• LMSM

IVF/ICSI 2024

hej alla, jag har tidigare hängt i tråden med IVF 2023 men kanske dags att hoppa in här också.

Vi startade vår första IVF i februari 2023 och har nu precis hunnit göra vår femte behandling med äggplock i tidags 26/2

IVF 1 korta metoden Gonal F 375 och fick endast ut 4 ägg 2 befruktade en återföring dag 3 -

IVF 2 Korta metoden Menopour 375 igen eller max 8 ägg men endast 2 befruktade. Återföring dag 3 -

IVF 3 Långa metoden fick en spruta Pamorelin då sprayen var slut i hela landet.
    GonalGF 375 i 14 dagar. 
    14 ägg och 10 befruktade. Var så glad och kliniken bestämde sig för att vänta med återföring tills dag fem. På morgonen dag fem ringde dom och sa att alla embryon utom ett slutat dela sig dag 3 igen och att det som fanns inte gick att sätta in då det var en för tidig blasto. De ville vänta till dag sex för att se om den skulle gå att frysa men den utvecklades inte till en blasocyst.

IVF 4  långa metoden. Jag fick ut 12 äggblåsor i januari 2024.  De ringde dock dagen efter och och sa att inte ett enda av tolv ägg har blivit befruktade. De testade med vanlig IVF och inte ICSI då alla min pojkväns prover varit väldigt bra. 

IVF 5. Startade med spray ganska direkt efter den misslyckade i januari. Hade plock i tisdags och fick ut 12 ägg. Igår ringde de och sa att de befruktat 6 av 9 mogna ägg och vilel vänta till dag fem(söndag) med återföring. Jag blrev doc lite nojjg då jag aldrig fått ngt kvar på dag fem och de ringde idag och sa att 3 stycken hade 4 celler idag, ett hade 3 och ett annat 2. Jag beslöutade mig drf för återföring idag istället då det bara är 3 som är perfekt delade idag. Är det ngn som lcykats med ett fyra celligt på dag 2? 

• LMSM
    RH93 skrev 2024-02-29 14:42:29 följande:

Hej. Hoppas det är okej att hoppa in här.

Har precis bokat in ett första läkarbesök för syskonförsök. Har ett barn, drygt 1 år, sedan tidigare som också kom till genom IVF, då bekostat av regionen. Har inte haft preventivmedel sen förlossning, men inte försökt aktivt varje månad heller då jag är rädd att hamna i samma depression som innan jag blev gravid sist.

Vi lyckades på första ET sist- svar till LMSM så va det ett litet 4-celligt embryo på dag 2 :), men fick inga till frysen så blir att börja om med stimulering.

Har hängt i andra trådar här innan jag fick mitt första barn och det va otroligt värdefullt i den tuffa resan man går igenom.

Å tack för svar! jag är i chock. Var precis på återföring och de föreslog två tillbaka!
    de sa att de är förvånade över att det inte gått tidigare för embryona (de två jag fick tillbaka) är superfina och poäng 9.1 av 10. om de inte hade haft min historik amh osv så hade jag aldrig fått två men nu ansåg de chansen för tvillingarna så liten att de ändå tyckte det. Så nu har jag två superfina 4 embryon. 🥰 

hoppas allt går bra och så smärtfritt som möjligt  för dig denna gången också!
  • LMSM
    RH93 skrev 2024-02-29 19:01:14 följande:

LMSM: åh va kul. Håller tummarna för dig, det låter ju ändå lovande med två så fina Glad

Å tack ja hoppas verkligen att åtminstone en vill fortsätta utvecklas och fästa men vågar knaopt hoppas efter så många misslyckade försök 😅
  • LMSM
    BubblanJ skrev 2024-03-01 11:50:12 följande:
    Åh vad spännande!! Jag hoppas så mycket för dig!! ❤️

Tyvärr ringde dom imorse och sa att inget av mina 3 hade tagit sig.... Bottenlös sorg just nu. 1 av 3 försök som bara brunnit inne utan att vi ens fick chansen känns det som.. 😭 Och att behöva gå igenom äggplock igen känns skit. Fy.
    Vill bara säga att jag verkligen förstår känslan och det du går igenom nu. Om det är någon tröst går det ofta över ganska snart och då får man ett nytt driv och hoppfullhet. Tills dess är det okej att vara arg och ledsen. 

