• Smörblomman24

IVF/ICSI 2024

Jaha! Då förstår jag. Läst om överstimulering, vilken tur att du inte fick det! Glad hade du känningar under behandlingen? Ont osv? 

Jag fick återföringen i samma cykel, men den blir lite annorlunda då jag fick ta lite fler sprutor för att äggblåsorna skulle växa på sig, skulle enligt min vanliga cykel haft ägglossning den 9-10/12 men ägguttaget blev den 12/12. 

• Smörblomman24

Jag som har galen sprutfobi (innan den här behandlingen, bästa kbtn) Flört fick fortsätta med dubbelsprutor och ökad dos flera dagar och då jag bara hade ett väldigt få antal blåsor på båda sidorna. Blev då lite öm och svullen i magen men inget annat! Men fick tillslut ut 13st ägg varpå 12 befruktades med endast 3 klarade sig för insättning och nedfrys. 
    Så märkligt att hormonerna kan slå olika från person till person. Men då svarade du verkligen på dem! 20 st på ena är väl väldigt mycket! Även om du fick hoppa över en cykel och risk för överstimulering så fick du kanske fler till frysen pga det :) de där äggen i frysen är verkligen en liten räddare i huvudet när man sitter här och väntar. 

Håller tummarna! Jag fick också dålig hy igår, om det är någon tröst, ingen men ännu! Inga känningar i brösten heller... Alls. Sitter dock i soffan idag igen med migrän, fått ta Alvedon igen och läste att det finns ett läkemedel som är receptbelagt som är bra att ta för migrän så jag ska ringa dem direkt imorgon, ohanterbart detta. 

Jag undrar också hur långt mensen kan skjutas upp av progesterontabletterna? Har läst på vissa forum och det kan handla om några dagar, men ofta inte alls. Så vi får ha hoppet uppe! 

Har du laddat ner appen Bonzun IVF? Där kan man lägga in sin behandling och följa symtom osv. Läste att just försämrad hy är vanligt i den tiden i behandlingen vi är i nu :) 

• Smörblomman24

Superbra resultat av de äggen som de kunde plocka ut! Skrattande 
    Huua, imponerad över er som kan sticka! Min sambo fick ta mina. Måste dock vara lite lungnande att du ändå är så pass van att ta sprutor, även om det såklart är skillnad att ta på sig själv :) heja oss som fixade det!

Låter som progesteronet som spökar, jag är själv galet tjutig. Suttit och gråtit till typ allt på Tven Gråter
    Samma med flygningarna, livrädd varje gång man ställer sig upp att det är mensen. Blir många vändor till toaletten för att kika!
    Håller tummarna för oss nu! Inte långt kvar till testdagen. Kommer du hålla dig tills den 29e? 

• Smörblomman24

Glömde svara om appen! Jag körde månadsprenumeration men första veckan är gratis. Så kommer avsluta om den inte hjälper innan provperioden är över :) ska kika igenom den lite mer under dagen! 

• Smörblomman24

Juste, 31/12 inte 29e jag som skrev tokigt!
    Men inte så många dagar kvar Skrattande

Jag vet faktiskt inte hur man ska räkna riktigt, om ägglossningen är den dagen man kör uttaget? För i så fall är det den 12/12 och då är jag inne på dag 32, brukar ha 26-29dgr, men oftast 27. Så enligt appen är jag sen, men vågar inte rikgit lita på den nu när hela cykeln säkert är lite rubbad med alla hormoner och stimulering :( 

• Smörblomman24

Jag hoppas det! I natt vaknade jag av att mitt lår typ är bortdomnat, gör liksom ont vid beröring och lite illamående som fortfarande håller i sig. Så skumt! Men kanske är för att man legat konstigt.

Fortfarande ingen mens för dig? Skrattande

• Smörblomman24
    masss skrev 2023-12-27 09:27:06 följande:

Nej ingen mens här heller och tempen har gått upp igen. Intressant! Det känns som att jag också mår lite illa men törs inte lita på det då jag kände det många gånger innan. Var vaken halva natten och det var konstig känsla i magen. Svårt att beskriva Glad Hoppas det blir en dag till för oss utan mens Glad

Så spännande! 

Blir dock nojig för den här brännande/stickande/domnande känslan i låret. Verkar inte ge med sig... väldigt märkligt! 

Du har inte läst om det i någon tråd eller så? Försökt kika runt men de snackas om foglossning vilket det inte kan vara mitt fall. 

• Smörblomman24

Får avvakta och se! Typiskt nu när man ruvar också, och liksom i närheten av fiffi Obestämd  längst låret, då tror man att allt hänger ihop! Tänkte bältros ett tag men då borde man få utslag och svullnad/rodnad men det har jag inte. Så jäkla skumt. Känns exakt som när man har bränt sig i solen, när huden är sådär känslig vid beröring, öm/svidande. Återstå att se! Hoppas det släpper snart. 

Kan säkert vara som du säger, att man sovit i någon knasig ställning. Eller efter två dagars sittande i soffan Glad

• Smörblomman24

Om du inte fått sen dess så känns det lovande!
    Jag tog faktiskt ett gravtest nu bara för att mentalt känna mitt trygghet. Dumt.. Negativt! Men det kanske är för tidigt att se.
    Känns dock som att hoppet lämnat, är ändå inne på ruvdag 9. Attans! 

Håller tummarna för dig! Hjärta

Svar på tråden IVF/ICSI 2024