aldrig. Vi ska också göra ett ultraljud och kolla så allt ser bra ut innan start, men har aldrig varit något problem så varför skulle det vara det nu.

Hur går det för er andra?

• RH93

Lycka till Lina98 och va tråkigt EFW med ännu mer väntan. Hoppas verkligen att det klaffar så du får göra FET kommande cykel.

Jag ringde jourläkare igår enligt instruktionen på pappret jag fått. Hon hänvisade till att rapportera in mens på 1177 då mottagningen öppnar idag. Gjorde det, men har fortfarande inte hört något. Ringde nu och fick en telefontid i em, men måste liksom dit idag eller imorgon på ultraljud för att få börja så känner mig väldigt stressad och vill bara få köra igång nu. Jag har egentligen velat göra ivf för detta syskonförsök länge då man ju inte vet hur lång tid det kan ta, men har väntat in min sambo.

• RH93
    Gräddtårtan skrev 2024-08-08 20:45:14 följande:

Hej alla,

Jag hoppar in här. Dags för mig att göra min första IVF-runda med äggplock imorgon.

Har följt tråden till viss del och uppskattar så mycket att höra om alla er andra och ta del av er resa. På något sätt känner man sig mindre ensam, även fast jag också på  något annat sätt känner mig mest ensam i världen. 

Vi håller tummarna att det här ska gå vägen! 

Stora kramar till alla som tyvärr behöver gå samma resa, men vi ska nog klara det här ❤️❤️

Lycka till på äggplocket idag. Hoppas allt går bra 🙏
  • RH93

Stimuleringsdag 7 här och va på ultraljud idag som visade 6 större blåsor samt en del mindre. Är så glad för det. Ska tillbaka på lördag för nytt ultraljud och hon trodde att äggplock blir på tisdag eller onsdag nästa vecka. Känns sjukt att det är så snart.

Hoppas det går bra för er andra som är igång med stimulering eller FET.

• RH93
    Lina98 skrev 2024-08-15 12:51:38 följande:

Åh vad roligt!! Håller tummarna för dig!! 

Jag är på ruvardag 3 och letar febrilt efter symtom. Känner inget ännu?😩

Tack :) 

Åh man behöver verkligen inte ha några symtom, särskilt så tidigt men förstår dig verkligen dagarna känns oändliga. Jag kände inget speciellt innan testdag med min son så det behöver inte betyda något. Håller tummarna för dig också.
  • RH93

Andra ultraljudet idag och blåsorna hade inte växt så fort som hon hade trott sist. Så blir nytt ultraljud på tisdag och förhoppningsvis äggplock torsdag eller fredag. Är så tufft i den här processen att aldrig veta hur något steg kommer gå och hela tiden oroa sig över vad som kan gå fel. Är glad att jag i alla fall tagit semester denna och nästa vecka så jag slipper strula med jobbet när det inte går att planera något.

• RH93
    Lina98 skrev 2024-08-17 14:35:51 följande:
    Åh vad jobbigt 😩 Det är verkligen fruktansvärt tufft. Håller tummarna för att det ser bra ut nästa vecka. Styrkekramar❤️
    Tack 🙏7 blåsor som såg bra ut idag, samt några små som kunde växa till sig. Äggplock blir på fredag 🥹 känner mig väldigt upp och ner i humöret och ska bli skönt att det snart är klart med alla sprutorna då jag även är spruträdd.

Hur går det för dig med symtomletandet?
  • RH93
    Lina98 skrev 2024-08-20 18:55:01 följande:
    Åh vad roligt för dig, tänkte på dig förut och hoppades att det skulle gå bra😍 

Känner fortfarande ingenting😅 Har BIM imorgon men får vanligtvis inte mens före jag slutar med progesteronet så lär väl inte veta före jag testar😅
    Åh spännande ändå. Håller tummarna stenhårt 🥰
  • RH93
    OnlyGrace skrev 2024-08-21 14:43:29 följande:

Länge sedan jag var inne här inne men kände själv att jag behövde avskärma mig lite från allt snack om babyverkstan. 😅

Vi hann med vårt första äggplock som blev ett stort trauma för min sambo, jag fick inte tillräckligt av smärtstillande så jag upplevde det var en ren tortyr att behöva ligga blickstilla för plocket. Min sambo tog det hårt och kände sig så otroligt liten och värdelös som inget kunde göra när han såg mig lida, han tycker det är otroligt jobbigt att jag behöver göra sådan "uppoffring" för vår chans till barn (förstår mig rätt.

Jag själv kommer inte ihåg smärtan i efterhand och har inte burit med mig den upplevelsen alls men har lämnat spår hos sambon som sagt.

Några dystra ägg fick vi ut, 4st som sedan blev noll. Det var otroligt kämpigt för mig att veta och kände mig så otroligt misslyckad som inte kunde leverera dugliga ägg. Mådde skit efter plocket också, brusten blindtarm var inget i jämförelse med detta kände jag. 🤪

Läkarna tog upp vårt fall i deras läkarråd och dom alla har stått som frågetecken varför vårt resultat blev så dåligt. I praktiken har vi precis allt som ska krävas för goda resultat. Det som kunde vara avgörande var att kliniken jag gjorde mitt UL hos för att se äggutvecklingen (ej hos min IVF klinik) hade läst av mina resultat helt fel då IVF kliniken är inte överens i efterhand med deras avläsning kontra kliniken jag gjorde UL hos.

Vi har varit på nytt möte hos IVF kliniken och dom vill inte dra någon slutsats ännu om det är min kropp som är felet och behöver utredas vidare eller om det dåliga resultatet vi hade nu var för en felbedömning av behandling.
    Nu ska vi höja dosen, bytt medecin och testa kort protokoll igen. Jag hoppas innerligt detta ska ge bättre resultat annars blir det långt protokoll nästa gång och då görs även ICSI. Har fruktansvärd ångest över nytt äggplock, inte för smärtan men är rädd för ett så dåligt resultat igen. 🥹

Så tufft för både dig och din sambo, och tungt att veta att en del av orsaken också kan vara att vårdpersonalen faktiskt gjort fel. Hoppas verkligen nästa försök blir det lyckade receptet för er 🙏
  • RH93

Idag hade jag äggplock. Själva ingreppet gick ändå bra fick lite mer morfin denna gång än förra och kändes inte så farligt. Dock gjorde lokalbedövningen ganska ont vilket jag inte ens märkte av sist. Konstigt att det är så olika. När jag låg där hörde jag labbet ropa ut att det blev 3 ägg, från mina 7 stora blåsor. Bröt ihop och började gråta och kände mig helt knäckt. Sen fick jag ligga kvar en stund då det blödde lite. Katastrofkänslorna va på max och jag kände bara att jag inte vill behöva gå igenom hela denna process igen. Tänk om ingen befruktas eller det inte går denna gång. Hade hoppats på kanske nån till frysen denna gång.

Jag vet av erfarenhet att 1 räcker. Med min son hade jag 6 blåsor, 5 ägg, 4 befruktade och inga till frys. Men det gick ju toppen ändå. När man måste lägga 46k på ett försök är det ju inte bara heller att utan vidare testa igen och det finns där i bakhuvudet. Min önskan hela livet har alltid varit en stor familj men börjar acceptera mer och mer att det nog inte kommer bli så, vilket också är tufft. Ledsen om det kanske låter otacksamt då jag redan har ett barn men är så orättvist för oss alla som behöver göra detta att vi inte bara själva kan få bestämma hur många barn vi vill ha och när.. mycket känslor idag.

Svar på tråden IVF/ICSI 2024