IVF/ICSI 2024
hej alla, jag har tidigare hängt i tråden med IVF 2023 men kanske dags att hoppa in här också.
Vi startade vår första IVF i februari 2023 och har nu precis hunnit göra vår femte behandling med äggplock i tidags 26/2
IVF 1 korta metoden Gonal F 375 och fick endast ut 4 ägg 2 befruktade en återföring dag 3 -
IVF 2 Korta metoden Menopour 375 igen eller max 8 ägg men endast 2 befruktade. Återföring dag 3 -
IVF 3 Långa metoden fick en spruta Pamorelin då sprayen var slut i hela landet.
GonalGF 375 i 14 dagar.
14 ägg och 10 befruktade. Var så glad och kliniken bestämde sig för att vänta med återföring tills dag fem. På morgonen dag fem ringde dom och sa att alla embryon utom ett slutat dela sig dag 3 igen och att det som fanns inte gick att sätta in då det var en för tidig blasto. De ville vänta till dag sex för att se om den skulle gå att frysa men den utvecklades inte till en blasocyst.
IVF 4 långa metoden. Jag fick ut 12 äggblåsor i januari 2024. De ringde dock dagen efter och och sa att inte ett enda av tolv ägg har blivit befruktade. De testade med vanlig IVF och inte ICSI då alla min pojkväns prover varit väldigt bra.
IVF 5. Startade med spray ganska direkt efter den misslyckade i januari. Hade plock i tisdags och fick ut 12 ägg. Igår ringde de och sa att de befruktat 6 av 9 mogna ägg och vilel vänta till dag fem(söndag) med återföring. Jag blrev doc lite nojjg då jag aldrig fått ngt kvar på dag fem och de ringde idag och sa att 3 stycken hade 4 celler idag, ett hade 3 och ett annat 2. Jag beslöutade mig drf för återföring idag istället då det bara är 3 som är perfekt delade idag. Är det ngn som lcykats med ett fyra celligt på dag 2?