• Masa24

IVF/ICSI 2024

Hej allihop! hoppas att ni mår bra.
    Jag gjorde äggplock idag (min andra ivf försök) . Fick ut 4 ägg. Hoppas att alla blir befruktade.
    Förra gången hade jag fler ägg men bara 1 blev befruktad. Som jag har förstått så är det kvalitet och inte kvantitet. 
    Håller tummarna för oss alla

Hur mår ni annars? Är det någon som väntar på återföring som jag

• Masa24
    RH93 skrev 2024-08-26 16:52:04 följande:
    Håller tummarna att det går bra med befruktningen. Jag hade återföring idag med 3-dagars. Av 3 ägg blev 2 befruktade. Började med progesteronet imorse och har haft sprängande huvudvärk nu under em. Hoppas att det lägger sig när kroppen vant sig lite. Fick också till mig av läkaren att jag behöver ta det lugnt och låta äggstockarna vila i 7-10 dagar till. Känns jobbigt då träning är viktigt för mig både mentalt men även fysiskt för vissa smärtor. Men vad gör man inte..

Vad kul 😍 vad Hände med andra befruktade ägget blev det till frysen? 

åh förstår den här huvudvärk hade jag tidigare. Se till o vila dig o dryck mycket vatten. Ja tråkigt med att pausa med träningen men precis som du sa vad gör man inte
    Min planerad återföring är imorgon 🙏, vi får se om det sker någon förändring 

• Masa24
    J000ssan skrev 2024-08-26 17:36:32 följande:
    RH93 skrev 2024-08-26 16:52:04 följande:
    Håller tummarna att det går bra med befruktningen. Jag hade återföring idag med 3-dagars. Av 3 ägg blev 2 befruktade. Började med progesteronet imorse och har haft sprängande huvudvärk nu under em. Hoppas att det lägger sig när kroppen vant sig lite. Fick också till mig av läkaren att jag behöver ta det lugnt och låta äggstockarna vila i 7-10 dagar till. Känns jobbigt då träning är viktigt för mig både mentalt men även fysiskt för vissa smärtor. Men vad gör man inte..

Masa24, jag håller alla tummar🙏🙏
    själv ska jag göra FET på torsdag av en 5 dagars så kul och följas åt🙏😍

RH93, åhhh så spännande🙏🙏jag återför en 5 dagars från frysen på torsdag! Kul och följas åt❤️ förstår din frustration men viktigt och lyssna på läkaren, och det är inte för evigt iaf🙏

Verkligen spännande att vi är i samma fas 😍🙏  Lycka till på torsdag håller tummarna för dig o oss alla! 

Då kommer vi ha testdag nära intill varandra haha 🙈
    Jag hoppas att det ska funka den här gången 

förresten vilken preparat använde ni vid simuleringen? på min första ivf använde vi Gonal-F o nu den här gången Menopur 

• Masa24
    J000ssan skrev 2024-08-27 18:32:02 följande:
    Jaaa🙏🙏😍😍
    haha ja! Så kul och kunna ha ngn och bolla med🙏detta är vår 6:e återföring och inne på vårt andra plock! Första hade vi gonal och andra menopur! Samma då:)
    har haft Ma i våras och 2 kemiska innan! Nu 3 kvar i frysen denna omgång❤️
    Stort lycka till! skönt att ha något i frysen 😍

Jag hade återföringen idag! det gick bra. 2 ägg ska odlas vidare hoppas verkligen att dem klarar sig till frysen. Nu börjar ruvdagarna🙈 testdag 16/9 
  • Masa24
    Eulalia84 skrev 2024-08-27 20:31:04 följande:
    Håller tummarna att det ser bra ut på ul imorgon😊

Jag är också igång med sprutorna, är inne på dag 4 nu. Jag ska inte göra ul förrän på måndag vilket blir dag 10 för mig. 

Detta är mitt andra ivf försök och förra gången tog jag sprutor i 10 dagar. Denna gång har jag dock fått bytt medel från bemfola till menopur och hoppas det ska ge bättre resultat😊
    Lycka till! hoppas att du får bättre resultat med Menopur🙏 det gick bra för mig iaf med Menopur. Jag vet att det är väldigt individuellt.
    Jag kände mig tryggare nu på min andra IVF försök det gick fortare också. Hoppas att ruvdagar går lika smidigt 😅
  • Masa24
    Lina98 skrev 2024-08-30 17:35:40 följande:

Hej på er! 