jag har själv gjort 5 plock och inget ägg har någonsin nått blastocyststadier ( aldrig fått ngt till frysen), vissa gånger har jag fått väldigt få ägg, ngn gång många ägg med jättebra befruktningsgrad 10/14 men där inget ägg klarat sig till dag fem och därav ingen återföring, gången efter  0 i befruktade trots 12 ägg ut och återigen ingen återföring. varje IVF kan verkligen få helt olika utfall och jag vet att det är så jävla tufft och den bottenlösa sorgen är fruktansvärd men när man kommer ut det får man enligt min erfarenhet ny styrka och vill bara hoppa på det direkt. Att tro att en gång ska räcka kommer nog leda till mkt besvikelse. Jag avundas alla som någonsin fått en FET och slipper göra plock varje gång för att få ngt återfört. 
    styrka till dig!
  • LMSM

Fick precis reda på att inget av de tre embryona som odlades vidare gick att frysa idag dag ses på grund av dålig utveckling. 

5e plocket och aldrig fått en blastocyst på dag 5 eller 6.
    Just nu känns det som ett totalt mörker alltså och har inget hopp för de två jag fick återförda heller.

• LMSM
    Sola13 skrev 2024-03-04 14:23:47 följande:

Hej! Har tidigare gjort tre omgångar landstingsfinansierat vilket gett oss sammanlagt 4 blastocyster, vilka i sin tur ledde till en kemisk graviditet och ett MA i v 9. Nu ska vi fortsätta privat och överväger Livio i Malmö eller Linnekliniken i Uppsala. Förhoppningen är att sätta igång om någon månad eller så. Någon som har erfarenhet av någon av de klinikerna? 

Jag valde linne efter mina tre först misslyckade försök. 
    Har gjort två gånger där nu. Har mkt förtroende för dom och de ger en tid enligt min uppfattning. Har dock inte lyckats men det är ju inte deras fel att mina ägg suger hehe. 
    Ingen erfarenhet av Livio. Vad är närmst för dig? En IVF ör  ju tung som det är så om det inte är jättestor skillnad i siffror skulle jag nog välja det som gör livet enklast. 
    Jag åker från Sthlm till uppsala för linne och bara det har varit stressigt med tåg som inte går och är sena osv.
  • LMSM
    EmmyLO skrev 2024-03-04 18:15:08 följande:
    Så tråkigt att höra, förstår att det känns tufft just nu. Men ge inte upp hoppet om de återförda, jag håller alla tummarna för dig. Det kommer att kännas bättre, skickar kram och stöd så länge Hjärta

Tack för uppmuntran.
    svårt att vara positivt känns så tungt att Hamna i det här mörkret gång på gång. Det är verkligen en bottenlös sorg och all kraft bara går ut en efter varje negativt besked.
    jag ve att jag kommer då kraft igen om ett tag .

Bara känslan av att det aldrig kommer gå och tror många redan hade gett upp vid det här laget.

• LMSM
    Razorcrest skrev 2024-03-05 15:57:10 följande:
    Åh, vad jobbigt för dig. Förstår att det känns tungt. Håller verkligen tummarna för de du fick återförda HjärtaHjärta
    Tack Hjärta
    Ja jag med men känns rätt kört. På 50 ägg ut på 5 plock har inte ett enda klarat av att dela sig till dag 5. Rent rationellt är det kanske dags att ge upp nu efter det här försöket och inse att det inte går. jag vet inte
  • LMSM

Ruvardag 8 idag vaknade och kände mig kallsvettig, exakt på samma dag som tidigare gånger. tog tempen som är ganska låg men högre än medel. den borde dock varit mkt högre om det gått då bestämde mig för att ta testa tidigt test. Negativt som väntat. jag var redan så beredd på det här så tagit ut det flera dagar redan. 

ska bara försöka hitta någon styrka och hopp som gör att jag OrkSr med ett sjätte plock i maj/juni.
    om inte läkarna säger åt mig att det är dags att ge upp.

• LMSM
    EFW skrev 2024-03-08 08:23:29 följande:

Men så trist! 😕❤️ 

Brukar du tempa och har koll på din graf? Tycker också ruvardag 8 är tidigt. Blir ju som äl +10 i en vanlig cykel och ägget fäster ju oftast mellan dag 6-10. Sedan behöver det ju gå några dagar efter det också. 

Jag bruskr ha koll dock inte tempot under ivf då jag tänker att alla hormoner blir lite upp och ner. Jag har ju gjort två långa på raken sedan i slutet på december också med nedreglering och klimakteriet så inte vågar temps då. Idag är den dock så låg som den brukar gå ner till några  dagar innan mens.  tånker att testa tidigt ska kunna visa fem dagar innan mens så borde visa idag eller tom igår. hade varit mer positiv om det inte var så att tempen också går neråt
Svar på tråden IVF/ICSI 2024