• Sanavd

IVF/ICSI 2024

Jag hoppar in här i tråden då jag också är mitt uppe i IVF-karusellen.

Jag började med min första stimulering den 1 februari. Fick Gonal 225, Galirelix samt Gonapektyl då jag blev överstimulerad. Visste innan behandlingstart att det mest sannolikt skulle bli totalfrys då jag har högt AMH värde och så blev det. 
    Behandlingen gick över förväntan och jag mådde väldigt bra bortsett från de tre sista dagarna då jag hade väldigt ont i magen.

I tisdags 13/2 gjorde jag äggplocket och även det gick över förväntan. Gjorde inte alls särskilt ont och mådde bra efter, inte behövt någon smärtlindring. Ut kom 20 ägg varav 10 blev befruktade. Jag vet ännu inte hur många som går till frysen då det bara gått två dagar. Antar de meddelar det först efter helgen. 

Just nu brottas jag med känslor av otålighet! Jag förstår att totalfrys måste göras pga min hälsa men tycker det är så jobbigt att behöva vänta i minst 1,5 månad (först invänta ?bortfallsblödningen?? och efter det den andra mensen). I det stora hela må det vara nada men tiden går så sjukt långsamt nu när man är igång men ändå måste vänta. Hur får man tiden att gå egentligen? 😥

• Sanavd

Tycker det är så spännande att följa alla! Lycka till alla som ska börja eller precis har börjat med sina stimuleringssprutor. Och lycka till alla ruvare 🥰

Jag är ny här på Familjeliv så har inte riktigt lärt mig hur jag svarar specifika kommentarer eller personer men ska hanka mig fram ☺️

Jag själv gjorde ju äggplocket den 13/2 dvs för 5 dagar sedan och nu kom bortfallsblödningen! 😍 Så konstigt det där att man helt plötsligt längtar till mens. Nu hoppas jag att min riktiga mens kommer snart så att jag får göra mitt första FET! 

• Sanavd

Hej alla kämpar!

Vill att ni ska veta att jag läser ALLA inlägg men jag lyckas inte citera/svara på specifika inlägg och då försvinner ju nästan hela syftet?! Vet inte vad jag gör för fel. Jag trycker på inställningsikonen och sedan på ?citera? men kommer inte vidare. Kan bara trycka på ?Svara i tråden?.

Nu får det bli någon sammanfattning till alla. GRATTIS till alla som plussar och jag beklagar till alla som fått minus ❤️ till de som ruvar önskar jag härliga ruvardagar och jag hoppas ni får dagarna att gå fort.

Det var någon som undrade om totalfrys efter äggplock och jag fick göra det efter mitt plock den 13/2. Jag fick bortfallsblödningen ca 6 dagar efter och nu väntar jag på mensen. USCH vilken lång väntan. Just nu är min mens beräknad om en vecka men det vet jag inte. Har inte känt av vanlig ägglossning efter bortfallsblödningen, om man nu har det? Så har inte kunnat räkna på när mensen bör komma. 

Jag har 7 (!!!) blastisar i frysen vilket jag är otroligt tacksam för. Min största oro nu är att min ägglossning infaller så att återföring blir på en helg då kliniken är stängd. De har inte sagt ngt till mig om en stimulerad cykel för att få mer kontroll på ÄL men har förstått att vissa får det?

• Sanavd
    EFW skrev 2024-03-06 17:55:16 följande:

Liten uppdatering från mig då 😊

6 av våra 11 ägg blev befruktade, jag fick tillbaka ett 2 dagars med fyra celler i dag. Hoppas hoppas att nån av de resterande fem går att frysa. Nu blir det några dagar av väntan på först brevet och sedan testdag. 🤞👏🏻😅

Åh! Nu lyckades jag citera helt plötsligt efter att ha klickat som en dåre!

Vilket bra resultat, grattis! Och håller tummarna för att dina ruvardagar går forr :)
  • Sanavd

Razorcrest och BaeA: jag gör också återföringen om ca 3 veckor-ish. Väntar på min mens nu och är på CD28 😊 hittills inga symptom på att den är på g men rimligtvis borde den ju komma snart! Väntan är lång men lika bra att öva inför ruvardagarna!

Anonym (Mollie): åh beklagar så 😭💔 fullt förståeligt att du känner som du gör. Man får falla men snart komma igen ❤️

• Sanavd
    Razorcrest skrev 2024-03-20 10:13:32 följande:

Stort grattis Hoppochförtvivlan!! Så glad för er skull! <3 

Så spännande att testdagen närmar sig J000san! Håller tummarna för er <3 

Själv väntar jag fortfarande på mensen. Jag har tagit provera för att sätta igång den och alla andra gånger jag tagit provera har jag fått mens samma dag som sista tabletten (10 dagars-kur). Nu är det två dagar sedan sista tabletten och ingenting har hänt... suck. Såklart att det blir något knas när man väntar på FET...