Negativt på testdagen den 25/8 för oss också. Vi ska förhoppningsvis få göra nästa FET redan nu i september så det känns skönt att det blir ett nytt försök så snabbt. Vi har en kvar i frysen så får hoppas att det är vårt guldägg❤️

Åh men ändå skönt att försöka igen snabbt håller tummarna för dig❤️🙏
  • Masa24

Hur går det med ruvdagarna? Det börjar kännas som en evighet är på rundag 4 nu 

• Masa24

Fick precis uppdatering i journalen tyvärr blev det inga blastocyt till frysen 😔 hade hoppats på åtminstone en..
    Håller tummarna för den jag har nu att fästa och blir en fullständig graviditet 

• Masa24
    RH93 skrev 2024-09-01 15:06:00 följande:
    Masa24 skrev 2024-09-01 12:20:38 följande:

Fick precis uppdatering i journalen tyvärr blev det inga blastocyt till frysen 😔 hade hoppats på åtminstone en..
    Håller tummarna för den jag har nu att fästa och blir en fullständig graviditet 

Jag är på RD6 med en 3-dagars och det går helt okej, men känner att jqg börjar överanalysera och känna efter alldeles för mycket. Magsmärtorna jag hade efter äggplocket är borta nu. Har känt av några små känningar utöver det i magen. Väldigt känslosam, men det kan ju absolut vara kopplat till progesteronet. Börjar känna mig rätt trött, men blir ju också väckt tidigt av mitt barn. När jag tog progesterontabletten idag kändes tappen helt annorlunda och som att den inte alls satt lika högt. Jag brukar inte känna efter så mycket men det va märkbart just eftersom jag nu tagit tabletter 2 gånger dagligen. Såklart börjar man googla och tänker att det är gravsymtom..

Hur känns det för dig? ❤️

Ledsen att du inte fick nån till frysen 😢 vet exakt hur det känns. Vi håller tummarna för den du ruvar på nu!

Ja det är det, man vågar inte riktigt koppla dem känningar till embryot om den nu håller på att fästa i eller man bara övertänker .
    Jag känner mig också trött och ömmn i bröstet men som du säger det kan vara progesteronet. Har lite känningar i vänstersida magen ?samma ställe där jag brukar ha min mensvärk? 
    Min testdag är 16/9 o det känns evighetslång. Lovade min sambo att inte tjuvtesta den här gången utan verkligen vänta.

Tänker du tjuvtesta eller vänta till testdagen? ❤️

• Masa24
    Fyllera skrev 2024-09-03 11:08:52 följande:

De fick ut 15 ägg, 10 av dem var mogna. 2 är nu befruktade. På måndag vet vi om de överlevt och kan frysas.

Håller tummarna för dig! 🙏
  • Masa24
    Eulalia84 skrev 2024-09-02 15:16:53 följande:

Kul att det är så många som är igång med behandling just nu☺️ Håller tummarna för allihop!❣️

Jag har varit på ul idag och det såg bra ut så nu blir det äggplock på onsdag. Har sprutat i 9 dagar och hade ganska stora blåsor så hoppas dom inte hinner ägglossa innan äggplocket. Förra ivf vändan såg man 6-7 blåsor, nu med byte av medel och högre dos 13 st så det var ju en klar förbättring så långt iaf😊 

Åh lycka till med äggplocket idag 😊 skönt med preparat byte känns som man verkligen ökar chansen 
  • Masa24
    J000ssan skrev 2024-09-03 16:37:01 följande:

Åhhh! Samma här haha :) och väldigt liknande symptom sen igår! Kissade hela kvällen och somnade 21.30 och jag är en nattuggla annars,  ja men jag har också en liten känsla som jag kännt innan när jag fått plus, så är hoppfull! Men vågar inte hoppas för mkt! 

åh ja men kanske blir så för mig med! Då har jag passerat bim med!🙏
    åh jag tar ju progesteronet och har aldrig fått blödning innan jag slutat med den så kan inte gå på det alls

Håller tummarna för oss❤️

Det låter lovande 😍 håller tummarna för er att ni plussar heja !
  • Masa24

Jag är så tacksam för er alla och för det här forumet 🌸 att alla delar med sina erfarenheter, glädje, sorg och oro. Jag ber för oss alla. Tänk att vi nån gång tittar tillbaka på det forumet medans vi har våra bebisar som vi nu kämpar för 👶🏻❤️❤️ heja oss alla !

• Masa24
    J000ssan skrev 2024-09-05 07:37:17 följande:
    Fan jag tkr inte jag har samma symptom längre:( hoppas bara det är som det pendlar?. Ska med testa lördag, borde visa då! Brösten är inte alls ömma el stora, och kan inte minnas när det kom sist när jag sen fick MA, man är dum som inte antecknar💔
    hur känner ni ? RH93 och MASA24?

Omg kände precis likadant imorse! inga ömma bröst längre  o bara få känningar i magen. Försökte också hitta mina Tidigare anteckningar från förra IVF men skrev inte så mycket då. Jag börjar känna mig tom.. Det konstiga är att jag fått lite gul/ljusgröna flytningar är det normalt?? 
    Men jag tänker så här att dem flesta känner inga symtom alls första graviditets veckor så det kanske är normalt att vi inte känner något ? 

