• Lina98

IVF/ICSI 2024

Hej på er!
    Har precis påbörjat min första IVF och tog min första spruta menopur i lördags. Vi kommer troligtvis köra icsi då min sambo både har nedsatt mängd och rörlighet

Är verkligen så mycket tankar som snurrar just nu. Funderar ena stunden på om äggen verkligen växer och så finns det en oro för överstimulering. Ska på ultraljud på fredag så förhoppningsvis blir man lite klokare då kanske😅

• Lina98
    RH93 skrev 2024-07-25 08:18:10 följande:

Hej tjejer :) 

Jag har följt tråden lite i bakgrunden ett tag då vi gjorde en ny utredning i våras och nu ska göra syskonförsök med ivf. Min mens är beräknad om mindre än 2 veckor så hoppas att vi får köra igång då, har låtit på kliniken som att det är lugnt.

Har känt mig glad och peppad ett tag men oron börjar sakta smyga sig på nu som väntat kring hur det ska gå. Har svårt att tänka på så mycket annat. Enda gången man går och längtar efter mensen.

Är det någon annan som ska köra igång här snart med ivf eller FET?

Hej! 

Så spännande för er!! 

Har också följt tråden i bakgrunden. Vi ska förhoppningsvis få göra en FET nu i augusti. Har beräknad mens imorgon så hoppas på att få göra återföringen denna cykeln. 

• Lina98
    RH93 skrev 2024-08-07 10:19:23 följande:

Idag tror jag att mensen kommer igång ordentligt, började lite igår. Ska ringa kliniken när jag kommer hem i eftermiddag då jag glömde journumret. Är plötsligt så nervös att något ska skita sig och dom kanske säger att vi inte får börja. Hämtade ut alla mediciner igår och är så inställd på detta nu, men man vet ju aldrig. Vi ska också göra ett ultraljud och kolla så allt ser bra ut innan start, men har aldrig varit något problem så varför skulle det vara det nu.

Hur går det för er andra?

Spännande!!

Vi ska göra FET på måndag. Känner mig såå förväntansfull men samtidigt livrädd för att misslyckas. 
  • Lina98
    RH93 skrev 2024-08-15 12:37:32 följande:

Stimuleringsdag 7 här och va på ultraljud idag som visade 6 större blåsor samt en del mindre. Är så glad för det. Ska tillbaka på lördag för nytt ultraljud och hon trodde att äggplock blir på tisdag eller onsdag nästa vecka. Känns sjukt att det är så snart.

Hoppas det går bra för er andra som är igång med stimulering eller FET.

Åh vad roligt!! Håller tummarna för dig!! 

Jag är på ruvardag 3 och letar febrilt efter symtom. Känner inget ännu?😩

• Lina98
    Gräddtårtan- Åh vad spännande att vi har ruvardagar så nära!! Så är det säkert men man vill ju inget annat än att känna något? har du börjat känna något än? Vilken dag har du testdag?
  • Lina98
    BaeA skrev 2024-08-15 19:08:39 följande:
    Jag kände inte heller något och var helt säker på att det inte hade tagit sig, då jag kände mig som som jag brukar innan mens. Så jag drack till och med ett glas under ruvardagarna. Men sedan visade sig visst att jag var gravid!! är nu i vecka 6+3 och ska på tidigt VUL på tisdag. Så håller verkligen tummarna för dig att det blir +

Stort grattis till ditt +. Åh det ger ju verkligen hopp!! Spännande att få se den lilla 🥰 Tack så mycket. ❤️

• Lina98
    Gräddtårtan skrev 2024-08-16 07:28:27 följande:
    Jaa, jätteroligt! 😍 min testdag är 25/8. När är din? 🙂
    Vi har samma😍 vi kommer dock testa 24/8 då vi ska iväg 25/8 och vill ha hunnit landa lite i beskedet. 
  • Lina98
    RH93 skrev 2024-08-17 12:20:51 följande:

Andra ultraljudet idag och blåsorna hade inte växt så fort som hon hade trott sist. Så blir nytt ultraljud på tisdag och förhoppningsvis äggplock torsdag eller fredag. Är så tufft i den här processen att aldrig veta hur något steg kommer gå och hela tiden oroa sig över vad som kan gå fel. Är glad att jag i alla fall tagit semester denna och nästa vecka så jag slipper strula med jobbet när det inte går att planera något.

