• GrönaLjuslyktan

IVF/ICSI 2024

Hej! Här är en till som joinar er andra  ruvare :) Ruvardag 1 med en 6-dagars blastocyst (naturlig cykel). Dock redan börjat morgonen med att gråta över att det inte kommer gå vägen den här gången heller. Vet såklart att det är för tidigt, men har bara så svårt att hålla hoppet uppe efter att jag redan haft 3 återföringar med 5-dagars blastocyst utan någon graviditet. Är det någon som har erfarenhet av 6-dagars / hatching blastocyst? 

Längtar till dagen jag får se ett + på stickan, får höra ett tickande hjärta på tidigt ultraljud, får skriva in mig på MVC, får göra kubb, får berätta för familj, vänner och kollegor, får köpa barnvagn, får bli förälder tillsammans med min sambo. Hoppas detta kommer hända mig. 

• GrönaLjuslyktan
    J000ssan skrev 2024-03-17 09:21:09 följande:

Åh vad härligt! Förstår precis dina känslor och känner precis samma! ❤️
    har också haft 3 med blasto och 2 kemiska av dem! 

tyvärr ingen erfarenhet av det! 

när har du TD?❤️❤️
    håller alla tummar för att detta är ditt guldägg 

Hej J000ssan! Även om det är supertråkigt att du också haft 3 tidigare försök, så är jag tacksam att vi hittat varandra, kan kännas så ensamt ibland. Min TD är 1 april, men under de tidigare frysta försöken så har mensen kommit exakt 14 dagar efter ÄL, så kommer jag förbi 25 mars utan att mensen dyker upp så kommer jag ha nått en stor milstolpe. 

När har du TD? Hur känns det för dig denna gången? Något annorlunda jämfört med tidigare gånger? Hoppas hoppas hoppas detsamma för dig ❤️
  • GrönaLjuslyktan
    J000ssan skrev 2024-03-17 12:54:45 följande:

Detsamma verkligen! Så skönt att ha någon att prata med❤️för jag håller verkligen med!! 

åh okej då håller vi alla tummar för den milstolpen!🙏🙏🙏
    jag har TD 23/3! Har gjort alla FET stimulerade och inte fått mensen förrän jag slutat ta progestoronet! Tycker inte jag känner ngt så spec denna gång, kanske en aning i ryggen nu som sist och svag svag molvärk i någon sekund! Men tar Cyclogest denna gång och tog lutinus de andra så vad som är vad är sååå svårt! men overall känner jag nada! Stressar mig men som sagt! Man vet aldrig ❤️❤️

Så svårt verkligen, men som du säger, man vet aldrig. Jag håller tummarna för dig så mycket ❤️ 

Jag kör också cyclogest denna gången, inte upplevt några symptom än. De tidigare frysta försöken så var det ?modifierad naturlig cykel? med Ovitrelle både innan och efter ÄL och inget progesteron. Så kanske blir annorlunda nu för mig med mensen också i och med progesteronet. 

Nu håller vi tummarna och hoppas att kommande veckan går förbi snabbt och smärtfritt! 

• GrönaLjuslyktan
    J000ssan skrev 2024-03-17 19:16:19 följande:

Tack fina du❤️samma här för dig!!!!

åh okej! Nej samma här, inga symptom direkt! 

aha så man kan ta ovitrelle efter äl med! Visst jag inte?! 

ja de kan ju bli att den kommer först efter man slutat ta om de nu inte är positivt såklart, vilket det bannemaj ska för oss båda🙏🙏

Jag hade inte heller hört om att använda hCG som lutealfasstöd under FET förrän läkaren nämnde det. Jag tog då Ovitrelle 1 gång innan ÄL och 2 gånger efter ÄL med några dagars mellanrum. Det kanske passar bättre för vissa individer och därför föreslås det, istället för progesteron? Den här gången blev det i alla fall progesteron för mig, för fick LH ökning under helgen och hade redan ägglossat när jag var på VUL på måndagen. Känns positiv att testa något annat och se om det funkar. 

Är på RD2 idag och tiden går så otroligt långsamt! Varje nytt försök tänker jag ?nu har jag lärt mig lite tekniker, borde kunna hantera väntan bättre nästa gång?, men sen så kommer ruvandet och tiden står still igen. Kan inte fokusera på jobbet. Har du / någon annan några knep?

Har 0 symptom / känningar. Vet att det är för tidigt att slänga in handduken men känner att det inte kommer gå vägen den här gången heller 💔 Har inte haft några känningar de andra gångerna heller. Hade gjort allt för lite molande värk, bara något litet tecken. Vilken RD började du känna lite molande värk / ryggont som du nämt? Förstår att du inte vågar tro, men jag håller tummarna allt jag har ❤️

Den här gången känns extra jobbig för mig för det är tomt i frysen, så det skulle innebära nytt äggplock innan sommaren och nästa FET antagligen bli efter sommaren. 

• GrönaLjuslyktan
    J000ssan skrev 2024-03-18 17:20:37 följande:

Nej de lät ju spännande och annorlunda! Skönt och slippa proggisarna🙏🙏
    ja men absolut, allt man kan göra annorlunda el prova är ju värt!!
    åh jag känner Precis samma med att tiden går så sjukt sakta?. Kan inte heller fokusera men försöker hitta på saker så man iaf en liten stund glömmer bort! Umgås med ngn kompis el se en bra film osv? sen försöker jag tänka att jag kan ju inte göra ngt åt det! Utan bara försöka tänka positivt!  

kan säga jag inte heller känt alls mkt! Nu i helgen ngn aning till motvärk samt då ryggontet som sitter i idag med! annars nada! Och tar ju annan proggis än sist jag plussa så man kan ju inte jämföra helller! 

men RD 2 är sååå tidigt, så försök att va positivt! Förstår det som att vissa inte känner ngt alls! Min bästa kompis plussade på ivf i höstas, hon märkte inte ett dugg! Och ska ha i juli! 

usch ja de där när det är tomt i frysen! Vet precis hur du känner❤️❤️❤️❤️skickar massa pepp

Tack fina du för all pepp, hjälper verkligen ❤️ Ja som du säger, man har ju hört om folk som inte haft några symptom som plussat, så hoppas hoppas man är en av dom! 

