IVF/ICSI 2024
Jag hoppar in här i tråden då jag också är mitt uppe i IVF-karusellen.
Jag började med min första stimulering den 1 februari. Fick Gonal 225, Galirelix samt Gonapektyl då jag blev överstimulerad. Visste innan behandlingstart att det mest sannolikt skulle bli totalfrys då jag har högt AMH värde och så blev det.
Behandlingen gick över förväntan och jag mådde väldigt bra bortsett från de tre sista dagarna då jag hade väldigt ont i magen.
I tisdags 13/2 gjorde jag äggplocket och även det gick över förväntan. Gjorde inte alls särskilt ont och mådde bra efter, inte behövt någon smärtlindring. Ut kom 20 ägg varav 10 blev befruktade. Jag vet ännu inte hur många som går till frysen då det bara gått två dagar. Antar de meddelar det först efter helgen.
Just nu brottas jag med känslor av otålighet! Jag förstår att totalfrys måste göras pga min hälsa men tycker det är så jobbigt att behöva vänta i minst 1,5 månad (först invänta ?bortfallsblödningen?? och efter det den andra mensen). I det stora hela må det vara nada men tiden går så sjukt långsamt nu när man är igång men ändå måste vänta. Hur får man tiden att gå egentligen? 😥