Och jag väntar också fortfarande på mensen för att kunna göra FET.. Är ?bara? på CD33 men ändå frustrerande. Sedan igår har jag haft molvärk samt att det känns som att det ?rinner? hela tiden fastän det inte gör det. Satte på en binda igår, så stark är känslan. Men trots att det känns som att det rinner så finns inget där. Jag kommer köra ostimulerad cykel!

Till er som plussat vill jag säga grattis, vad underbart ❤️
    Och till er som inte gjort det, vilka kämpar ni är. Man får falla men snart komma tillbaka igen ❤️

• Sanavd
    EmmyLO skrev 2024-03-21 17:15:45 följande:
    Samma här, väntar också på återföring i ostimulerad cykel! Knepigt med en så stark känsla att mensen har kommit. Men den lär ju komma närsomhelst. När är den beräknad? Är det din första återföring? :)

Jag gjorde ÄP i slutet av februari och det känns som att tiden går så långsamt. Men jämfört med hur det var innan äggplock, hinner jag ibland glömma bort den pågående behandlingen... skönt emellanåt, men så ibland så slås jag plötsligt av sorgen över att inte ha någon bebis. Är på CD23 (räknat från bortfallsblödningen efter ÄP) och enligt Natural Cycles hade jag ägglossning häromdagen, gjorde dock inga ägglossningstest. Brukar vanligtvis få extremt tydliga symptom efter ägglossning, bl.a. superömma och svullna bröst, men känner ingenting just nu. Vi får väl se om mensen behagar dyka upp som beräknat. 

Min mens var beräknad i söndags (då var jag på CD29) men mina cykler är alltifrån 27-32 så än så länge är den inte överdrivet sen.. är som sagt på CD33 😊 Jag brukar också ha tydliga symptom vid ägglossning men kände inte heller något nu så har ingen aning! 

Ja det blir min första återföring 🥰 din då?

• Sanavd

Alltså, varit helt övertygad om att min ?riktiga? mens efter äggplocket skulle komma igår men ingenting. Tänkte sen att jag måste vakna med mens idag. Ingenting. Är på CD34 och jag vet att mensen blir ovanligt sen för många, runt 40-45 dagar har jag läst. Mitt problem är att min man är bortrest i tjänsten hela v.16 så om mensen kommer först nästa vecka så kommer han inte kunna vara med på återföringen vilket är så ledsamt 😞 Han fick inte vara med på plocket heller (rutin på den kliniken vi går på). Jag vill inte vänta en heeeel månad på återföring då vi väntat länge nog men samtidigt inte göra det själv. Hur hade ni gjort? 😕

• Sanavd
    J000ssan skrev 2024-03-22 13:15:39 följande:
    Tack🙏🙏🙏🙏
    nja vågar knappt uttala mig men har en känsla av positivt, haft en del molande värk och så vidare! Men vågar inte hoppas. Sen har jag 2 kemiska i bagaget så man är ju rädd de ska va negativt om 2 dagar typ!:(❤️❤️
    Åh förstår nervositeten och pirret!! ❤️ lycka till ikväll, håller tummarna för er!
  • Sanavd
    J000ssan skrev 2024-03-22 18:32:42 följande:

POSITTTTIIIIVT🙏🙏❤️❤️ men försiktigt glada, TD imorgon och 2 kemiska i bagaget! 

Åh vilka fantastiska nyheter!! Grattis 🥰🥰🥰
  • Sanavd

Min mens kom idag på CD37, äntligen! 🥰 Nu ska jag jaga ägglossning och hoppas verkligen jag kommer få göra en återföring i april 🥹 Min klinik har bokat in mig på ett UL den 5/4 för att kolla läget på äggisarna!