Åh vad jobbigt 😩 Det är verkligen fruktansvärt tufft. Håller tummarna för att det ser bra ut nästa vecka. Styrkekramar❤️
  • Lina98
    Gräddtårtan skrev 2024-08-16 15:41:45 följande:
    Vad roligt! 😍 Kommer nog testas lite tidigt även här 😆
    Hur går det för dig med ruvandet? känner du några symtom än? 😊
  • Lina98
    RH93 skrev 2024-08-20 18:24:21 följande:
    Tack 🙏7 blåsor som såg bra ut idag, samt några små som kunde växa till sig. Äggplock blir på fredag 🥹 känner mig väldigt upp och ner i humöret och ska bli skönt att det snart är klart med alla sprutorna då jag även är spruträdd.

Hur går det för dig med symtomletandet?
    Åh vad roligt för dig, tänkte på dig förut och hoppades att det skulle gå bra😍 

Känner fortfarande ingenting😅 Har BIM imorgon men får vanligtvis inte mens före jag slutar med progesteronet så lär väl inte veta före jag testar😅
  • Lina98
    OnlyGrace skrev 2024-08-21 14:43:29 följande:

Länge sedan jag var inne här inne men kände själv att jag behövde avskärma mig lite från allt snack om babyverkstan. 😅

Vi hann med vårt första äggplock som blev ett stort trauma för min sambo, jag fick inte tillräckligt av smärtstillande så jag upplevde det var en ren tortyr att behöva ligga blickstilla för plocket. Min sambo tog det hårt och kände sig så otroligt liten och värdelös som inget kunde göra när han såg mig lida, han tycker det är otroligt jobbigt att jag behöver göra sådan "uppoffring" för vår chans till barn (förstår mig rätt.

Jag själv kommer inte ihåg smärtan i efterhand och har inte burit med mig den upplevelsen alls men har lämnat spår hos sambon som sagt.

Några dystra ägg fick vi ut, 4st som sedan blev noll. Det var otroligt kämpigt för mig att veta och kände mig så otroligt misslyckad som inte kunde leverera dugliga ägg. Mådde skit efter plocket också, brusten blindtarm var inget i jämförelse med detta kände jag. 🤪

Läkarna tog upp vårt fall i deras läkarråd och dom alla har stått som frågetecken varför vårt resultat blev så dåligt. I praktiken har vi precis allt som ska krävas för goda resultat. Det som kunde vara avgörande var att kliniken jag gjorde mitt UL hos för att se äggutvecklingen (ej hos min IVF klinik) hade läst av mina resultat helt fel då IVF kliniken är inte överens i efterhand med deras avläsning kontra kliniken jag gjorde UL hos.

Vi har varit på nytt möte hos IVF kliniken och dom vill inte dra någon slutsats ännu om det är min kropp som är felet och behöver utredas vidare eller om det dåliga resultatet vi hade nu var för en felbedömning av behandling.
    Nu ska vi höja dosen, bytt medecin och testa kort protokoll igen. Jag hoppas innerligt detta ska ge bättre resultat annars blir det långt protokoll nästa gång och då görs även ICSI. Har fruktansvärd ångest över nytt äggplock, inte för smärtan men är rädd för ett så dåligt resultat igen. 🥹

Men fyyy, stackars er!!! Håller verkligen tummar och tår för att ni ska få en bra upplevelse av nästa äggplock och att resultatet blir bättre. Massor av styrkekramar till er❤️❤️❤️
  • Lina98

Hej på er! 

Negativt på testdagen den 25/8 för oss också. Vi ska förhoppningsvis få göra nästa FET redan nu i september så det känns skönt att det blir ett nytt försök så snabbt. Vi har en kvar i frysen så får hoppas att det är vårt guldägg❤️

• Lina98
    Eulalia84 skrev 2024-09-05 14:48:46 följande:

Igår var det dags för äggplock och det blev 7 ägg denna gång. Klar förbättring från förra gången då vi bara fick ut 3 ägg. Dock tömde dom 13 blåsor så nästa hälften var tomma, nån som det varit så för som haft många tomma äggblåsor?

Fick veta idag att 5 ägg blivit befruktade och man planerar insättning på måndag. Så hoppas hoppas dom fortsätter utvecklas och överlever tills dess. Hört om så många där det inte blivit nån insättning för att det inte funnits nåt embryo kvar på dag 5 😅 Det blir nervös väntan men håller tummarna att det ska gå bra💕

Jag hade typ 17 äggblåsor varav 6 st innehöll ägg, ett omoget och resten mogna. Nån som vet varför man får massa tomma? 
  • Lina98
    EFW skrev 2024-10-03 07:51:22 följande:

Jag är så imponerade av er som kan låta bli att testa, själv testar jag ju till och med ut ovitrellen 😂 Och började hoppas på bebis sträck från ruvardag 5. 

Bara 13 dagar kvar nu då!! Håller tummarna stenhårt för er! ❤️

Hur går det för er andra i tråden? 

