• LMSM

IVF/ICSI 2024

Razorcrest skrev 2024-03-08 08:50:18 följande:
    Vad tråkigt Hjärta Håller dock tummarna för att det fortfarande är för tidigt att testa Hjärta

Jag vet inte om du läser något på IVF-forumet på Reddit www.reddit.com/r/IVF/. Tycker det är ett väldigt bra och lärorikt forum att söka runt i för att hitta flera som har liknande förutsättningar som en själv. Läste tex häromdagen om någon som lyckades få sina första blastocyter efter sitt femte plock med ett helt annat protokoll än innan. Kan vara värt att spana in och få lite ny kraft även om jag förstår att det känns tufft nu.

Å tack för tips ska kolla! 

jag har dock testat fyra olika protokoll redan undrar om det finns fler 😂

korta med 375 gonal f endast fyra ägg två befruktade 

korta med 375 menopour 8 ägg med endast två befruktafe trots ICSI 

långa med 375 gonal f 14 ägg 10 befruktade men ingen som klarade sig till dag fem

långa med 300 gonal F och 150 menopour kombo (trodde verkligen på denna då andra verkar ha fått bra kvalitet med menopour) dock inte en enda befruktat tedtade vanlig ivf på alla 

långa med 375 gonal 4 igen 12 ägg 9 mogna 6 befruktade 13 sprutdagar 

känns Som om menopour gör ngt med mina ägg så de inte allts kan bli befruktade så vet inte om man vågar testa det igen eller om det bara är slumpen.

är också inne på att jag får för hög dos som gör kvaliteten sämre hehe. har tänkt att jag ska säga att jag Max vill ha 300 nu hehe men kanske ngn extra dag. gud vet inte alltså 

är det ngn här med erfarenhet av annat protokoll?
    Har sprutat runt 13 dagar varje gång med långa 

• LMSM
    Razorcrest skrev 2024-03-08 09:48:09 följande:
    Jag tror också att dosen verkar spela in. Hittade tråden jag läste: 

www.reddit.com/r/IVF/comments/1b8ifi7/low_embryo_quality/

Personen som skrev första kommentaren där bytte till en lägre dos och lyckades då för första gången få blastocyter. Även om just hennes protokoll kanske inte är aktuellt för dig så kan det vara bra att ha med sig :) Vissa justeringar verkar kunna göra rätt stor skillnad.  Kanske något att ta upp med din klinik om det behövs :)
    tack! uppskattar alla tips jag kan få. Ska absolut ta upp detta. Gjorde det dock med min förra klinik Sophiahemmet och de sa att det inte var så att högre dos gav sämre kvalitet. Däremot sa Olga kliniken att det var dos med embryo som räknades och att de inte går högre ön 300 kanske.
  • LMSM
    EFW skrev 2024-03-08 11:55:13 följande:
    Om de små liven fäste dag 6-7 absolut, men om de borrade in sig i går så dröjer det ju två dagar till innan det skulle kunna synas på ett tidigt test. 

Men borde inte tempen ligga ganska stabil eftersom man tar progesteron. Så om tempen sjunkit borde det bero på östrogenet 🤔

Jag kan hålla tummarna åt dig iallafall medans du laddar om och hittar ny energi ❤️ 
    Förhoppnings har du rätt det kanske är så att det kan dröja några dagar till. 

Det oroat mig dock att tempen börjar gå ner och att jag börjar få mensvärk. Den gör väl det trots att man äter progesteron annars skulle man väl aldrig få sin mens så länge man  åt dom? De kanske inte är tillräckligt? Jag vet faktiskt inte men den är lägre än vad den brukar vara efter ägglossning  och som den brukar bli när den börjar gå ner precis innan mens. Ska ta tempen imorgon igen och se. 

tack så jättemycket. Hjärta
  • LMSM
    LinneaWookie skrev 2024-03-09 07:44:13 följande:
    Liten uppdatering här. Vi har ju 2 st 2-dagars i frysen nu efter totalfrys pga överstimulering, och tänker vänta med återföring till nästa cykel efter denna (april/maj), men alltså wow jag hade missat att mensen kunde komma så här sabla tidigt efter stimulering/äggplock?!?
    De har inte påmint mig om det på kliniken eller sagt något alls haha.
    Jag blev helt chockad nyss när det bara började rinna som tusan. Det är bara den 9:e idag och jag brukar få mens runt den 15:e-16:e.
    Dessutom börjar alltid min mens med liiite blod först och den större mängden kommer först efter några timmar. Nu var det bara BAM! utan förvarning Skrikandes

Men det kanske brukar vara så? Vi gjorde ju ET de tidigare gångerna så det lär väl vara därför jag inte minns detta från de gångerna.