• Sanavd
    EFW skrev 2024-03-26 06:51:51 följande:
    Razorcrest skrev 2024-03-25 20:43:08 följande:
    Vad härligt! Min mens kom också idag! En hel vecka för sen haha... Ska börja med letrozol på onsdag och har också första UL nästa vecka :) Så pepp på att äntligen få ta nästa steg! Kul att vi är så lika i tiden :)

Härligt tjejer 😍 Ser fram emot mitt första FET

Jag har en liten fundering då jag är på cd 8 efter min bortfallsblödning. När kom eran bortfallsblödning efter äggplock? Funderar på när min nästa mens ska komma och om det finns nått sammanhang med när man fick sin bortfallsblödning? Min kom nämligen 14 dagar efter äggplocket men vet att en del får den först efter att man sluttat med proggisarna 😊 Så är lite nyfiken på vad man kan förvänta sig, är det vanligt att mensen blir sen?😅 
    Min bortfallsblödning kom sex dagar efter äggplocket, sen kom min ?riktiga? mens 37 dagar efter det. Så först en väldigt kort cykel och sen en väldigt lång för att vara jag! Vad jag har förstått (är med i en IVF grupp på Facebook samt är medlem i Bumpy) så år det väldigt vanligt att mensen efter bortfallsblödningen blir sen :)
  • Sanavd

Åh Jossan jag beklagar också 😔❤️ Vad tungt besked att få. Men som de andra har sagt så är jag glad att din läkare är så bra och ska göra en ordentlig undersökning!

Till alla andra som har gjort eller ska göra sin FET kommande dagar vill jag säga att jag håller alla tummar och tår för er! 🙏🏻????🏻

Jag själv var på UL i fredags 5/4 och hade bara ett ägg på 12mm. Fick order om att gå hem och fortsätta testa tills ÄL test blir positivt. Fick ingen ny tid för UL.
    Hon trodde dock att jag skulle få ÄL på tisdag (imorgon) eller onsdag (överimorgon) utifrån att äggen växer ca 2 mm/dygn. Då blir det återföring kommande vecka på måndag eller tisdag. Även om det skulle bli ÄL mellan torsdag och lördag så är det positivt för då bör jag hinna med återföring nästa vecka hur som helst. Så nu är det testning här hemma och är galet nervös, rädd för att typ missa det eller att ÄL typ inte sker ändå. Är det ens möjligt när man konstaterat en äggblåsa 😂 Jag vet inte men hjärnan snurrar och det känns så nära nu så jag vill bara att allt ska klaffa 🥹

• Sanavd

Hej alla kämpar! 

Jag är lite dålig med att läsa och uppdatera här, tycker det är lite bökigt att svara och blir det att jag struntar i det helt.

MEN jag vill bara återkoppla att jag gjorde mitt allra första FET den 13/4. På min testdag den 29/4 var det positivt ❤️ Otroligt glädjande att det tog sig men har svårt att glädjas fullt ut. Kan inte riktigt slappna av och går runt med katastroftankar hela tiden om att jag kommer få missfall eller att det kommer visat sig att jag har fått ett MA när jag gör mitt första ultraljud den 22/5. Hjärnspöken deluxe men antar hela den här resan gör så med en.. 

Så nu är jag i v.7 och har typ inga symptom. Lite upplåst i magen och somnar vid 21 om kvällarna men det är allt! 

• Sanavd
    Jättetack för alla grattis, det värmer ❤️ jag hoppas också det går vägen. Det som gör att dagarna ändå rullar på fort är det fantastiska vädret. Så enkelt att sysselsätta sig den här tiden på året ☀️ 

LinneaWookie: beklagar så om det inte tar sig. Så tråkigt att behöva bekosta alla syskonförsök själv, det är galet. Men er lilla bebis ligger där i frysen så fortsätt kämpa ????🏻

Grunkemoj: men WOW dubbel kärlek, vad underbart! Stort grattis till två ❤️ vad det väntat eller inte?

EmmyLo: ja det är så psykiskt påfrestande att vara så på spänn. Är orolig varje gång jag går på toa och torkar mig, eller varje gång det spänner till lite i magen. Och när man behöver som mest positivitet så känns det som att man bara läser om massa MA så nu är det nästan som att jag inbillar mig att inget kmr finnas där på ultraljudet den 22/5. Men så finns stunder där jag ändå lyckas tänka precis så som du säger: att det är störst sannolikhet att allt ser ut precis som det ska ❤️ 

• Sanavd
    Sola13 skrev 2024-05-17 06:15:29 följande:

Hur är det med/går för er andra som plussat?🥰

Är också i v. 8 (7+1) och har också väldigt lite symptom! Eller alltså, knappt några.. är uppblåst men inga ömma bröst och inget illamående. Kan vara lite trött ibland men ibland superpigg. Konstigt det där. Vet lixom inte om jag ska vara tacksam för att jag tillhör den procenten som mår väldigt bra, eller om jag ska vara orolig. Pendlar mycket där emellan. Har mitt VUL först den 22/5 och kan knappt fokusera på något annat. Läst så många tråkiga meddelanden i olika forum senaste dagarna där gravida har fått MA så det är lixom det jag förväntar mig att se på VUL:et med tanke på bristen på symptom. Men, om 5 dagar vet jag.. 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024