EmmyLO skrev 2024-02-05 18:10:37 följande:
Juste, har för mig att barnmorskan beskrev för mig att man kunde känna sig. Visst är det så att det är okej att promenera men inte "hoppa och skutta"? Har du gjort något annorlunda jämfört med annars?
Fint med så många äggblåsor i bra storlek! :) Förstår att det känns nervigt med äggplock på fredag. Är säker på att det kommer gå fint. Blir det ett till ultraljud innan det blir dags? Sorry, sjukt många frågor. Är så grymt nervös... Känner inte den vanliga mensvärken light än, men hoppas verkligen den kommer imorgon.
Zingostardust: Vad tråkigt med ett så kort bemötande. Förstår att du känner dig ledsen, det får man vara, men jag hoppas att du ska få mer svar imorgon. Det verkade ju inte som att läkaren var säker på att det var så. Även jag har läst om blödningar men att det trots att allt ser bra ut. Skickar styrkekram!
Ingen fara alls! Jag svarar gärna :) Skönt att skriva av sig också.
Precis, fick höra samma sak. Jag får inte heller göra yoga för om kroppen är "upp-och-ner" eller vrider sig på andra sätt kan äggstockarna göra detsamma. Så lika bra att ta det lugnt :) Jag har passat på att och lyda råden haha. Annars lever jag på som vanligt.
Jag ska på ultraljud igen på onsdag. Då bestäms det vilken spruta som jag ska ta. Äggmängden kommer att avgöra sprutan och om det blir ET eller totalfrys. Hon sa att jag inte ska deppa om det blir totalfrys, det betyder att man fått ut många ägg iaf :)
Förstår att det känns nervigt! Men jag lovar, det kommer gå toppen! Hela stimuleringsdelen har varit enklare än jag trodde. Du kommer snabbt in i det. Det enda som varit liiiite jobbigt är ganrelix-sprutan (om du också ska ta den). Den svider en del, för mig iaf. Men man vänjer sig med det också :) Håller tummarna för att mensen sätter igång imorgon! Själva väntan är ju jobbig den med och att nervositeten stiger.