Satte in en blastocyst igår. ❤️
  • Lina98
    BaeA skrev 2024-10-04 14:27:44 följande:
    Spännande, hoppas det går vägen! Jag har testdag 16/10
    Åh vad kul att vi är igång så samtidigt! Jag har testdag 15/10 😍 vilken ruvardag är du på?
  • Lina98
    BaeA skrev 2024-10-04 20:30:31 följande:
    Gjorde återföringen i tisdags av en sex dagars så är bara på dag 3, du då? 😍
    Spännande! Är på dag 2 med 5 dagars😊 verkar som att min klinik har lite förre dagar till test än din då. 
    Håller tummarna för oss❤️
  • Lina98
    BaeA skrev 2024-10-10 21:14:09 följande:

Blev ingenting för mig när jag ruvade på mitt sista embryo, mensen kom igår. Så nu har jag precis påbörjat en ny stimulering. Den här gången kör vi på en Mini IVF med dos 225, ska tillbaka till kliniken på VUL på tisdag och vara redo för äggplock redan torsdag eller fredag nästa vecka. Men istället för som sist ta få ut 30 ägg så är ambitionen 5-7 st riktigt bra. Hoppad att det kommer funka, känns bra att vara igång och vi inte ?förlorat? någon tid sedan missfallet. Hur går det för alla här? något nytt!

Åh vad tråkigt men skönt att ni får köra igång så snabbt❤️

Blev inget för oss heller. Var vårt sista embryo i frysen också så nu får vi börja om. Ska ringa kliniken i början av veckan så får vi lägga upp en ny plan. 

Man tappar verkligen hoppet på att det någonsin kommer bli något när man aldrig upplevt ett plus på 2,5 års aktiva försök + 3 återföringar.

• Lina98
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-14 19:08:30 följande:

Hej tjejer. Jag gör min första IVF-runda för syskonförsök.

går hos Göteborgs IVF-klinik

Jag har fått Bemfola utskrivet. Sprutdag 6 idag. Jag gjorde ultraljud idag och de kunde se 4 stora äggblåsor på ena sidan och 3 på andra. Samt någon mindre på ena sidan. Är det bra eller dåligt med bara sju stycken? 

de tre första dagarna av Bemfola skulle jag ta 250, sedan 225. Men efter dagens UL så har de skrivit att jag ska ta 250 igen till och med på söndag. 

Igår började jag med Fyremadel som jag fortsätter med till på söndag paralllellt med Bemfola. 

sedan Ovitrelle på måndag. 

Äggplock den 20/11. Vad är era upplevelser av äggplocket? Gör det mycket ont? 

Hej. 

Vad spännande! Vad jag förstått på min klink är det optimalt med 8-10 äggblåsor men finns folk som får ut betydligt fler och färre. Vår första stimulering misslyckades och vi fick inte tillräckligt många äggblåsor för att det skulle vara värt att plocka ut. Andra stimuleringen fick vi ut 5 ägg varav 1 var omoget och 1 slutade dela sig. 

Hade din läkare tyckt att det varit ett dåligt resultat hade dom förmodligen valt att bryta som dom gjorde för oss första gången.

Kul att du ska göra äggplock på onsdag, det ska jag också göra. 😊 Mitt första äggplock gick bra, kändes mest när dom tömde blåsorna. Gör det jätteont kan man be om mer smärtlindring. 

Stort lycka till, kommer gå superbra❤️

• Lina98

ÄR HELT MÅLLÖS!!!!😭😭😭😭😭😭

JAG HAR PLUSSAT!!!!

För första gången i mitt liv har jag plussat. Kan inte förstå att jag skriver detta. Efter 2,5 års försök och 4e insättningen. Trodde aldrig att denna dagen skulle komma, är så jävla lycklig. 
    Är på ruvardag 7 idag. 

Jag håller tummarna för att det kommer gå för alla er andra som också kämpar. Det som känns omöjligt kan bli möjligt!!!❤️

• Lina98
    Eulalia84 skrev 2024-12-08 09:18:07 följande:
    Jag är på rd 9 och har haft ganska kraftig mensvärk nu i ett par dagar. Känns precis som mensen ska komma när som helst och tidigare gånger har mensen kommit runt vid den här tiden. Igår kom även en liten liten rosa flytning så jag bestämde att jag skulle testa idag för att dra av plåstret. Är två dagar före bim och testa tidigt testet visar faktiskt ett svagt streck! Embryot har faktiskt fäst den här gången, jag kan bli gravid😭 Men är rädd att det är ett kemiskt eftersom jag fortfarande har rosa flytningar och ganska mycket värk på det plus att strecket var väldigt svagt men synbart. Snälla snälla låt denna stanna hos oss nu!
    Stort grattis till plusset❤️ håller tummarna för dig❤️
Svar på tråden IVF/ICSI 2024