IVF/ICSI 2024
Hej hopp allihopa 😊
Nu är jag tillbaka efter missfallet i somras.
Tar Ovitrelle i kväll och FET på Torsdag om en vecka. vårat sista försök på denna Ivf.
vi gjorde återföring idag så vi kan ju lite iaf följas åt🙏🙏
Hej hopp allihopa 😊
Nu är jag tillbaka efter missfallet i somras.
Tar Ovitrelle i kväll och FET på Torsdag om en vecka. vårat sista försök på denna Ivf.
Idag gjorde vi återföring av en kläckande blasto🙏🙏❤️❤️testdag 10/9!
Fick precis uppdatering i journalen tyvärr blev det inga blastocyt till frysen 😔 hade hoppats på åtminstone en..
Håller tummarna för den jag har nu att fästa och blir en fullständig graviditet
Här en till! På rd 3 med 5 dagars blasto! Gjorde FET!
känner inte ett smack alls! Och kände molande och hugg när jag blev gravid sist? men försöker tänka att det inte behöver kännas samma varje gång! Dagarna går såååå långsamt!
tar cyclogest 2ggr per dag!
❤️
Låter som att vi är flera stycken här i samma fas nu! RD2 med en 5-dagars här. Testdag 12/9. Håller tummarna för er andra!
Nu har jag varit på andra ultraljudet! Tror att de egentligen är väldigt mogna nu, skulle ha varit på ultraljud i lördags. Några av blåsorna är typ 26 mm så kanske lite för stort men vi får se☺️ Jag började fundera på hur man ska tänka kring att ha sex. Jag var lite orolig när jag åkte dit att jag redan hade ägglossat en blåsa för det kom lite blod idag. Läkaren sa också att den största blåsan kanske ägglossar innan de hinner plocka ut den. Så då frågade jag om vi skulle ha sex nu då, så att vi kunde fånga den också😅 Men hon tyckte att det var en fruktansvärt dålig idé, att vi kunde få sjulingar😂 men jag förstår verkligen inte hur det skulle gå till🤔 samtidigt säger hon ju att det inte är någon risk att jag ägglossar alla och om några dagar har vi ju plockar ut alla ägg? När vi var på första ultraljudet sa en annan läkare att vi fick ha sex fram till någon dag innan äggplocket men inte för nära inpå, men bara för att spermierna då skulle vila lite innan äggplocket, alltså inte för att vi skulle kunna bli gravida. Hur tänker ni kring detta? Jag tyckte att det var en smart idé att ha sex typ idag för att öka chansen ifall någon äggblåsa skulle spricka☺️
Hej! Oj de var en stor en🙈🙈🙏
åh jag tror absolut inte ni ska ha sex! Har alltid fått att avstå från första ul kontroll! min sambo fick ?tömma? några dagar innan plock på annat sätt så spermierna var fräscha 🙈
man ska ju inte bli gravid samtidigt som man gör ivf!
så ingen bra idé!! Lita på processen med detta ist❤️
Hur går det för er andra som ruvar? Är själv på rd 5 idag, tiden går såååå sakta? inte bestämt om vi ska testa innan TD än, på ett sätt vill jag för och ifall det skulle bli kemisk igen, då jag nu tar trombyl ?.
❤️❤️
Åhhh! Samma här haha :) och väldigt liknande symptom sen igår! Kissade hela kvällen och somnade 21.30 och jag är en nattuggla annars, ja men jag har också en liten känsla som jag kännt innan när jag fått plus, så är hoppfull! Men vågar inte hoppas för mkt!
åh ja men kanske blir så för mig med! Då har jag passerat bim med!🙏
åh jag tar ju progesteronet och har aldrig fått blödning innan jag slutat med den så kan inte gå på det alls
Håller tummarna för oss❤️
Jag är så tacksam för er alla och för det här forumet 🌸 att alla delar med sina erfarenheter, glädje, sorg och oro. Jag ber för oss alla. Tänk att vi nån gång tittar tillbaka på det forumet medans vi har våra bebisar som vi nu kämpar för 👶🏻❤️❤️ heja oss alla !
Åh okej! Skönt man kan bolla med er så man inte blir helt dum i huvudet!!
jag kissar med mkt men tkr jag gör det när jag tar progestoron!
jaaaaa🙏❤️