Anonym (JLB) skrev 2024-11-14 19:08:30 följande:
Hej tjejer. Jag gör min första IVF-runda för syskonförsök.
går hos Göteborgs IVF-klinik
Jag har fått Bemfola utskrivet. Sprutdag 6 idag. Jag gjorde ultraljud idag och de kunde se 4 stora äggblåsor på ena sidan och 3 på andra. Samt någon mindre på ena sidan. Är det bra eller dåligt med bara sju stycken?
de tre första dagarna av Bemfola skulle jag ta 250, sedan 225. Men efter dagens UL så har de skrivit att jag ska ta 250 igen till och med på söndag.
Igår började jag med Fyremadel som jag fortsätter med till på söndag paralllellt med Bemfola.
sedan Ovitrelle på måndag.
Äggplock den 20/11. Vad är era upplevelser av äggplocket? Gör det mycket ont?
Hej.
Vad spännande! Vad jag förstått på min klink är det optimalt med 8-10 äggblåsor men finns folk som får ut betydligt fler och färre. Vår första stimulering misslyckades och vi fick inte tillräckligt många äggblåsor för att det skulle vara värt att plocka ut. Andra stimuleringen fick vi ut 5 ägg varav 1 var omoget och 1 slutade dela sig.
Hade din läkare tyckt att det varit ett dåligt resultat hade dom förmodligen valt att bryta som dom gjorde för oss första gången.
Kul att du ska göra äggplock på onsdag, det ska jag också göra. 😊 Mitt första äggplock gick bra, kändes mest när dom tömde blåsorna. Gör det jätteont kan man be om mer smärtlindring.
Stort lycka till, kommer gå superbra❤️