Låt hoppet finnas kvar vi ska inte börja sörja i förskott (jag som säger det o ändå grät så mycket igår kväll)
    Det är ju inte lätt med alla hormoner o tankar. 
    Håller tummarna för dig och RH93 som ska testa snart! Det är bara 2 dagar kvar håll ut ! ❤️🙏

• Masa24
    Eulalia84 skrev 2024-09-05 14:48:46 följande:

Igår var det dags för äggplock och det blev 7 ägg denna gång. Klar förbättring från förra gången då vi bara fick ut 3 ägg. Dock tömde dom 13 blåsor så nästa hälften var tomma, nån som det varit så för som haft många tomma äggblåsor?

Fick veta idag att 5 ägg blivit befruktade och man planerar insättning på måndag. Så hoppas hoppas dom fortsätter utvecklas och överlever tills dess. Hört om så många där det inte blivit nån insättning för att det inte funnits nåt embryo kvar på dag 5 😅 Det blir nervös väntan men håller tummarna att det ska gå bra💕

Jättebra resultat. Jag hade många tomma blåsor förra gången men fick ändå ett 3 dagars tillbaka 😊 har hört att 5 dagars embryo har större chans att fästa i livmoder. Håller tummarna för dig 🥰 snart börjar du ruva som oss 😁
  • Masa24
    EFW skrev 2024-09-05 16:32:11 följande:

Så där, då var bebben på plats ❤️ Testdag den 18, men vet att jag kommer testa tidigare. 😂

Följer er andra med spänning och håller både tummar och tår för oss alla!! 😍

Åhh min testdag är den 16 och kommer också att testa hahah typ helgen innan 😅😍 håller tummarna för oss alla !
    kul att många har testdag nära intill varandra 
  • Masa24
    J000ssan skrev 2024-09-06 17:36:52 följande:

Ja fruktansvärt💔💔men har ändå känt det på mig, nästan hellre negativt direkt än kemisk el MA som jag haft innan! 

kom på jag har BIM idag! Så nog väldigt tillförlitligt iom jag hade hållt mig så många timmar med! ❤️❤️

RH93 skrev 2024-09-07 05:42:24 följande:

Det blev ett minus här med. Känner mig helt tom och less. Glad att vi har en i frysen men tänk om den inte heller går, hur mycket pengar ska man lägga på detta.. hela sömnen blev förstörd också för jag vaknade vid 02 superkissnödig så va tvungen att gå upp och göra testet då. Sen har det varit så svårt att sova nåt.

Åh vet precis hur det känns! ❤️????? men har ni fått mens nu? Det är typ då man blir 100% säker ingen graviditet.. Jättetråkigt verkligen. Men också hellre att det inte blir plus än tidigt MA.
    skickar massor med kramar ❤️❤️❤️🙏 
    jag har inte vågat ta något test, hade mensvärk som kommer o går igår. Hade värsta mardrömmen grät båda i drömmen o precis när jag vaknade. 
    Helt sjukt hur det här ivf resan tär på psyket.
    Jag har helt ärligt inte någon känsla på om jag nu har något i magen eller tom..
  • Masa24
    RH93 skrev 2024-09-07 10:15:06 följande:
    Nej jag har inte fått någon mens ännu men tänker att den kan väl bli försenad. Förra gången jag va gravid testade jag en dag senare än detta och fick då ett starkt plus direkt, det va dock ett tidigt test men detta va liksom helt blankt. Fick också 2-3 på CB digitalt då. Så känns rätt kört..

Åh ja det gör verkligen det. Jag håller tummarna att du får ett positivt besked när du testar ❤️
    Har inte testat ännu, är på menscykel dag 25 vilket är förväntad mens enligt appen. Fick lite brunt flytning imorse O lite rosa igår.. Jag har stark känsla att det är över. Och orkar verkligen inte testa o se ett negativt svar. Jag har förstått att det inte funkade den här gången heller. Detta var mitt andra ivf försök med äggplock båda gånger 
  • Masa24
    RH93 skrev 2024-09-09 09:02:44 följande:
    Hur långt är det sedan äggplocket? Förstår verkligen känslan kring negativt test 😞 liten blödning behöver inte betyda att det är kört men man känner ju sin kropp bäst själv. Skickar kramar och styrka ❤️
    Det har gått exakt 14 dagar sedan äggplocket..  Aja får ta en paus och känna efter. 
    Tack snälla RH93 och lycka till med dina kommande planer. ❤️
    så jobbigt att detta händer just på en måndag när man jobbar, fick springa o gråta på toa ett par gången. 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024