Någon som vet något om ifall cykeln stannar på detta datum sen eller om den tenderar att hoppa tillbaka?
    För isf behöver jag ju inte vänta riktigt lika länge senOskyldig
    Min erfarenhet är att de kommit ngn Dag tidigare när jag inte fick återföring och Drf inte tog progesteron. 
    däremot har cykeln också blivit längre efter ivf. Dvs den närmsta efter ivf har ägglossning blivit lite uppskjuten några dagar men sen rättat till sig :)
  • LMSM
    EFW skrev 2024-03-11 06:43:57 följande:
    Hur har det gått för dig? ❤️
    Inte så bra.

av ngn anledning fick jag för mig att jag kanske testat för tidigt och började känna mig hoppfull ändå i lördags. Blev så törstig och konstig mensvärk osv. Testade med testa tidigt igen igår söndag Ruvardag 10, 12 sedan äggplock och det var negativt. Nu känner jag tyvärr att det är kört då det är extremt ovanligt att ha lägre värde än 10 så många dagar efter befruktning. börjar känna mig väldigt deprimerad av den här situationen alltså ångesten i kroppen är helt olidlig vet fan inte hur jag ska fortsätta när det blir samma dåliga resultat gång på gång.
    om jag bara lyckades få en enda blastocyst hade förutsättningarna känts så mkt bättre. 
  • LMSM
    Fick mitt senaste protokoll för embryona .
    De två jag fick tillbaka var 9.1 poäng och sannolikheten för graviditet var 27,1%. 
    SÅ lågt trots bra embryon och dessutom TVÅ. Mina chanser minskar drastiskt med varje ivf känns det som. Hade de varit inom de tre första hade väl sannolikheten varit högre än 17% för ett ägg och 27,1 för TVÅ tillbaka? 

Jag hade trott att det skulle vara 30 för ett och ca 40 för två inom de första 6 försöken. 
  • LMSM
    LinneaWookie skrev 2024-03-11 13:11:53 följande:
    Tänker på digHjärtaDet känns ju helt förfärligt, jag vet så väl.... Skickar en massa positiv energi {#emotions_dlg.flower}
    Tack så jättemycket 🙏❤️
  • LMSM
    EFW skrev 2024-03-11 08:13:40 följande:
    Skickar massa styrkekramar ❤️ Så tråkigt och förstår din frustratiom. Det är extremt svårt att hantera då man ju har noll möjlighet att påverka resultatet. Bara du kan veta om du orkar mer och i så fall när. Finns ju inget rätt eller fel. ❤️

Tack ❤️🙏
    ja jag vet känns så surt att man inte kan påverka det speciellt mycket. Ändå anklagar man sig själv och funderar på vad man gjort för fel. 

Vi kommer försöka igen. Det känns som om jag kommer försöka tills alla säger nej 😂 den enda gången jag känner att jag mår okej är egentligen mitt i behandlingen innan allt gått fel hehe. Ska åka iväg några veckor och fokusera på annat ett tag, äta så bra mat jag kan och vila så börjar vi nog nästa försök i maj/juni igen 
    ❤️

• LMSM
    Jag har bestämt mig för att köra nästa runda i juni, det verkar som om jag ska hinna då den är beräknad kring 4e juni. Känns bra att få lite extra tid att boosta kroppen även om exakt alla läkare säger att ingenting jag gör spelar roll hehe.

Jag har dock sjukt mkt ångest över det här med protokollet. 
    Har bestämt att vi ska testa korta igen då det var ett år sen senast. 
    Antagligen blir det även en kombo av Gonal F och menopour samt dubbel trigger... ( aldrig testat tidigare)

Nu till dosen. Jag har ju haft  höga doser hormon på grund av mitt amh, 0,71. 
    Första gångerna med kosta 375 gonal f eller menopour och sedan långa med 375 eller 450 gonal f. 

Läkaren på CvL rekommenderar att fortsätta med hög dos dvs 375 alt 450 då det handlar om att få ut så mkt ägg som det går. Jag är ju så himla rädd att det är så att den höga dosen drar ner kvaliteten. Många på Reddit pratar om att bränna äggen. vad det innebär vet jag inte hehe. 

Är det någon här med mitt amh eller i alla fall liknande som får en lite lägre dos än mig? INTE mild där man satsar på enstaka ägg utan där man anser att en hormondos runt 250-300 räcker för att få ut många men bättre ägg?

Jag vill ju inte heller riskera att slösa en omgång och få 2-3 ägg som alla ändå har samma dåliga kvalitet som de jag får ut med 375-450!

Läkarna tycker att jag borde lita på dom såklart och kanske är det klokast. Men samtidigt har det ju inte fungerat. Ska man satsa på att få ut många ägg och hoppas att det bara behövs fler för att hitta det bra eller sänka dosen riskera kvantiteten och hoppas på att det kan påverka kvaliteten till det bättre. HOPPAS alltså det kanske inte allt spelar ngn roll och då har jag bara färre ägg att räkna med...
  • LMSM
    Grunkemoj skrev 2024-04-17 21:06:36 följande:

Tack :) är så fruktansvärt nojig eftersom jag aldrig gått längre än till vecka 6. Så varje dag utan blödning känns som en seger. Helt sjuka känslor verkligen. 

har haft mer ont idag och varit väldigt trött, så vi får se hur det artar sig. 

Vi har genomgått tre sprutomgångar. Första omgången blev det ingenting alls. Andra gången återföring av 2dagars men inget till frysen. Eftersom vi inte fått något till frysen någon av gångerna ville läkarna återföra två, vilket vi var ok med. Vi har alltid fått göra icse och inte ivf också. 

men den här gången, när vi återfört två st av 7, visar det sig att vi dessutom fått två till frysen  Så nu är vi lite extra hoppfulla över att det ska gå vägen såklart. 

går på progesteron nu med. Vet inte när jag ska sluta med det. Har inte fått något besked, får väl höra mig för. 

hoppas verkligen att ni lyckas! 

var går ni på behandling?

Vilken otroligt resultat vid tredje omgången!
    Gjorde du någon förändring innan eller var det något annat protokoll?
Svar på tråden IVF/ICSI 2024