Nu är det inte många dagar kvar till din TD, skickar massa pepp tillbaka till dig ❤️

• GrönaLjuslyktan
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-03-19 11:17:37 följande:

Hej!
    Det var ett tag sedan jag skrev i den här tråden. Vi hade försökt i ca 1,5-2år och var på vårt första besök för IVF i jan-2024. Låg äggreserv, normalt spermieprov. Jag gjorde ägguttag 12/2 med färsk återföring av ett 3-dagars embryo (första försöket) Testade positivt fyra dagar före testdagen (testdag: 28/2) och har sedan dess gått upp till 3+ på clearblue och fått starkare streck på gravtest. Idag ultraljud i 7+1 och fostret hade 1. Hjärtslag med bra frekvens 2. Låg i livmodern 3. Var lagom stort. Lycka! 

Hej! Superstort grattis!!! Vilka underbara nyheter! Tack för att du delar med dig ❤️ Du nämnde att du inte haft så mkt symptom, minns du om du hade någon känning innan TD, eller var det verkligen 0 känningar innan TD? Och så tacksamt att du nämner bruna flytningar strax innan och efter TD, man har ju såklart hört om att bruna flytningar inte behöver betyda något och att inga symptom inte heller behöver betyda något, men skönt att höra det från någon som precis gått igenom det. Själv är jag på RD3 med blastocyst, 4e försöket, inga symptom ännu, inga bruna flytningar ännu, försöker hålla hoppet uppe!
  • GrönaLjuslyktan
    J000ssan skrev 2024-03-22 18:32:42 följande:

POSITTTTIIIIVT🙏🙏❤️❤️ men försiktigt glada, TD imorgon och 2 kemiska i bagaget! 

Woooow hur stort!! Megagrattis till er! ❤️
  • GrönaLjuslyktan
    J000ssan skrev 2024-04-08 10:20:48 följande:

Tyvärr var där inget idag💔💔hade slutat utvecklas i v 4 ngt! Så mest en liten säck! Så nu tar jag piller för att få ut det! är så tom inombords! Men min privata läkare är så fantastiskt! vi Ska göra hysteroskopi hos honom nu! Vill inte höra ngt negativt om detta då jag är otroligt nervös så vill va lyckligt ovetande om hur det känns osv! 

Åh J000ssan, så ledsen för din skull 😔 Massa styrkekramar ❤️

Så bra med en läkare du känner tillit till. 

• GrönaLjuslyktan
    BaeA skrev 2024-04-16 18:36:46 följande:

Hej,
    Jag testade precis på RD11 och precis som jag misstänkt så var det negativt även denna gång. De två senaste gångerna när jag har gjort FET har min mens kommit även om jag använt utrogestan, men inte denna gång. Den borde dykt upp i söndags, kände även lite kramper under helgen men den kom aldrig.

Har officiell testdag på lördag, men var med en fem dagars och testa tidigt, så finns inget hopp för mig! Har dock fortfarande 2 kvar i frysen. Men måste sätta en ordentlig plan.

Ska vara med på ett seminarium med en klinik i UK i morgon som ska vara experter på överaktivt immunförsvar. Så även om detta är ett nederlag så känns bra att redan nu ha något ?nästa steg? för mig och min man. Så får jag ringa kliniken på fredag och fråga vad de tycker vi ska göra. Öka doser/lägga till. 

Håller tummarna för alla er andra som ruvar eller precis gjort ÅF! 

Åh BaeA, så otroligt tråkigt :( Hoppas hoppas hoppas på de 2 i frysen ❤️  Intressant med överaktivt immunförsvar seminarium, tack för att du delar med dig. 
  • GrönaLjuslyktan

Hej alla fina kämpar! Skrev i den här tråden för några månader sen om min fjärde IVF återföring och hade så sett framemot att få ge positiva besked idag, för tänkte att det kanske kunde ge hopp till er där ute som haft flera misslyckade IVF försök ❤️ Men istället skriver jag tyvärr nu för att själv få stöttning och hopp. Jag blev nämligen gravid på det fjärde försöket med vårt allra sista embryo!! Första graviditeten nånsin efter 2+ år av försök. Gick igenom allt det där många skriver om, besatt av gravtest, analysera varenda litet symptom, eller i mitt fall, avsaknaden, att tiden går så långsamt, oron fram till det tidiga ultraljudet, men så gick vi på UL i v8 och fick se ett hjärtslag och oron minskade, även om jag fortfarande läste på massor om risk för missfall. Men senaste veckorna så trodde jag verkligen att det skulle gå vägen, kände mig verkligen gravid, så när vi var på KUB igår (v12+3) så kom det som en stor chock att graviditeten hade avstannat i v10+5. Sån otrolig hjärtesorg, är helt förstörd 💔 Främst är jag faktiskt livrädd för hur det ska komma ut, läst om medicinskt eller skrapning. Läkaren har skickat remiss till medicinskt inlagd (dvs göra det på sjukhus istället för hemma för är så pass långt gången). Är det någon här som har erfarenhet av missed abortion runt v10+? Hur var er erfarenhet i så fall? Hur har det gått efteråt? 

Svar på tråden IVF/ICSI 2024